צומת חזן, הדר גנים - שעריה צילום זאב שטרן
צומת חזן, הדר גנים - שעריה צילום זאב שטרן

לא רק צומת חזן: איזה צמתים נוספים ייסגרו בכביש 40?

שינויים צפוים גם בצומת שלמה ובצומת שעריה. ירון קדושים טוען: "אין חופש מידע". לשכת רמי גרינברג: "העירייה הגישה עתירה שנדונה בימים אלה"

פורסם בתאריך: 8.11.20 16:02

אתם בטח זוכרים את הסערה שהתחוללה על רקע הסגירה הצפויה של צומת חזן (כביש 40). מתברר, כפי שאומר פעיל הציבור ירון קדושים, כי בגלל סלילת כביש 40 החדש שהוא חלק מתכנית הבנייה הצפויה בשטח מחנה סירקין, אמורים להיסגר שני צמתים נוספים: צומת שעריה וצומת צמרת גנים (שלמה, ממערב לצומת חזן).
כפי שפרסמנו, היציאות והכניסות מהדר גנים ואליה מכביש 40 בצומת חזן אמורות להיסגר לאור סלילת הכביש 40 החדש. קדושים פרסם בימים האחרונים מידע נוסף שהגיע אליו ועל פיו תתאפשר כניסה לרחוב הושע בלבד בשכונת שעריה למגיעים מכיוון צפון ולא תתאפשר יציאה ממנו לכיוון צפון ודרום. כמו כן אומר קדושים כי צומת רחוב שלמה בשכונת צמרת גנים תיסגר ותישאר רק כניסה אל השכונה לבאים בכביש 40 מכיוון צומת סירקין.

קדושים אומר שבעקבות הסגירות הצפויות, ייאלצו תושבי השכונות לצאת דרך רחוב משה פרידמן ודרך צומת סירקין וכן תהיה יציאה נוספת אל מחלף כביש 40 החדש והדבר אמור לגרום לעומס תנועה גדול. "לצערי, דווקא בשעה גורלית זו המשנה את פני העיר לרעה באופן דרסטי, אין חופש מידע ואין שיתוף מידע בפתח תקוה 2020", אומר קדושים. "צריך להשיג לבד חומרים במאמץ עצום, ללמוד אותם, ולגלות את האסונות לבד. וגם כשמגלים וחושפים, נתקלים בקיר אטום של חוסר שיתוף פעולה שמקשה מאוד על ניתוח המצב וההערכות לקראת מאבק חריף של 70 אלף תושבים מחמש שכונות. גם ניירת שהובטחה על ידי ראש העיריה ועוזרו "מחר בבוקר" עדיין לא התקבלה, גם שבוע ויותר אחרי ה"מחר בבוקר". מתוך תפילה לאלוקים, נצליח במלחמת דוד וגולית אדירה זו מכח האמונה העזה האחדות והלכידות של התושבים כולם. אסון עומד לפתחנו ונילחם נגדו יחד כולם".

מלשכת ראש העירייה נמסר: "כפי שהודגש מספר פעמים בעבר, תכנון כביש עוקף 40 קודם ואושר עוד במהלך הקדנציה הקודמת מול נתיבי ישראל והמדינה. ראש העיר רמי גרינברג, עם כניסתו לתפקיד, הביע את התנגדותו לתכנית בכללותה בותמ"ל וכן העירייה הגישה עתירה שנדונה בימים אלו. קדושים, הוא זה שהעלה טענות בעבר וביקש מהנהלת העיר הקודמת לקדם מול המדינה את השיקוע של כביש 40 החדש. מה שהביא, בין היתר, לטענות שהוא מעלה היום. ראש העיר ימשיך לפעול יחד עם היועצים התנועתיים וגורמי ההנדסה ברשות כדי למצוא פתרונות שיקלו בתוך התכנית המוצעת. לחלק מנקודות התכנון יש פתרונות, בחלק אחר נבחנים הפתרונות ואם לא נגיע להסדר, העירייה תגיש הסתייגויות בהתאם".

בתגובה לדברים אלה אמר קדושים: "כחבר מטה הפעולה בסירקין שנים ארוכות טענתי תמיד שההצעה של המדינה לשקע את הכביש לא פותרת דבר. טענתי תמיד ששיקוע כביש 40 וכביש 40 החדש בכלל, או בשמו "עוקף 40", אינו נותן שום מענה והוא אילוץ חסר מענה משמעותי הנובע מתוכניות סירקין. הכביש הזה יוצא מפקק וכביש צר ומתחבר לפקק וכביש צר. מה שבטוח הוא שמעולם לא ידענו פרטים אודותיו, על מה מדובר, ומאיפה לאיפה יתחבר ומה ההשלכות. כל זה תוכנן בשנתיים האחרונות ונחשף על ידי לפני כשנה פלוס. הייתי בהלם כשהניירות הגיעו אלי משולחן התיכנון".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר