שער מתחם הגנים בנווה גן פתוח לרווחה
שער מתחם הגנים בנווה גן פתוח לרווחה

המאבק להחזרת השמירה: הגנים יושבתו אחרי החגים ליום שלם

לאחר ששערי הגנים נמצאו פתוחים לרווחה השבוע הורי הילדים במתחמי הגנים באם המושבות ובנווה גן מתכוונים להחריף את המאבק אחרי החגים: "לא נוותר עד שהשומר לא יוחזר"

פורסם בתאריך: 26.9.17 20:16

הורי הילדים במתחמי הגנים בשכונת אם המושבות ובנווה גן שבוטלה אצלם השמירה הפיזית, לא נחים לרגע. אחרי שבשבוע שעבר הפגינו מול אירוע הרמת הכוסית לראש השנה של עובדי העירייה, השבוע הודיעו כי אחרי חופשת סוכות הם מתכוונים להשבית את הגנים ליום מלא במטרה שהעירייה תחזור בה.

"אנחנו בשום פנים ואופן לא מתכוונים לוותר על דרישתנו להחזיר את השומרים לגנים", אומרת האם מעניין עופרי אבירם. "לאחר החג אנחנו מתכננים להרים הילוך ולהשבית את הגנים ליום שלם".

הורי מתחמי הגנים בשכונת אם המושבות ונווה גן מפגינים נגד הסרת השמירה הפיזית בגנים

הורי מתחמי הגנים מפגינים נגד הסרת השמירה הפיזית

לדבריה ביום ראשון בתחילת השבוע הם הגיעו לגן והשער החשמלי היה פתוח לרווחה בשל הפסקת חשמל. "בגן עצמו היה חושך", היא זועמת. "שוחחנו עם אבי הקב"ט שאמר שיש לסגור את השער ידנית במקרה כזה. "כמובן שגם המצלמות בתוך מתחם הגן לא עבדו ולכן הגננות לא יכלו לדעת מי מגיע ומי לא. בקלות אפשר היה חלילה לנצל את הפריצה הזו במידה ויש למישהו אינטרס".

תלונות לגבי שערים פתוחים נשמעו גם מההורים בנווה גן. לדברי אחד ההורים בסמוך לגן באותו היום עמד רכב בטחון של העירייה שלא ברור אם שם לב לבעיה. "הרכב חנה מול המתחם", הוא מסביר. "תכננתי לדבר עם הנהג כשיצא מהאוטו בזמן שצלמתי את השערים הפתוחים, אבל עד שחזרתי לשער הראשי הנהג נסע משם מבלי לצאת מהרכב".

הורי מתחמי הגנים בשכונת אם המושבות ונווה גן מפגינים נגד הסרת השמירה הפיזית בגנים

שלטים נגד הסרת השמירה

לטענת ההורים, הם מנסים לקבוע פגישה עם ראש העיר ועם חברי מועצה נוספים כדי לפתור את הסוגייה. "מתחילת השנה בקשנו שיזיזו את הכפתור שמנטרל את המערכת שנקבע בצמוד לכפתור שפותח את המערכת", הוא מסביר. "הבעיה היא שבאופן הזה כל מי שמגיע ורוצה לפתוח את השער מתוך הגן יכול גם לנטרל את המערכת ואז השער נשאר פתוח. לצערנו למרות הפניות עד היום הכפתור לא הוזז".

כזכור, עיירת פתח תקווה, ביטלה מתחילת שנת הלימודים הנוכחית את השמירה בשני מתחמי הגנים. בעירייה טענו כי הביטול חוקי ומעוגן בנהלים חדשים של המשטרה והמשרד לביטחון פנים. השומרים עצמם עברו למתחמי בתי הספר שהיו בעבר בסמוך אך עברו השנה למקום אחר.

תגובת דובר העירייה חזי חקאק: "גני הילדים בעיר מאובטחים על פי הנחייה ותקצוב של חטיבת האבטחה במשטרת ישראל ואינם מאובטחים ע"י שומר סטטי. לכל גן ילדים ישנם את כל מרכיבי הביטחון הפיזיים (שער, גדר ולחצן מצוקה) וצוות הגן מונחה ע"י הנחיות חוזר מנכ"ל משרד החינוך לניהול הביטחון והבטיחות במרחב הגן. כל השערים של הגנים נעולים במשך כל זמן פעילות הגן והצהרונים, והדבר צריך להאכף ע"י צוות הגן בעת פתיחת הגן להבאת הילדים ואיסופם. בשני מתחמי הגנים המדוברים הותקנה בנוסף לכל מרכיבי הביטחון שהוזכרו, גם מערכת טלוויזיה במעגל סגור ושער עם נעילה חשמלית".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר