מה אוכלים היום - חגית לוי,מירב פרנקל

אוכל: ההצלחה של קבוצת הפייסבוק שפתחו תושבות העיר בתחילת המשבר

את קבוצת הפייסבוק 'מה אוכלים היום?' פתחו חגית לוי ומירב פרנקל, שמגיעות בכלל מתחום האופנה, בתחילת משבר הקורונה. הרעיון היה להחליף מתכונים בין חברות ולענות על הצורך שגדל בבישול ביתי מגוון. הן לא חלמו שכך זה יתפתח

פורסם בתאריך: 23.10.20 08:56

תוך שבעה חודשים בלבד, הפכה קבוצת הפייסבוק 'מה אוכלים היום?', שהוקמה בתחילת משבר הקורונה על ידי שתי פתח תקוואיות, לאחת מקבוצות האוכל המובילות בעיר בפרט ובארץ בכלל. בקבוצה יש למעלה מ-27 אלף חברים וחברות ומידי יום מבקשים להצטרף בין 400-300 חברים חדשים.
הקבוצה נפתחה בתקופת הסגר הראשון, אז כולם היו בבית והחיים סבבו סביב המטבח והבישול הביתי. "הקבוצה נולדה מכך שהבן שלי הגדול, במהלך כל התקופה של הסגר הראשון שאל אותי את השאלה 'מה אוכלים היום'", מספרת חגית לוי, תושבת אם המושבות. "בשלב כלשהו זה הפך להיות כל שעה, 'מה אוכלים היום', 'מה אוכלים היום'. אחרי יום, יומיים, שלושה, נגמרו לי כבר הרעיונות ושאלתי את עצמי איך אני מתמודדת עם התופעה של האוכל. ואז החלטתי לפתוח קבוצה במטרה לקבל עזרה מחברות. התחלתי מלהזמין חברות לקבוצה וזה תפס תאוצה ונהיה מטורף. מקבוצה שמתעסקת בדילמות האוכל בזמן הקורונה, היא הפכה לקבוצה שנותנת השראה ועוזרת להרבה מאוד אנשים. הקבוצה הפכה למאוד מגוונת, מפרה ומסייעת, והיא לא קשורה במקום, אלא הפכה להיות קבוצה בכל רחבי הארץ".
מי שהצטרפה אל לוי בניהול הקבוצה היא מירב פרנקל, חברה וקולגה של לוי מתחום האופנה, אשר גם היא מתגוררת באם המושבות. "חגית הגתה את הרעיון ושבועיים אחרי שהקבוצה הוקמה והופצה בין כל החברים שלנו, הבנתי שמדובר בקבוצה עם פוטנציאל מאוד גדול והצטרפתי לחגית בניהול הקבוצה. משם הקבוצה פרצה את מעגל החברים והתחילה לרוץ בפייסבוק. אם בהתחלה זה היה רק של החברות שלנו שאישרנו אותן, זה פרץ לגמרי החוצה וכולם יכולים להיות חברים בקבוצה שלנו, זה פתוח לקהל הרחב".
פרנקל ממשיכה ומספרת: "צריך להבין שבתקופת הקורונה ובמיוחד בסגר הראשון, כולנו התמודדנו עם סוגיות האוכל. זה כבר לא היה שלוש ארוחות ביום, אלא הילדים היו רעבים כל היום. הפכנו לשירותי הסעדה וכולם היו צריכים עוד ועוד רעיונות. אני בטבעי בנאדם שמאוד אוהב לארח וכשאני מארחת זה תמיד בכמויות, אני מארחת לפחות פעם בשבוע ומדובר על 30-50 איש לארוחה. זו אהבה שלי, הבית תמיד פתוח והחברים שלי יודעים שכל מי שמדבר איתי מיום רביעי ועד שישי מוזמן לארוחת ערב בשישי ומפה זה נולד מבחינתי".

לא על בטן ריקה

אחד הדברים שמייחדים את קבוצת 'מה אוכלים היום', להבדיל מקבוצות אוכל אחרות, היא הנראות של הקבוצה. לצד מתכונים יש הרבה תמונות, שולחנות מעוצבים, מאכלים מעוצבים ופרנקל ולוי לא ממליצות להיכנס על בטן ריקה. פרנקל, שעיצוב הוא חלק בלתי נפרד ממנה, לא מפסיקה לחשוב על עיצובים ועל ארוחות לא שגרתיות. "בסיבוב הראשון, הייתה לי שכנה באותה קומה שכל פעם עשינו ערב בסגנון אחר פעם אצלנו ופעם אצלם. היינו לוקחים את גלגל העולם, מסובבים אותו ואיפה שנעצר למחרת זה היה הכיוון של הארוחה. היא הייתה מקסיקנית, אז אחד הערבים הראשונים היה בסגנון מקסיקני. זה היה ערב מהמם והצלחה גדולה ומשם זה רק קיבל דרייב, עברנו לערב איטלקי, סושי, והכל כמובן עלה לפייסבוק. קיבלנו ברשת המון אהבה וזה חימם את הלב".
שתיהן, לוי ופרנקל, עוסקות באופנה. פרנקל נשואה לצביקה ואמא לשלושה ילדים, עמית בן 19, מיקה בת 16.5 וגיא בן 14, והיא בעלת רשת חנויות אופנה 'ליאת ומירב מעצבים בע"מ', יחד עם השותפה שלה ליאת דנאי. "זו האהבה הראשונה שלי", היא אומרת. "אנחנו מוכרות בגדי עצבים ישראלים וייבוא כבר 20 שנה והחנויות שלנו הן בתל אביב – בקרית שאול ובכפר סבא הירוקה".
לוי נשואה לאילן ואמא לשלושה ילדים בן (19), אמילי בת 14.5 ועומר בן 9. היא בעלת 'אמילי', בוטיק מעצבים ברחוב אבשלום גיסין בפתח תקוה. "בתור אמא לשלושה ילדים וקרייריסטית אני צריכה לפנות זמן להכנת אוכל למשפחה של חמש נפשות והקבוצה מאוד עוזרת לי", אומרת חגית. "לא רק שאני לוקחת מתכונים מהקבוצה, הרבה פעמים אני מסתכלת על מתכונים שאני העליתי וזה גורם לי להמציא את עצמי מחדש".
מה ההבדל בין הקבוצה שלכן לקבוצות אוכל אחרות?
לוי: " מה שמבדיל אותנו מקבוצות אוכל אחרות, זה שאצלנו אף אחד הוא לא שף או שפית. כולנו נשות קריירה, גם לי וגם למירב יש עסקים, אנחנו אמנם באותו תחום וגם מתחרות אחת בשנייה, אבל אנחנו חברות והכל ברוח טובה. כל המתכונים שלנו הם בגובה העיניים, ברי ביצוע, שאתה יכול תמיד למצוא את הזמן ולתקתק ארוחה ולגוון ולהביא כל פעם משהו אחר".
פרנקל: "ההבדל בינינו לבין דפים אחרים זה הוויזואליות, האירוח ועיצובי השולחן. תמיד יש קונספט שמושך את העין ופותח את כל הצ'אקרות".

מתוך דף הפייסבוק מה אוכלים היום

חשבתן שלשם זה יגיע, לעשרות אלפי חברים?
לוי: "לא כיוונתי שהקבוצה תגיע לכמעט 30 אלף חברים, אבל זה כיף לראות את זה. אני אמנם פתחתי את הקבוצה, אבל מי שהביאה את מרבית החברות ומקדמת את הקבוצה זו מירב והקבוצה גדלה מפה לאוזן".
וזה לא קשה, להחזיק דף פייסבוק בהיקף כזה?
פרנקל: "את האמת, זה לא פשוט. מדובר בהמון שעות ביום, אבל אני מאוד נהנית מזה, אומנם אני משקיעה המון שעות, זה לתת מתכונים, לפרסם את הדף ולהתייחס לכל אחד ואחת באופן אישי, אבל כשעושים את זה מאהבה, אז נהנים. התגובות שאנחנו מקבלות הן מהממות ומחממות את הלב וזה מה שמניע אותי גם לארח וגם להמשיך להחזיק את הדף".

לירן דנינו במרפסת

מי שעוקב אחרי הדף 'מה אוכלים היום', רואה שהאירוח הוא ב- DNA של פרנקל. גם בתקופת הקורונה היא לא ויתרה על ארוחות מושקעות ואירוח החברים, הפעם בהרכבים קצת יותר מצומצמים. "בתקופת הקורונה לא הפסקנו לארח, רק עשינו את זה ביותר מצומצם עם חבורת הסגר, עם הקפסולה הקבועה שלנו", היא מספרת. "אנחנו מנסים לעשות כל הזמן מהלימון לימונדה. בסגר הראשון ממש עפתי על הסגר, הרגשתי שסוף סוף אני קמה בבוקר ועושה מה שאני רוצה. כי בדרך כלל אנחנו עובדות מאוד קשה ופתאום היה לי הרבה זמן פנוי. אצלי הראש כל הזמן עובד ללא הפסקה ואני מחבקת את כל מה שיש ומנסה להמתיק את המצב תמיד".
בין הסגר הראשון לשני, היא אירחה אצלה במרפסת את הזמר לירן דנינו ואת להקת צ'ייסר. "עשינו מסיבה על הגג עם החברים הקרובים שלנו והיה ערב מדהים, בכלל אני מאוד אוהבת לעשות לחברים ערבי קונספט".
והם משלמים על הארוחה?
"מה פתאום, שום דבר לא בתשלום. כשהבאנו את לירן דנינו, ההוצאות התחלקו בין כולם, אבל להקת צ'ייסר הם חברים שלי, אז זה לא עלה לנו. אוכל זו אהבה שלי ואת החשבונות הכספיים שלי אני עושה במקומות אחרים. אני אוהבת לארח. זה מגיע לכך שאני מעלה תמונות של השולחנות המעוצבים שלי ואנשים שולחים לי הודעות בפרטי, האם אני עושה אירועים".
יש מחשבות על עתיד הקבוצה ולאן זה עוד יגיע?
"כל הזמן. אנחנו עדיין לא יודעות, זה תחום שהוא חדש לנו ופותח אותנו להמון כיוונים. הדף שלנו גדל מידי יום. בתקופת הקורונה, היו לנו בקשות של 900 ו-1,000 אנשים חדשים ביום, ככה זה סביב ה-300-400 מידי יום, אבל הוא גדל בצורה מטורפת".
לוי: "המטרה של הקבוצה שלנו היא להשפיע ואני מרגישה שאנחנו משפיעות על מי שנמצא סביבנו. אם יש לי מידע, אני שמחה לחלוק אותו עם מישהו אחר ואם מישהי כותבת לי שעשתה את המתכון שלי, זה אושר ונחת מבחינתי, כי השפעתי ונתתי למישהי. חלוקת המידע מאוד חשובה, במיוחד בימי הקורונה, שהכל הרי נולד משם וחשוב שאנשים לא יפחדו לארח, כי זה מאוד כיף לרגש אנשים וזה מאוד מלכד".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר