פעילות של הצופים (למצולמים אין קשר לידיעה). אילוסטרציה: אלי אבוחצרה
פעילות של הצופים (למצולמים אין קשר לידיעה). אילוסטרציה: אלי אבוחצרה

תנועת הצופים באם המושבות: מקבלים רק חלק מתלמידי השכונה

בשבט "המושבה" של הצופים בשכונת אם המושבות מקבלים תלמידים רק משלושה בתי ספר יסודיים מתוך שמונה בסך הכל. הסיבה: קצב גידול הסניף מהיר ואין די מדריכים. אחת אמהות: "זו אפלייה, לפחות שיעשו רוטציה"

פורסם בתאריך: 7.9.17 09:44

שבט "המושבה" של הצופים, הפועל בשכונת אם המושבות, מקבל תלמידים רק משלושה בתי ספר יסודיים בעיר: בר לב, נעמי שמר ונתן יונתן. הורים מלינים על כך שאין מקום ליתר הילדים מבתי הספר האחרים. בתנועת הנוער אומרים כי הסיבה לכך היא כי אפילו קצב הצמיחה המרשים של התנועה בשנים האחרונות לא מצליח להדביק את קצב הצמיחה המטורף של שכונת אם המושבות (כולל נווה גן כולל נווה דקלים)" ובתנועה אין די מדריכים שיעשו את העבודה.

"ילדים שמעוניינים להירשם משלושה בתי ספר בלבד יכולים להירשם לתנועה, לאחרים אין מקום", אומרת בכעס אחת האימהות. "לא מובן לי הקיפוח הזה. מי קבע שדווקא אלו יהיו בתי הספר שיכולים להירשם? הצופים נמצאים במבנה ציבורי והם לא יכולים להחליט את מי לרשום ואת מי לא, זה סוג של אפליה וקיפוח".

אב אחר אומר: "כשהתנועה נפתחה בשכונה הביאו מדריכים מהשבט בראש העין ומשבט הראשונים. אז גם עכשיו הם יכולים לנסות להביא מדריכים מבחוץ או לחלופין לפתוח את זה לכולם ולתת תאריך יעד, מי שירשם עד אותו תאריך יתקבל, כמו בחוגים – כל הקודם זוכה. האיפה והאיפה הזה ממש לא לעניין".

בעמוד הפייסבוק של השכונה הרוחות סוערות. הורים משני צידי המתרס מתנגחים אלו באלו. בשכונה ישנם שמונה בתי ספר יסודיים, שתי חטיבות ושלושה תיכונים. כבר היום השבט מונה 560 חניכים ואין מקום לקלוט את כולם.

"בכיתה ז', קולטים את כולם", אומר הורה לילדה בשבט. "ואנחנו כל הזמן מנסים לגייס עוד ועוד בוגרים. הבעיה שהיום הילדים פחות בעניין של תנועות נוער ויותר מחשבים ולהיות בבית לכן זה הופך להיות קשה יותר ויותר להביא מדריכים חדשים".

לטענת ההורים, במצב שנוצר, צריך לשקול אפשרות לפתוח סניף נוסף בשכונה או בשכונה הסמוכה נווה גן. "מאחר ולא יכולים לקלוט את כולם, שיעשו רוטציה, כל שנה יקלטו חניכים תלמידי שלושה בתי ספר אחרים, וכך אף אחד לא יהיה מקופח", מסכמת אמא.

תגובת תנועת הצופים: "תנועת הצופים היא תנועת הנוער הגדולה והמובילה בישראל, ובשנים האחרונות צומחת יותר מכל גוף אחר דומה בחברה הישראלית. יחד עם זאת קצב הצמיחה המרשים הזה לא מצליח להדביק את קצב הצמיחה המטורף של שכונת אם המושבות (כולל נווה גן כולל נווה דקלים). הפעילות בשבט "המושבה" מתחילה את שנת הפעילות השמינית שלה ואנו שמחים וגאים על הגדילה המתמשכת בשבט.

התנועה פועלת בסטנדרט ערכי וחינוכי גבוה ביותר, משקיעה בתכנים איכותיים ואינה מתפשרת בכל הקשור לאיכות הפעילות וההדרכה של החניכים. אי לכך ובהתאם לזאת לפעילות תקינה בשבט ולניהול המורכב הזה של שבט צופים נדרשים בני נוער בוגרים שמקדישים שעות רבות מזמנם לצערנו, אין הרבה נוער כזה שמוכן לצלול למשימה המורכבת הזו. ולכן כדי לתת את החינוך הראוי מתנועת הנוער הגדולה בארץ ,השבט במתכונתו הנוכחית מסוגל לקלוט חניכים משלושה בתי ספר יסודיים בלבד.

מיותר לציין כי בהחלטה זו אין שום סוג של אפליה או העדפה מגדרית כזו או אחרת. לא הייתה ולא תהיה השפעה פוליטית כלשהי. טענות אילו חסרות טעם ואינן עולות בקנה אחד עם הרציונל החינוכי של התנועה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רויטל

    אני תושבת נווה גן, גם אני נתקלתי באותה הבעיה…. אז חיפשת ומצאתי שדקה ליד נמצא שבט של תנועת הנוער הלאומי.
    הילדים שלי (ה, ט) כבר שנה שנייה שם- אני פשוט מאושרת שגילתי את התנועה הזאת! זולה בהרבה וערכית ורוויית עשייה לא פחות. ממליצה לכולכם לנסות.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר