מדור אוכל - דב בן שמואל והשקשוקה

חם וטעים לסופ"ש: שקשוקה משפחתית מהמטבח של דב בן שמואל

הפעיל החברתי והמתנדב הסדרתי דב בן שמואל נזכר בבית הרומני בו גדל ונזכר בקציצות החמות שלקח לאכול בדרך לגן. לכם הוא מכין שקשוקה משפחתית

פורסם בתאריך: 6.2.20 18:20

על עצמי: דב בן שמואל, בן 46, נשוי ללימור ואבא לשלוש בנות: לירז, בתאל ושובל. משמש כאב בית בבית הספר שיפר ופעיל חברתי, עוזר למשפחות קשות יום, מתנדב בבית החיילים הבודדים במסגרת וועד ההורים העירוני וחבר בהנהגות ההורים בגולדה, בחטיבת רמון ובגן הילדים. בנוסף הוא שותף להקמת אולפן ההקלטות שאמור להיפתח בשכונה ובין יוזמי "שבת תרבות" בשכונת אם המושבות. "ההתנדבות היא חלק ממני", הוא מספר. "מאז שאני זוכר את עצמי הייתי פעיל חברתי. התחלתי במועצת התלמידים וכיום אני פעיל בשכונת אם המושבות. מבחינתי, חלק מרכזי מהחינוך זה השעות הפנאי ואני רואה את השינוי שמתחולל בעיר ולכן נותן את הלב והנשמה עבור הילדים שלי ושל כולם".

רקע בעיר: בן שמואל נולד בנהריה ולפתח תקוה עבר עם המשפחה בגיל 12. "פתח תקוה היא חלק בלתי נפרד ממני", הוא מסביר. "אני מאוד אוהב את העיר ולכן מתנדב ומשקיע בה בלי סוף. אחד הדברים הטובים בעיר הוא תחום החינוך. שכונת אם המושבות שבה אני גר, היא שכונה של משפחות צעירות, חבר'ה שרוצים פעילות בידור ופנאי ולשמחתי זה רק הולך ומשתפר".

מדור אוכל – דב בן שמואל

מאיפה הגיעה האהבה למטבח: "אני מגיע מהמטבח רומני. ומי שהיה אצלנו מבשל בבית זה סבא וסבתא, כי אמא שלי עבדה. אני זוכר בתור ילד, איך סבא שלי היה קם בשעה ארבע בבוקר ומכין קציצות. בדרך לגן תמיד הייתי לוקח קצצה חמה ותמיד בבית היה לנו ריח של הבישולים של סבתא שלי".

כנסו כאן לעשרות מתכונים נוספים!

שף/קונדיטור אהוב: "אני מאוד אוהב את חיים כהן, כי הוא מאוד אנושי ואמיתי".

מנה אהובה: "באופן אישי, אני הכי אוהב שניצל וצ'יפס וכמובן כבד קצוץ שסבתא שלי בת ה-95 עדיין מכינה לנו מידי פעם".

בישול או אפיה: "בישול. אפייה זה התחום של אשתי. בישול הוא יותר קל, לא צריך להתעסק עם כמויות מדויקות ופחות לכלוך ובלגן בבית".

תבלין אהוב: "צי'לי חריף".

מה בתפריט ביום שישי: "דג חריימה, סלטים, קציצות, עוף, אורז, תפוחי אדמה. אנחנו אוכלים בדרך כלל בבית, כי אני שומר שבת ומידי פעם מארחים את המשפחה".

המנה הראשונה שהכנת: "כבד קצוץ. זה היה כשהתחתנתי עם אשתי והתגוררנו עוד אצל חמתי. נכנסתי למטבח ולמדתי היטב על בשרי. לכלכתי את כל המטבח מהכבד שהשפריץ".

מה המומחיות שלך: "שקשוקה. המשפחה, ובעיקר הבנות, לא מוותרת".

מה אף פעם לא תסכים לבשל או לאכול: "אני לא אוהב אורז, לא לאוכל ולא להכין. וכמובן גם אוכל לא כשר".

מדור אוכל – שקשוקה משפחתית

מתכון לשבת

שקשוקה משפחתית

המצרכים:
קופסת רסק עגבניות
4-5 עגבניות טריות חתוכות
1 בצל קצוץ
חצי כפית אבקת צ'ילי
חצי כפית פלפל שחור
מלח
פפריקה
כפית בזיליקום קצוץ
4-5 ביצים

אופן ההכנה:
קוצצים את הבצל דק ומטגנים עד להזהבה. מוסיפים את העגבניות החתוכות עד לריכוך. מוסיפים 3-4 כפות של רסק עגבניות ומתבלים. מביאים לרתיחה ולאחר מכן מוסיפים את הביצים. מנמיכים את הגז עד להכנה מלאה. מגישים עם לחם טרי.

בתיאבון!
שבת שלום

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר