הפארק הגדול. צילום זאב שטרן
הפארק הגדול. צילום זאב שטרן

פתיחת הפארק הגדול ע"ש אוחיון בפתח תקוה לציבור: מצטערים, לעירייה אין בשורות לתושבים

תושבים כועסים על כך שהפארק עדיין סגור, למרות שהממשלה אישרה את פתיחת הפארקים ב-11 במאי ובערים רבות התושבים נהנים מהפארק העירוני. והעירייה? היום היא הודיעה שהפארק ייפתח רק בסופי שבוע

פורסם בתאריך: 24.5.20 08:04

עדכון אחרון: 25.5.20 20:14

רק אתמול התלוננו תושבים על כך שהפארק הגדול ע"ש יצחק אוחיון עדיין סגור. זאת למרות שהממשלה אישרה את פתיחת הפארקים כבר ב-11.5, ובערים רבות התושבים יכולים ליהנות מהפארק העירוני.

אז אם קיוויתם שהלחץ הציבורי ישפיע, אז הוא לא, והפארק ייפתח בשלב ראשון רק בסופי שובע וימשיך להיות סגור בפני התושבים בשאר ימות השבוע.

כך הודיעה העירייה היום, בשונה מדברים שמסרה אתמול (ראו בהמשך): "בימים אלה נפתח פארק יד לבנים. ניתן יהיה להיכנס לשטח הפארק וליהנות ממרחביו ומשביליו. הכניסה לפארק תתאפשר מכל הכניסות. הפארק אשר רושת במצלמות הפועלות 24/7 ומחוברות למשל"ט העירוני, ייסגר בשעות הלילה למניעת ונדליזם ורעש לשכנים.
פארק יצחק אוחיון יישאר סגור בשלב זה במהלך ימות השבוע, וייפתח למבקרים רק בסופי השבוע. הגינות ברחבי העיר כבר פתוחות לרווחת הציבור. יש לציין כי לפי הנחיות משרד הבריאות אסור השימוש במתקני המשחקים אך מותר השימוש במתקני הכושר.

ראש העירייה רמי גרינברג אמר: "אנו מחזירים את הפארקים לפעילות באופן מבוקר ומדורג וזאת על מנת לשמור על הנחיות משרד הבריאות מחד, ולהיענות לפניות הציבור מאידך".

אתמול כידוע פרסמנו כאן כי תושבים מפתח תקוה מתלוננים על כך שהפארק הגדול ע"ש יצחק אוחיון עדיין סגור, למרות שבערים אחרות הפארקים נפתחו, לפי החלטת משרד הבריאות. "רמי גרינברג, האם מישהו איבד את המפתחות? כל הפארקים הגנים והשמורות כבר נפתחו לקהל, רק פארק פתח תקווה נעול על סוגר ובריח. למה? מה ההיגיון? האם מסתובבים שם חולי קורונה בלילות?", כתבה תושבת לראש העירייה באחת מקבוצות הפייסבוק של שכונת נווה גן הסמוכה לפארק הגדול. תושבת אחרת כתבה: "אני לא מצליחה להבין למה הפארק עדיין סגור, אני רוצה לעשות הליכה במקום, אבל משום מה השערים סגורים ואני מתקשה להבין את הסיבה. מה יש אצלנו שאין בפארקים אחרים שכן פתחו!?".

תושבת אחרת שפנתה למלאבס אמרה: "אני גרה מול, במאיר דנקנר, כל יום אני נוסעת על הקלנועית, עם הכלבלב שלי ולא יכולה להיכנס לפארק. אפילו את הפארק הלאומי פתחו מזמן, אז למה לא פותחים בפתח תקוה? זה ממש מעשה חלם. כזה מקום ציבורי יפה ולא נותנים להנות ממנו. זה לא ברור, כל הגנים והפארקים בכל הערים נפתחו לקהל ורק אצלנו לא".

תושבת נוספת שפנתה למלאבס אמרה: "ההסבר לא נראה לי הגיוני, הפעילות לילדים זה בבוקר, אז למה לא לפתוח לפחות אחר הצהרים ועד הלילה? זה הזוי".
.ב-11 במאי אישרה הממשלה בישיבה טלפונית את פתיחת הפארקים והגנים הציבוריים וכן את השימוש במתקני הכושר באתרים אלה, אך ללא מתקני שעשועים. לפני ל"ג בעומר, הסבירו בעירייה שהם מתכוונים לפתוח את הפארק, לאחר שחופשת החג תסתיים, כלומר בסוף השבוע של ה-15 במאי, אך לדברי תושבים שרצו לבקר בפארק ולטייל בו, טענת התושבים, הפארק עדיין נותר סגור.

יצוין כי ברוב הערים נפתח הפארק העירוני לציבור תחת ההנחיות, כמו למשל ברעננה, הרצליה וכפר סבא.

מלשכת דובר העירייה נמסר אתמול: "בימים אלו הפארק פתוח לטובת הפעילות הייחודית שהעירייה מאפשרת עבור ילדי החינוך המיוחד. לפארק מגיעים מבלים בעיקר מחוץ לעיר וכדי שלא לפגוע בפעילות עבור ילדי החינוך המיוחד – הוחלט שלעת עתה הפארק ישאר סגור לכלל הציבור. נציין כי בכל מקרה, נכון לעת הזו, השימוש במתקני השעשועים הקיימים בפארק, אסור על פי הנחיות משרד הבריאות. כאשר ההנחיות יאפשרו את פתיחתו המלאה של הפארק, הוא יפתח לרווחת כלל הציבור".

 


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. מיקי

    אני משוכנע שטובת תושבי העיר עומדת לפני ררש העיר ואם החליט שעדין ישאר סגור, סביר להניח שיש שיקולים שאנחנו לא יודעים שהם לטובת תושבי העיר

  2. מירי

    בכל העיר כבר מזמן משתמשים במתקני שעשועים גם בפאר ורבר. אנחנו נאלצים לנסוע לפארקים בערים אחרות כי הפארק שלנו סגור. בגינה בנווה גן מול הפארק יש עומס כי כולם הולכים לשם ולא לפארק הגדול.

  3. יאנה

    מר רמי גרינברג,
    שים לב: בחרנו בך בכדי שתשרת את ציבור התושבים, לא תעשה כן, בבחירות הבאות נתראה.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר