בריכות החורף במגדל צדק צילום אורי קייזר רשות הטבע והגנים

טיול ליד הבית: הגן הלאומי מגדל צדק ייפתח לקהל לאחר עבודות שיקום ארוכות

בגן הלאומי החדש בוצע שיקום נופי ואקולוגי של המחצבות הנטושות, נבנתה טיילת נוף מרכזית עם עצים ופינות ישיבה, הוכשרו שבילי טיול באורך של כעשרה ק"מ להולכי רגל, אופניים ושבילים מונגשים, ניטעו אלפי עצי בוסתן ועוד

פורסם בתאריך: 11.3.21 14:46

גן לאומי מגדל צדק, בניהולה של רשות הטבע והגנים יפתח לקהל הרחב אחרי חמש שנים של עבודות פיתוח ולאחר השלמת השלב הראשון של עבודות השיקום על ידי הקרן לשיקום מחצבות. הגן ייפתח לקהל ביום שלישי ה-23 במרץ, יום הבחירות לכנסת. הגן מהווה ריאה ירוקה ופנינת טבע במרכז הארץ הכוללת שבילי טיול להולכי רגל ורוכבי אופניים, מצודה קדומה מהתקופה הצלבנית עם נוף פתוח ובריכות חורף עשירות בערכי טבע. את עבודות השיקום, הפיתוח והשימור בגן הלאומי החדש, המשתרע על שטח של כ-1,700 דונם בשטחה של העיר ראש העין, הובילו רשות הטבע והגנים הלאומיים, עיריית ראש העין והקרן לשיקום מחצבות. שותפים נוספים לפרויקט היו משרד הבינוי והשיכון, משרד ירושלים ומורשת ורשות העתיקות.
במסגרת העבודות להקמת הגן בוצע שיקום נופי ואקולוגי של המחצבות הנטושות, שפעלו בעבר במקום, נבנתה טיילת נוף מרכזית משובצת עצים ופינות ישיבה והוקמה מבואת כניסה לקליטת המבקרים. בנוסף, הוכשרו שבילי טיול באורך כולל של כעשרה ק"מ, ביניהם שבילים להולכי רגל, שבילי אופניים ושבילים מונגשים, ניטעו אלפי עצי בוסתן ושיחים והוסדרו חניות לרווחת המבקרים. כל זאת לצד עבודות שיקום, שחזור ושימור של המצודה הקדומה מהתקופה הצלבנית.
הכניסה לגן הלאומי הינה בתשלום של 28 שקלים למבוגר ו-14 שקלים לילד. הכניסה חינם למנויי מטמון של רשות הטבע והגנים. הסדרי הכניסה של תושבי ראש העין במהלך כל ימות השבוע,  יפורסמו בנפרד לתושבי העיר על ידי העירייה. שעות פעילות הגן הלאומי (לפי שעון חורף): ימי א'-ה' ושבת – 9:00-16:00, ימי שישי וערבי חג – 9:00-15:00. החל מה 28/3/2021 לאחר החלת שעון הקיץ שעת הסגירה תהיה ב-16:00/17:00 בהתאמה.
בהתאם להנחיות התו הסגול/ירוק – יש להירשם מראש לביקור בגן הלאומי באמצעות מערכת הרישום באתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים. בתקופת ההרצה של הגן הלאומי תתאפשר כניסה לגן הלאומי ללא עלות בין השעות 6:00-9:00 בבוקר.

מגדל צדק צילום סטיב זילברמן

שאול גולדשטיין, מנכ"ל רשות הטבע והגנים: "הגן הלאומי מגדל צדק הוא פרי חזון ועשייה רבת משאבים של רשות הטבע והגנים, הקרן לשיקום מחצבות ועיריית ראש העין להנגיש באופן ראוי, מרהיב ומיוחד את ערכי הטבע, הנוף והמורשת הקיימים בו למען הציבור הרחב. זאת לצד חיזוק ושמירת המסדרון האקולוגי למען החי והצומח, שהגן הלאומי ושמורות הטבע הסמוכות לו – נחל שילה והדום שומרון, מהווים חלק משמעותי ממנו. הגן כולל ממצאים ארכיאולוגיים רבים ביניהם המצודה, בתי חווה עתיקים, דרכים קדומות ומתקנים חקלאיים. שילוב כל אלו, עם העבודות שבוצעו לשיקומו ופיתוחו, הופכים את הגן הלאומי מגדל צדק לפנינת טבע ומורשת מלהיבה ומרתקת בלב הארץ המתאימה לביקור של כל אדם בכל גיל. אני מודה לקרן לשיקום מחצבות, לראש עיריית ראש העין, שלום בן משה, למשרד הבינוי והשיכון ומשרד ירושלים ומורשת על השותפות לחזון ולדרך".

שלום בן משה, ראש עיריית ראש העין: "לאחר עבודה ממושכת ומאמצים רבים, מגדל צדק ראש העין ייפתח לראשונה למבקרים. מגדל צדק הוא חלק מנוף העיר ומורשתה מאז קום המדינה וישמש כמקום בילוי ופנאי לתושבי העיר ומבקרים. בהיסטוריה הקשה, אנו זוכרים בעצב 8 מתושבי העיר שנהרגו מנפלים של פצצות ומוקשים ונזכור אותם באנדרטה של מעלה השמונה. האתר מגדל צדק מסמל את יופייה הייחודי של העיר ומהווה נכס צאן ברזל באתרים הלאומיים של המדינה. אני מזמין את כולם לבקר וליהנות. אני מודה לשותפים לעשייה: מנכ"ל רשות הטבע והגנים, מנהלי הרשות: המחוז, המרחב והאתר, קרן המחצבות, משרד הבינוי והשיכון ומשרד ירושלים ומורשת על שיתוף הפעולה הפורה לאורך כל הדרך".

מיכאל חרל"פ, מנהל הקרן לשיקום מחצבות: "אנו רואים חשיבות רבה בשיקום המחצבות בגן הלאומי "מגדל צדק" והחזרת השטחים המשוקמים לטובת הציבור הרחב . במתחם מגדל צדק, היו בעבר מחצבות רבות. במקום לסבול מפגעי מחצבות נטושות הפכו אלפי דונמים במיקום אסטרטגי לריאה ירוקה שיהוו מוקד משיכה בקנה מידה ארצי. שיתוף פעולה פורה עם רשות הטבע והגנים, עיריית ראש העין, וגורמים נוספים, הוביל להצלחת השיקום החשוב. השיקום מאפשר ליישם את חזון הקרן לשיקום מחצבות נטושות ברחבי מדינת ישראל, ומשרת את האינטרס הלאומי והציבורי של שמירה על ערכי הטבע והאדם. בימים אלה אנו פועלים במקביל בכל רחבי הארץ לשיקום מחצבות נטושות נוספות שיהפכו לפנינות טבע ויחזירו את השטחים המופרים לטובת הציבור.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר