אוהדי הפועל. צילום: זאב שטרן
אוהדי הפועל. צילום: זאב שטרן

מבחן השנה השנייה של הכחולה / דעה

12 חודשים מטלטלים עברו מאז רכשו האוהדים את הפועל, וגם לאחריהם הובהר - הכחולה היא הפתרון היחיד. כעת הזמן להסיק מסקנות, להשתפר ולחדש חברות

פורסם בתאריך: 5.3.20 11:47

1. שנה עברה מאז עברה הפועל פתח תקוה את המהלך המשמעותי ביותר בתולדותיה. שנים רבות מידי עם בעלי בית שגזלו את נכסיה, זלזלו באוהדיה, ביזו את שמה ודרדרו אותה לתהומות ערכיים ומקצועיים, הובילו את הקהל החבול לקום ולקחת את גורלו בידיו. המציאות בשנה האחרונה, כמו שאוהדי הפועל מכירים היטב, לא תמיד התיישבה עם הציפיות האופטימיות וכללה מהמורות שכרגיל לא נתנו רגע של מנוחה למועדון שרק מחפש לחזור לשפיות. הטעויות שנעשו ב-12 החודשים האחרונים לא מועטות, אולי אפילו רבות מידי, אבל כאשר מסכמים את התקופה יש לזכור גם היום, וגם אחרי השנה הזאת — עמותת הכחולה היא הפתרון הטוב ביותר להפועל. תיקון, עמותת הכחולה היא הפתרון היחיד להפועל.

2. ועכשיו, זמן להסיק מסקנות ולהשתפר. הנקודה הבולטת, שנראית כחוט המחבר בין רוב הטעויות שנעשו בשנה האחרונה, היא חוסר הניסיון. אנשי הוועד המנהל, דרך הדירקטוריון הלא היציב ועד לבעלי התפקידים הבכירים, המאמן שנבחר בתחילת העונה והשחקנים, נקלעו לסיטואציה שהייתה קצת גדולה עליהם, דבר שבהחלט היה על ראשי העמותה והמועדון להתכונן אליו מראש. אוהדי הפועל, מצידם, לא יוכלו לעולם לקבל בשלווה עונה סתמית במרכז הטבלה של הליגה הלאומית, אלא שתנאי הפתיחה הלא פשוטים, יחד עם תקרת זכוכית לא גבוהה מספיק בכל הנוגע לגיוס כספים, הותירו את מקבלי ההחלטות עם מרחב תמרון קטן, שכל טעות בו עלתה ביוקר.

העובדה ששנה אחרי קבלת הבעלות ולמועדון עדיין אין דירקטוריון מסודר שליווה את העמותה בצעדיה הראשונים כבעלים, היא ללא ספק כישלון שיש ללמוד ממנו בהקדם, ונראה שאכן יש התקדמות בנושא בתקופה האחרונה. החזרתו של מסאי דגו, הצעד הנכון ביותר שקיבלו אנשי הכחולה השנה, צריכה להיות הצעד הראשון בדרך של למידה מטעויות. במועדון עם לחץ וציפיות (לעיתים מוגזמות) כמו בהפועל, דרושים אנשים עם היסטוריה של עמידה בלחצים, עם שכר שמכבד את זמנם ועם מנדט לקבל החלטות שלעיתים יהיו גם לא פופולאריות. העיקר שאת ההחלטות יקבלו אנשי מקצוע, עם רזומה ויכולות מוכחות.

3. אנשי הכחולה סופגים לא מעט אש בשנה האחרונה. בעברי הייתי בכובע שלהם בוועד המנהל, ומטחי הארס לכיוונך מהאוהדים איתם גדלת ואותם באת לשרת בהתנדבות, דורשים עור של פיל. למתנדבי העמותה, במיוחד אלו שלקחו צעד קדימה והתנדבו לתפקידי מפתח סיזיפיים, מגיעה מילה טובה ותודה מכל 1074 החברים. אך עם המחמאות מגיעה גם אחריות, וטעויות אותן ניתן להסביר בחוסר ניסיון לא יתקבלו בהבנה בשנה הבאה. להפועל חייבת להיות שדרה ניהולית חזקה ובעלת ניסיון שתהיה מעורבת ביום-יום של המועדון ותדע להביא אותנו בשנה הבאה למקום טוב יותר מזה שבו אנחנו היום.

4. מעל כולם – מי שצריכים להבין את גודל השעה הם האוהדים. לא מעט מהם יגיעו אל תקופת חידוש החברות בקיץ כשהם מאוכזבים ומתלבטים. בעלות לא דומה לאהדה, היא מחייבת אחריות אישית של כל אוהד והבנה שבלעדיו יהיה פחות טוב. הפועל, בטח בעידן הנוכחי, היא תמונת מראה של אוהדיה – אם האוהדים יחדשו חברות בהמוניהם ויגיעו באנרגיות מחודשות לקראת השנה השנייה של המהלך, אני משוכנע כי העתיד יהיה טוב יותר, גם אם לא בהכרח נעמוד בכל הציפיות המקצועיות. אם האוהדים ירשו לעצמם להוריד את הרגל מהגז, המיזם ידעך לאט לאט, בדומה לקאונטר. הכח לראות את הפועל בליגת העל בעונת 2021/22 נמצא בידיים שלכם.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר