פרדי דוד ואורן קריספין. צילום נמרוד גליקמן וזאב שטרן
פרדי דוד ואורן קריספין. צילום נמרוד גליקמן וזאב שטרן

מצב חירום: דורון גלנט צריך להגיב מהר

במה שנראה כשיפור קל היה כנראה משהו מתעתע. הפועל לא מאורגנת, לא מתואמת ובעיקר לא מאומנת. פרדי דוד לא יכול להישאר במקומו הנוכחי, שלוש שורות רחוק מידי מאורן קריספין

פורסם בתאריך: 16.9.17 13:46

1 המשחק הרשמי הראשון של הפועל שראיתי השנה היה בגביע הטוטו נגד הפועל תל אביב. סגנון המשחק של הפועל הזכיר יתר סוג של סטנגה ולא כדורגל. שלושה חלוצים עמוד על עיגול האמצע. הכדור הוגבה לעברים עלי ידי השוער או הבלם, בתקוה שאחד מהם ינגח את הכדור קדימה וחברו יגיע אליו לפני שחקני ההגנה. זה היה הכדורגל הכי פרימיטיבי שראיתי מזה הרבה זמן. אבל היה הרכב חסר, סדרת הדרמה של הפועל מול הבקרה התקציבית הייתה בעיצומה, אז חיכינו בסבלנות.

2 משחק הליגה הראשון של הפועל מול קטמון היה חלש. הפועל הייתה נחותה בכל פרמטר שקשור במאמן. אבל הפועל ניצחה, סדרת הדרמה מול הבקרה הייתה בעיצומה, וכו' וכו' וכו'.

אורן קריספין באימון. צילום: ניר קידר

3 ואז בא המשחק מול כפר סבא. קטסטרופה מקצועית, כל מה שמאמן צריך להקנות לקבוצת כדורגל, לא היה שם. פשוט כלום. לא צמצום מרחקים, לא הנעת כדור, לא לחץ, לא תנועה בלי כדור. דורון גלנט לא היה צריך לחפש רחוק מידי. במחלקת הנוער יש לו את פרדי דוד, איש מקצוע ברמה גבוהה, שיכול להפוך סגל שחקנים טוב (אבל לא מאוזן ולכך נגיע בהמשך), דברים שאורן קריספין ממש לא הצליח לעשות במשך תקופת ההכנה הארוכה. וגלנט אכן הגיב מהר, ומינה את דוד למנהל המקצועי של הקבוצה הבוגרת. אבל כמו שהפועל נראית, כנראה שלא הלכו שם עם הצעד הזה עד הסוף.

איציק כהן. צילום: זאב שטרן

4 נגד מרמורק החלשה בבית היה שיפור, כך גם ברמת השרון. אבל בואו לא נרמה את עצמנו. זה עדיין היה רחוק מאיך שהפועל צריכה להיראות. ואז בא המשחק נגד נצרת עילית. הפועל הייתה מבולגנת, לא מאורגנת, לא הצליחה להניע כדור מול הלחץ הבסך הכל עדין של נצרת עילית, לא הצליחה לעצור התקפות של נצרת עילית, המרחקים בין החוליות היו גדולים, ושוב לא היה לה קישור. אצל השניים שהיו אמורים לתפקד בקישור האחורי, דניאל כהן וגל קולני (רכש לא ברור, לא יותר טוב משחקנים אחרים שעלו מהנוער של הפועל), הנעת כדור היא ממש לא המעלה הגדולה. בעצם קולני וכהן תיפקדו למעשה יותר כבלמים נוספים וכך הפועל נשארה עם התקפה והגנה, בלי שום דבר באמצע, כשרק רוצ'ט ניסה לתפקד בקישור. וכך היה לנצרת עילית, כמו ליריבות אחרות של הפועל, קל להגיע עד 30-40 מטר מהשער של לבקוביץ' המצוין. בהמשך, במקום להסיט את נס זמיר אחורה כדי שיהיה שחקן שיקבל כדור מההגנה ויתחיל סוג של הנעת כדור קדימה יחד עם רוצ'ט, במקום ההגבהות הפרימיטיביות האלה לכיוון ההתקפה, בחר קריספין דווקא להוציא אותו.

ירין חסן. צילום: זאב שטרן

5 הכתובת נמצאת על הקיר: הפועל לא מאומנת, לא מאורגנת, לא מסודרת. אני מודה שאני לא יודע עד כמה פרדי דוד מעורב בקבוצה המבוגרת, אני כן רואה שמי שמנהל את המשחק מהספסל הוא אורן קריספין. עם כל החיבה והכבוד למאמן שגדל בהפועל, העלה את קבוצת הנוער ליגה וגם הוביל אותה לזכייה היסטורית בגביע המדינה, רגעים שריגשו כל אוהד וגם אותי, הפועל זקוקה לשינוי מקצועי. קריספין יכול להישאר כמאמן, אבל דוד צריך להיות הרבה יותר דומיננטי. במצבה המקצועי הנוכחי, הפועל עם קריספין על הקווים לא עולה ליגה. אולי תהיה בפלייאוף העליון. קריספין לא הצליח לקחת את סגל השחקנים ולהפוך אותו לקבוצת כדורגל ראויה. אין בהפועל שום דבר מהדברים שעליהם אחראי המאמן. כואב היה לראות אתמול את ההבדלים העצומים בין קבוצה שמאמן קריספין,לקבוצה שמאמן ירון הוכנבוים, זה שגלנט נפרד ממנו בקיץ, לא ברור למה.

ירון הוכנבוים צילום זאב שטרן

ירון הוכנבוים צילום זאב שטרן

6 על הספסל של הפועל ישבו אתמול בתחילת המשחק אור ברוך, וואהיב חביבאללה וברנקו מיכאילוביץ'. שלישייה קידמית טובה בכל קנה מידה לליגה הלאומית. מצד שני אין לקבוה אף קשר אחורי אמיתי בסגל. בניית הסגל של הפועל העונה היא מחדל מהבחינה הזו: המון כישרון ואופציות בחלק הקידמי, כמעט כלום בקישור האחורי, מצב גבולי מבחינת בלמים, ואין מחליף לעומר ורד החלש והכבד. וגם כאן צריך להפנות את השאלות, התמיהות והביקורת כלפי המאמן, אורן קריספין. במקרה הזה את השאלות גם כלפי מי שהיה מנהל מקצועי עד לא מזמן, ברוך סער.

7 עושה רושם שהפועל כפר סבא והפועל תל אביב לא יאבדו הרבה נקודות בתקופה הקרובה. לכן גלנט צריך להתעורר מהר, לפני שהליגה בורחת. כפר סבא, אגב, נראית בינתיים מצויין עם מאמן צעיר שיש לו את המטרייה המקצועית של יצחק שום. שאלה שקשה להתחמק ממנה: מדוע לקבוצות אחרות זה מצליח עם מאמנים צעירים ולהפועל לא? אין לי תשובה. המאמן האחרון שעלה מהנוער והצליח היה פרדי דוד. הגיע הזמן שהוא יירד לדשא, צמוד לקריספין. לא ששלוש שורות מעליו, לא שתיים, אפילו לא אחת.

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. יחיאל תרם.כחול ויסוקר.51 שנה

    עדר (קבוצה)ללא רועה.במיגרש.ובחדר ההלבשה.חוזרים לתסריט.עים נימני.ובראון.הימים עים יובל.וקרצקי.והוכיינבום.היו יותר קורצים.הנהלה תפנימו.אוליי בסגל היצלחתם…אבל ברועה ניכשלתם.תקנו מהר את המעובת.המבין יבין

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ועדיין לא ברור למה מיהרו להיפרד מהוכנבוים…היחיד שאיתו הקבוצה נראתה כקבוצה!!!

  3. יחיאל תרם.כחול ויסוקר.51 שנה

    תשובה.לאנונימי.ולכולם. למה ניפרדו מהוכיינבום..וגם מיקוצקי.שכחת

  4. יחיאל תרם.כחול ויסוקר.51 שנה

    פשוט.הממן הכבד לא רוצה לעלות ליגה מסיבות השמורות .שלא תיפתח תייבת פנדורה.לכישלונות של הפועל פ"ת.בשנים האחרונות.עים קורצקי היינו רגל וחצי בליגת העל.והמטרה של הוכיינבום גם לעלות ליגה.פשוט ההרכב שניבנה כדיי להישאר בילגה.בילבד…

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר