עדן בן זקן. צילום ניר קידר
עדן בן זקן. צילום ניר קידר

בעקבות ההודעה נגד תימנה: חבר המועצה עומר שכטר דורש להדיח את רב העיר

ראש העין סוערת בעקבות קריאת הרב עזריה בסיס להחרים את התימנה ואת הופעתה של עדן בן זקן במיוחד. בעקבות דבריו חבר המועצה עומר שכטר זועם: "הוא מתערב באופן בוטה באורח החיים של החילונים בעיר"

פורסם בתאריך: 2.10.17 19:38

ערב פתיחת התימנה הודיעו רבנים מהעיר, כמו בשנים קודמות, כי הם מתנגדים להופעות התימנה. בראש הרבנים המתנגדים נמצא רב העיר, עזריה בסיס. בהודעה שהופצו השבוע בעיר, שמתייחסת לתימנה של לפני מספר שנים, מבקשים הרבנים לשוב ולהתריע מפני התימנה: "הרינו מזהירים בזה לכל החרד לדבר השם וחרד לחינוך ילדיו להימנע מלהשתתף בתימנה", נכתב בהודעת הרבנים. "לכן באנו בזאת למחות ולהודיע בשביל שכל בר דעת שיש בו יראת ה' ימנע עצמו ואת אנשי ביתו שלא יכשלו בעוון חמור זה שגורם לסילוק השכינה. אנחנו רבני תימן ואישי ציבור מוחים במרץ ומתנגדים בכל תוקף נגד התימנה ונגד המופע הזה בחול המועד סוכות".

עומר שכטר. צילום זיו שדה

עומר שכטר. צילום זיו שדה

"אומרים שזו תרבות יהדות תימן, אבל באה זמרת ושרה שירים שהם לא תימנית ומקבלת כסף ומציגים זאת כיהדות תימן", אומר מקורבו של הרב בסיס, חנניה צפר. "בהיבט ההלכתי אישה לא יכולה לשיר בפני גברים. זו לא תרבות תימן ובתימן הקפידו על זה שאישה לא תשיר בפני גברים. בנוסף, זה לא תואם את חג הסוכות ולא תואם את זה שאנשים יושבים בסוכה ויש להם הגברה ליד האוזן. כמובן שיש התנגדות לכך שבקהל יושבים גברים ונשים ביחד. האיסור של העלון הוא בתוקף כל שנה, כי ההלכה לא משתנה".

הרב עזריה בסיס. צילום זאב שטרן

הרב עזריה בסיס. צילום זאב שטרן

כזכור, לפני כשבוע הכריז רב העיר כי על נשים גם להתלבש בצניעות, ועורר את כעסם של החילונים. אחד מהם הוא חבר מועצת העיר מסיעת מרץ, עומר שכטר, שדורש מראש העיר להדיח את הרב בסיס. "קריאה זו מצטרפת לעשרות קריאות מצטרפת לעשרות קריאות דומות של רב העיר ומקורביו כנגד פעילות העירייה, פעילות קהילתיות, ותוך התערבות בוטה באורח החיים של התושבים החילוניים והמסורתיים בעיר", כתב שכטר. "מבין המקרים הרבים ניתן לציין קריאה להנהגת קוד לבוש צנוע בעיר (אשר פורסמה לפני ימים בודדים בלבד), קריאה להטלת חרם על בתי עסק שיעסיקו ערבים, החרמת טקסים, פרסום הודעות נגד הקהילה הרפורמית, ועוד. לאור ריבוים והישנותם מקרים אלה, אשר פוגעים בצורה קשה באופייה הקהילתי המשותף של העיר, אני קורא לך לפנות אל המשרד לענייני דתות כדי להביא להדחתו של הרב עזריה בסיס מתפקיד רב העיר, אשר לא מייצג בהתבטאויותיו את תושבי ראש העין וחורג מסמכויותיו הקבועות בחוק".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. ליאל

    עומר שכטר תשב כבר בשקט. אתה לא עושה כלום בעיר חוץ מסיכסוכים בין דתיים וחילונים.
    נמאס ממך כבר.
    ואני אומר את זה בתור אחד שממש רחוק מלהיות דתי.

  2. אדם מסורתי מהעיר

    עומר צודק בהחלט מכיוון שהוא רב העיר ולא מתאים בכלל לפי דעתי אם ככה רב של עיר מזלזל בחילונים ויותר מידי עושה מגזים ומנסה להפוך את העיר לדתית צריך להעיפו כי עד עכשיו לא היה שום בעיה עם חילונים ודתיים והוא עושה המון בלאגן

  3. יהודיה מצויה ואוהבת שלום

    נראה לי שאתה "מאוד אוהב שלום "נראה לי שאחד כמוך מיותר בעיר אתה עושה הרבה שלום ושם אוהבים "שמח"

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מי אמר שאירן זה שם ?? , אירן זה פה !!
    כמה פרימיטיביים יש לנו בראש העין ??

  5. חילוני נורמלי

    הנסיון להלך אימים על רב העיר הוא ממש מגוחך ומעורר שאט נפש, סתימת פיות מתאימה למשטר בולשביקי או קומוניסטי, אולי גם שמאלני.
    די, גם אם אני לא מסכים עם מה שהרב אמר או לא אמר, אלחם על זכותו וחובתו להביע את דעתו. סתימת פיות או נסיון להלך אימים עליו, זו ממש סחיטה באיומים.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר