איך לפתח שיחה: פז אושרן בשיטה שתהפוך אתכם לאנשי שיחה מקצועיים. צילום: יחצ
איך לפתח שיחה: פז אושרן בשיטה שתהפוך אתכם לאנשי שיחה מקצועיים. צילום: יחצ

איך לפתח שיחה: פז אושרן בשיטה שתהפוך אתכם לאנשי שיחה מקצועיים

יצירת שיחה מעמיקה ובעלת תוכן עם אדם זר שזה עתה פגשתם היא לא עניין פשוט. בכדי שהשיחה תתפתח מעבר ל'סליחה, מה השעה?' ותזרום עד להחלפת פרטי קשר, יש ללמוד עולם שלם של היבטים חשובים שיבטיחו שכל אחד שתדברו איתו ירצה בחברתכם. פז אושרן, מחבר רב המכר "איך להיות מגנט חברתי", פורש בפנינו כמה פנינים מתוכו

פורסם בתאריך: 19.4.20 11:38

דמיינו מצב בו אתם יושבים בבית קפה, לבד, עם האספרסו החזק שלכם ובשולחן שמולכם יושבת אישה מרשימה, מעיינת בברושור של חברת נסיעות – טיול לאפריקה, והיא מאוד מסקרנת אתכם. היא לא מוכרחה להיות צעירה ולא בגיל שלכם, העניין שלכם בה לא חייב להיות רומנטי – היא יכולה להיות לקוחה פוטנציאלית לעסק שלכם, או בת זוג אפשרית לקרוב משפחה שלא מזמן התגרש, ואולי אתם רואים בה מישהי שפשוט מעניין להכיר.

איך פותחים איתה בשיחה? "לשיחה הגיונית ומעניינת יש שלבים מובנים", אומר פז אושרן, מאסטר ומורה מוסמך ל-NLP והיפנוזה, בעלים של בית הספר ללימוד תקשורת ו- NLP ומחבר רבי מכר המשמשים מדריכים מקצועיים לתקשורת. "כשמתחילים שיחה צריך לעבור את כל השלבים, אי אפשר לדלג עליהם ולהגיע מיד לסוף. בדוגמה הנ"ל, לא תוכלו לשאול את אותה אישה ללא כל הכנה 'מה הטלפון שלך?', הרי סביר שהיא תילחץ ואפילו תכעס. אך אם תעברו את כל השלבים, הבקשה שלכם להמשך ההתקשרות תהיה לגמרי טבעית".

פז אושרן. צילום עצמי

פז אושרן. צילום עצמי

מהם שלבי השיחה השונים?

"השלב הראשון הוא ליצור פתיח", אומר פז אושרן. "פתיח יכול להיות די סתמי והוא נועד רק לייצר קשר ראשוני. תוכלו לשאול אותה לדוגמה 'מה השעה', או אם היא יודעת עד איזו שעה מגישים ארוחת בוקר (בבית הקפה), ולהמתין לתשובה שלה.

"לאחר הפתיח, מגיע השלב 'המעמיק'. הבחנתם שהיא מסתכלת בברושור, תוכלו לשאול אותה: 'תגידי, התמונות שם, זה אפריקה?' ולאחר שהיא תשיב, לעבור לשאלת אפשרויות: 'איפה היית?' ומשם להעמיק את השיחה בהדרגה עד שבלי ששמתם לב, אתם כבר לא זרים, כמו למשל: "מה מעניין אותך באפריקה?"

"השלב הבא הוא השלב 'המקדם' בו תקפידו לקחת את הרצון להעמיק ולקדם את הקרבה לרמה הבאה. לאחר שבצעתם עם האישה שמולכם שיחה מעמיקה, תוכלו להציע לה לעבור לשולחן שלכם –  'תרצי לשבת כאן כדי שנמשיך לדבר? וכאן אתם כבר מזמינים אותה לבצע פעולה".

עד כמה מורכב לפתח שיחה עם אדם זר?

"המורכבות היא לייצר שיחה מקרבת שתביא אתכם לשמור על קשר ולהחליף פרטי התקשרות. לשאול מישהו ברחוב 'סליחה, מה השעה?' כל אחד יכול, אבל להמשיך את השיחה הלאה ולגרום לכל אחד שאתם מדברים איתו לרצות להיות אתכם בקשר הלאה – זו כבר תורה שלמה.

"צריך לדעת המון דברים, כגון: מאין לשאוב נושאי שיחה? איך ללמוד על האדם בכמה שניות כדי לדעת מה מעניין אותו? איך יוצרים שיחה טובה בצורה טבעית? איך לזהות את העולם הפנימי של מי שנמצא מולכם? איך מבדילים בין 'ספיקר' ל'ליסנר', איך ליצור את המעמיק המושלם? הכל מפורט צעד אחד צעד בספר שלי 'איך להיות מגנט חברתי'".

מה הספר מלמד ולמי הוא מתאים?

"הספר – איך להיות מגנט חברתי, מלמד את הקורא ומפתח אצלו את היכולת ליצור אינטראקציות עם אנשים, בעיקר אנשים חדשים, בכל מקום. הקוראים ילמדו כיצד ליצור שיחה מעניינת עם כל אחד וכיצד לגרום לאדם השני לרצות להיות איתך בקשר.

"זה תקף גם לדייטים כמובן כמו איך לגרום לדייט שלך לרצות להמשיך את הקשר, אבל לא רק. זה מתאים לכל אחד שנרצה ליצור עמו קשר ולהמשיך את הקשר עמו – אם זה מישהו מעניין שהיכרנו במסיבה, בעבודה, בלימודים, ואם אנחנו רוצים לרכוש חברים חדשים ולהגדיל את מעגל החברים שלנו.

"הספר כתוב כמדריך מעניין, קליל ומזמין ליישום והוא כולל תרגילים מפורטים כדי להתאמן ולהטמיע את המיומנות הזו עד לרמה שהיא תהיה טבעית ושגורה, גם אצל אנשים מופנמים שמעולם לא הצליחו לפתוח בשיחה בעצמם. הספרים מתאימים לכולם: קהל צעיר עד מבוגר, וכל הגילאים מוצאים בו עניין. השפה הכתובה היא בגובה העיניים וקל לצעירים גם כן להתחבר. אני ממליץ להתנסות בספר הראשון, לראות עד כמה הוא משפר את ההיבט החברתי שלכם ומשם להמשיך לספרים הבאים".

 

פז אושרן

קישור לרכישת הספר הראשון "איך להיות מגנט חברתי"

קישור לרכישת הספר השני "ביטחון עצמי למגנוט חברתי"

קישור לרכישת הספר השלישי "אסרטיביות חברתית"

עמוד הפייסבוק של פז אושרן

קישור לאתר 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר