התוכנית להתחדשות עירונית בפתח תקווה- ושימור פארק יד לבנים. הדמייה מייזליץ כסיף אדריכלים

מגדלים, אלפי דירות, שטחי מסחר, ושבילי אופניים: אושרה להפקדה תוכנית בנייה גדולה במרכז העיר

תוכנית ההתחדשות העירונית הגדולה ברמת ורבר כוללת מגדלי דירות של עד 32 קומות, את שימור ושדרוג פארק יד לבנים, מבני ציבור ושטחי מסחר. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 19.5.20 11:40

אושרה להפקדה תוכנית גדולה להתחדשות עירונית בשכונת רמת ורבר. התוכנית ממוקמת במתחם הרחובות ז'בוטינסקי מצפון, ארלוזורוב מדרום, טרומפלדור ואהרון יחבוב ממזרח וציר קפלן ממערב וסמוכה לאזורי התעשייה קרית אריה ורמת סיב וכן למרכז הרפואי רבין. שטח התוכנית הינו כ-560 דונם. התוכנית כוללת תוספת של 3,600 יחידות דיור, העצמת מבני הציבור בשכונה ושימור פארק יד לבנים שבמרכז השכונה.

התוכנית להתחדשות עירונית בפתח תקווה. הדמייה מייזליץ כסיף אדריכלים

התוכנית להתחדשות עירונית בפתח תקווה ושימור פארק יד לבנים. הדמייה מייזליץ כסיף אדריכלים

את התוכנית אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מרכז שבמינהל התכנון, בראשות יו"ר הוועדה דוד לפלר. התוכנית מציעה 16 מתחמים להתחדשות עירונית הנדרשים בהכנת תכניות מפורטת. במתחמים המוצעים לאורך ציר ז'בוטינסקי התוכנית מציעה שימושים מעורבים למגורים, מסחר ותעסוקה ושטחי ציבור בבינוי של עד 32 קומות; במתחמים לאורך רחוב ארלוזורוב, מציעה התוכנית שימושים מעורבים למגורים ומסחר בבינוי של עד 28 קומות; ובמתחמים לאורך יצחק שדה מגורים ומסחר בבינוי עד 31 קומות. במרכז השכונה, התוכנית מציעה תוספת בניה לצורך חיזוק ועיבוי מבנים קיימים.

התוכנית להתחדשות עירונית בפתח תקווה. הדמייה מייזליץ כסיף אדריכלים

התוכנית נשענת על מערכות להסעת המונים קיימות ומתוכננות – "הקו האדום" של הרכבת הקלה שעובר לאורך רחוב ז'בוטינסקי, ושתי תחנות מטרו- קו M2 במפגש הרחובות טרומפלדור וארלוזורוב וקו M3 שצפוי לעבור בתחום בית החולים בילינסון. כמו כן, התוכנית קובעת הוראות לשימור פארק יד לבנים שנמצא במרכז השכונה.
בנוסף, התוכנית מחזקת את הציר הירוק החוצה את השכונה מדרום לצפון לאורך גן יד לבנים באמצעות תוספת שבילי אופניים, הצללות והרחבת המדרכות.
מתכנן מחוז מרכז, גיא קפלן: "התוכנית מהווה תשתית תכנונית להתחדשות עירונית בלב העיר פתח תקוה, תוך שיפור איכות חיי התושבים, עידוד העירוניות באמצעות עירוב שימושים ודגש על קישוריות הולך הרגל והשענות על תחבורה ציבורית".
יו"ר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, חיים אביטן: "אני מברך את העיר פתח תקווה ואת רמי גרינברג העומד בראשה, וכן את מינהלת ההתחדשות העירונית בעיר, על ההישג האדיר שהושג היום. מדובר בתוכנית מתאר שכונתית ראשונה בעיר, אשר מהווה את התשתית להתקדמותן של תכניות רבות נוספות, שאנו עומלים מזה שנים ביחד עם מינהל התכנון והעירייה להוביל".
התוכנית היא ביוזמת הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ובתיאום עם עיריית פתח תקוה ונערכה על ידי מייזליץ כסיף אדריכלים.

ראש העירייה, רמי גרינברג, אמר: "התחדשות עירונית הינה הכלי המרכזי בעזרתו הרשות מצליחה לחדש את האזורים הוותיקים והישנים ולשפר באופן משמעותי את איכות חיי התושבים. במסגרת ההתחדשות אנחנו שמים דגש על שטחי ומבני ציבור לרווחת התושבים וכן שטחי מסחר ותעסוקה וכמובן גם שטחים ירוקים. במקביל, אנחנו מקדמים ביתר שאת גם את רישות העיר בתחבורה ציבורית, מתע"ן (מערכת תחבורה עתירת נוסעים), שבילי אופניים וכמובן גם צירי גישה חדשים. אין ספק כי התכנית הזו לצד שאר התכניות שאנו מקדמים בכל שכונות העיר הוותיקות יביאו את פתח תקוה כבר בשנים הקרובות למטרופולין הגדול והמשמעותי ביותר באזור".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מישהו

    כל הכבוד, הופכים את המקום ללא ראוי למחייה. חבל שרק 32 קומות. צריך היה לאשר 50 קומות עם 500 יח' דיור בקומה.

  2. אא

    למה לא מאשרים פרוייקט צהל דגל ראובן. כל הסביבה מתחדשת אנחנו בריקבון. חיים בזבל ממש

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר