עומר צלישר. צילום: עדי ברקוביץ', הפועל פתח תקוה
עומר צלישר. צילום: עדי ברקוביץ', הפועל פתח תקוה

"התגעגעתי": עומר צלישר מגיע להפועל פ"ת ורוצה לשים מאחור את תקופת הנידוי בכפר סבא

10 חודשים עומר צלישר לא שיחק כדורגל, כולל תקופת נידוי מכוערת בהפועל כפר סבא ובעלים אחד שקרא לו "מתנחל". ביום האחרון של חלון ההעברות פנה אליו מסאי דגו והביא אותו להפועל, באיחור של שנה וחצי. בראיון מיוחד הוא אומר: "אני רואה שהשאיפות של הצוות המקצועי וההנהלה הן לקחת את המועדון הזה קדימה בשנים הקרובות. אשמח להיות חלק מזה"

פורסם בתאריך: 19.2.20 17:23

עומר צלישר לא זכר בדיוק את הפעם האחרונה, עד השבוע שעבר, בה לבש מדי משחק ועשה את הדבר האהוב עליו מכל – לשחק כדורגל. "משהו בסוף העונה שעברה, לא זוכר במדויק", העריך שחקן הרכש החדש של הפועל פתח תקוה, שיובש במשך חצי עונה בהפועל כפר סבא. תזכורת עבורו ועבור הקוראים: ב-22/4/2019 רשם צלישר 90 דקות בניצחון 0:3 של כפר סבא על הפועל קטמון במחזור ה-33 בעונה שעברה. המשמעות: כמעט עשרה חודשים בלי כדורגל. ברגע האחרון של חלון ההעברות הפך בין רגע לאחד השחקנים הוותיקים בקבוצה הצעירה של מסאי דגו והספיק – כמו מאמנו – לרשום שלוש הופעות. בראשונה נכנס כמחליף ובשתיים האחרות פתח בהרכב.

"מאוד התגעגעתי לחזור לשחק", הוא אומר בראיון ל"ספורט מלאבס". "שחקן שלא משחק כדורגל סובל מאוד ובעצם לא נהנה מהמקצוע שלו. שמח מאוד שחזרתי ואני מקווה שעכשיו זה יימשך ואהנה לאורך זמן. אני צריך לחזור לאט לאט לכושר וזה לא פשוט אחרי תקופה ארוכה כל כך. הרגשתי בסדר במשחקים, אבל ככל שהם יתקדמו אני בטוח שגם הכושר המלא יחזור". על קבוצתו החדשה הוסיף צלישר: "רוב השחקנים צעירים מאוד ומעבר ליכולת על המגרש, אני מקווה לתרום להם גם מהניסיון שלי. אנחנו מדברים כל הזמן וברור שיש לנו את השאיפה לנסות ולהגיע לפלייאוף העליון. אנחנו מאמינים שזה אפשרי, אבל גם מבינים שזה צריך להגיע דרך ניצחונות ולא בדיבורים".

ממנודה לשחקן מפתח

בשלושת המשחקים בהם הופיע, בכל אופן, זה לא בא לידי ביטוי בניצחונות, אבל ניסיון לא חסר לצלישר. כבר בגיל 19 הופיע במדי מכבי נתניה במוקדמות הליגה האירופית מול קופס הפינית. הוא היה שותף לירידה ללאומית, אבל גם לעלייה בחזרה לליגת העל ולגמר הגביע בו נוצחה נתניה על ידי קריית שמונה אחרי הארכה. בהמשך עשה עונה טובה גם בקריית שמונה, אבל בשנים האחרונות הוא נע ונד בין קבוצות בליגת המשנה. בהפועל עפולה כבש לפני שנתיים שמונה שערים בכל המסגרות. את העונה שעברה פתח בהפועל רמת גן ועבר בחלון ההעברות לכפר סבא, בה רשם 13 הופעות והיה שותף לעלייה לליגת העל. אלא שהעונה, כאמור, בחרו במשפחת שום לנדות אותו, והוא לא שיחק ולו דקה אחת לרפואה.

צלישר בתקופה הקשה בכפר סבא. צילום: ירדי עואמי

צלישר בתקופה הקשה בכפר סבא. צילום: ירדי עואמי

בשנים האחרונות הקריירה שלך בירידה. למה זה קורה?
"היו לי עונות מצוינות בליגת העל וגם בלאומית, כמו העונה שעברה בה עליתי ליגה עם כפר סבא. לפעמים מאמן מגיע ורואה את הקבוצה בלעדיך כמו שקרה לי בקריית שמונה והבנתי שעלי למצוא מקום אחר, ולפעמים מקבלים החלטות מסוימות שמשפיעות לך על הקריירה. בגדול אני משתדל לא להתעסק במה שהיה בעבר, מקווה לדברים טובים בהווה ושמח שאני נמצא בהפועל פתח תקוה".

השנה עבר כאמור צלישר את תופעת הנידוי שמרימה את ראשה המכוער בשמי הכדורגל הישראלי. בשלב מסוים לא הורשה להתאמן, ובהמשך הוצמד לו מאמן כושר, יחד עם שחקנים אחרים שלא היו בתכניות, דוגמת לירוי צעירי שעזב לבסוף למכבי הרצליה. בחודש שעבר, בעודו עדיין שחקן הפועל כפר סבא, אמר עליו הבעלים יצחק שום: "עד עכשיו אני לא מבין איך יש שחקנים שמעניין אותם רק דבר אחד ויחידי – כסף. לא מעניין אותם לשחק. יש שחקנים שעזבו כי ראו שאין להם מספיק דקות, אבל צלישר תקוע כמו מתנחל ולא מעניין אותו כלום".

"ברור שזה השפיע עלי, לא שיחקתי, וכשאתה לא משחק אתה לא נהנה מהדבר שאתה הכי אוהב לעשות, נקודה", אומר צלישר. "אתה לא מרגיש חלק מהקבוצה, אין לך את המשחקים וברוב הזמן גם לא את האימונים. עצם העובדה שלא הייתי חלק מהקבוצה לא קשורה בכלל לכדורגל, וכולם מבינים בדיוק למה אני מתכוון".

פחדת שזה עלול להרוס לך את הקריירה?
"לא פחדתי ולא חשבתי ככה, אבל כן רציתי כבר לחזור לשחק. זו הרגשה רעה מאוד ותופעת הנידוי צריכה להיעלם מהכדורגל. מדובר בחוסר כבוד כלפי השחקנים ואני חושב שארגון השחקנים וראשי הענף צריכים להילחם בתופעה בכל הכוח ולא לוותר בנושא הזה. הם ניסו לעזור פה ושם, אבל בוא נאמר שלא בעקביות. אני לא מכיר בדיוק את החוקה ויש כל מיני קומבינות, אבל לא נראה לי שזה היה חוקי".

צלישר במדי רמת השרון מול הפועל ב-2015. צילום: זאב שטרן

צלישר במדי רמת השרון מול הפועל ב-2015. צילום: זאב שטרן

בתקופה הזו יצחק שום אמר שאתה בכלל לא רוצה לשחק וכינה אותך 'מתנחל'.
"אמרתי אז ואגיד גם עכשיו – לא רוצה לרדת לרמה הזו ולמילים האלה".

מה גרם לך להגיע דווקא להפועל פתח תקוה, קבוצה בחלק התחתון של טבלת הלאומית?
"האמת שהיו לי הצעות מכמה קבוצות, אבל הפועל פתח תקוה זה מועדון גדול בכדורגל הישראלי עם קהל גדול. עם מסאי דגו, שהגיע כמה ימים לפני, דיברתי לפני שנה וחצי וכמעט שיתפנו פעולה יחד בהפועל פתח תקוה, אבל ברגע האחרון זה לא קרה. באותה שיחה הוא השאיר עלי רושם חיובי מאוד ואני שמח שעכשיו זה קורה".

צלישר חתום בהפועל עד תום העונה, אבל בהחלט רואה עצמו תוקע יתד בקבוצת האוהדים הכחולה. "סיכמנו לארבעה חודשים ובסוף העונה נשב ונחליט מה קורה הלאה מבחינת שני הצדדים", הוא מסכם. "זה נראה לי אחלה מועדון ועד עכשיו אני מאוד נהנה. מעבר לזה, אני רואה שהשאיפות של הצוות המקצועי וההנהלה הן לקחת את המועדון הזה קדימה בשנים הקרובות. אשמח להיות חלק מזה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר