לירון שבס ובן זוגה שרון בסון הילדים עידו ועדי צילום פרטי
לירון שבס ובן זוגה שרון בסון הילדים עידו ועדי צילום פרטי

במטבח של לירון שבס: "לבשל בלי גלוטן זו קצת תורה שבעל פה"

לירון שבס מסבירה מאיפה הגיעה האהבה למטבח, למה לא תסכים להכין כרוב ניצנים ומהם הכללים הבסיסיים להכנת תבשיל בולגרי

פורסם בתאריך: 28.5.17 12:57

על עצמי: לירון שבס, בת 38, חיה עם בן זוגה שרון בסון בשכונת פסגת טל שבראש העין. לזוג שני ילדים: עידו בן ה- 7 ועדי בת ה- 3. הייטקיסטית לשעבר שהחליטה לפרוש מהייטק לטובת תפירה ועיצוב של בובות. "עבדתי בהייטק מעל 10 שנים. תמיד הייתי אדם יצירתי והרגשתי שהתחום חונק אותי. אהבתי לתפור ורציתי להפוך את זה לעסק. בסופו של דבר חיים בשביל האושר האישי ולא בשביל הכסף. יש לי אהבה גם למחשבים ומתמטיקה באותה מידה שאני אוהבת אומנות ויצירה. היום יש לי חנות אינטרנטית של המוצרים שלי שניתן למצוא בפייסבוק תחת השם: Happyli".

מאיפה הגיעה האהבה למטבח? "בגלל שהבן שלי חולה צליאק, זה אומר שהוא לא יכול לאכול גלוטן, ואין ברירה וחייבים לבשל בהתאם למה שהוא צריך. זה מה שהכניס אותי למטבח. לבשל בלי גלוטן זו קצת תורה שבעל פה כי אין חובת סימון על מוצרים. עם הזמן נכנסתי לפורומים מיוחדים של חולי צליאק וגיליתי גם חברות שמסמנות את המוצרים, זה מקל את החיים".

שף / קונדיטור אהוב? "אין לי השפעות, המתכונים שלי באים מאמא ומסבתא, מהמטבח הבולגרי. אמא של שרון, בן זוגי, צילה בסון, היא הגורו מבחינתי והיא השף והקונדיטור שלי".

מהי המנה האהובה עלייך?  "מוסקה, מנת הדגל של המטבח הבולגרי. אני ממש אוהבת את השילוב של חציל עם בשר".

בישול או אפיה: "אני יותר מבשלת, ממש קשה לי עם אפיה. אפיה מצריכה יותר דיוק ופחות אלתור. ואני יותר מהמאלתרים".

תבלין אהוב? "אצלנו בעדה הבולגרית אנו משתמשים במלח, פלפל וכמון. זה חובה בכל תבשיל, כל יתר התיבול נחשב רשות".

מה בתפריט ביום שישי? "ביום שישי אנחנו אוכלים אצל צילה. היא צופה הדוקה של תוכניות בישול ואנו מקבלים בכל שבוע מתכונים ממיטב השפים".

מה הייתה המנה הראשונה שהכנת? "כשהייתי סטודנטית אמא שלי לימדה אותי להכין שעועית ירוקה בסגנון בולגרי. מטגנים בצל, מוסיפים שעועית ירוקה ומבשלים עם מלח, פלפל וכמון. הסוד הוא לבשל את זה על אש קטנה הרבה זמן ומגישים את זה עם יוגורט".

מה המומחיות שלך? "פשטידות זה התחום החזק שלי. יש לי מתכון בסיסי שאמא שלי לימדה אותי, ועליו אפשר להוסיף ירקות ולשלב מעל גבינות לפי בחירה".

מה המנה הכי מוזרה שאי פעם הכנת? "מוסקה בגירסה מיוחדת לפי מתכון מקורי שקיבלתי מסבתא. לקח להכין אותה בערך יומיים או שלושה. מאז עברתי להכין את המוסקה בגרסה המקוצרת, שהיא אמנם פחות טעימה אך עדיין כייפית".

מה אף פעם לא תסכימי להכין או לאכול? "כרוב ניצנים. קניתי פעם אחת שקית קפואה מהסופר ומאז זה לא נכנס אלי הביתה. פרט לזה אנחנו לא בררנים גדולים ומוכנים לנסות בערך הכל".

 

עוגת שוקולד קוקוס ללא גלוטן

עוגת שוקולד קוקוס ללא גלוטן

מתכון לשבת: מתכון עוגת שוקולד-קוקוס ללא גלוטן

המצרכים:

2 ביצים.

רבע כוס סוכר.

כוס שמן קנולה.

כוס מים פושרים.

כוס קמח "כרגיל" (קמח ללא גלוטן)

שקית אבקת אפיה (של חברת "מיה", כי זו החברה שמוצריה הם ללא גלוטן)

1 כוס קוקוס ("מיה")

1 כוס שוקולית

1 שקית סוכר וניל ("מיה")

 

אופן ההכנה:

לערבב את כל המצרכים. שופכים את הבלילה לתבנית בקוטר 24 ס"מ או לשתי תבניות אינגליש קייק. מכניסים לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות למשך 25 דקות. להכנת צורת החתול ניתן לראות את ההוראות באתר של לירון בכתובת Happyliron.etsy.com.

 

בתיאבון,

שבת שלום

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר