הורי נוה דליה דורשים לעכב התקנת פאנלים סולאריים בבית הספר

ההורים הפגינו היום והפגנה נוספת מתוכננת למחר. הם מדגישים שאינם מתנגדים להצבת הפאנלים, אבל מבקשים לדעת האם נבחנה התקנת הפאנלים במבנים אחרים. העירייה: ההורים קיבלו מידע מפורט

פורסם בתאריך: 14.10.21 15:57

הורי בית הספר נוה דליה קיימו הבוקר (חמישי) הפגנת מחאה ראשונה בעניין התקנת פאנלים סולאריים בבית הספר ובבתי ספר נוספים. ההורים אינם מתנגדים לעצם ההתקנה, אלא דורשים מידע נוסף, לאחר שדוחות בנוגע לקרינה ויציבות הם מציינים שכבר קיבלו. הם מבקשים לדעת איזה מבנים חלופיים נבחנו, כמו למשל קניונים, בתי כנסת, תחנות משטרה וכד' ולמה הוחלט להתקין קודם כל בבתי ספר. כמו כן הם מבקשים לקבל פרוטוקולים של ישיבות מועצה ומכרזים בנושא. לכן הם מבקשים מהעירייה לעכב את התקנת הפאנלים ב-60 יום עד שיקבלו את המידע הנוסף, שלדבריהם הכרחי. היום התקיימה הפגנת מחאה ראשונית של הורי בית ספר נווה דליה. ההורים עדכנו כי מחר, יום שישי, 15/10 ב-8:00 מתוכננת הפגנה נוספת בה ישתתפו הורים מבתי ספר נוספים. ההפגנה תתקיים במרכז המסחרי נווה אפק, בכיכר בצומת רחוב נווה אפיקים / רחוב ברקן. בעירייה מדגישים כי הם פועלים לפי התקנים המחמירים ביותר וכי ההורים קיבלו מידע מקצועי ומפורט.

אחד ההורים הפעילים, תומר אוהבי, אמר: "המטרה שלנו אינה התנגדות לפאנלים סולאריים באופן כללי. הבקשה שלנו מהעירייה היא פשוטה: הקפאת הפרויקט ל-60 יום, קבלת כלל חומרים והמידע הרלוונטי בשקיפות מלאה מהעירייה ובחינת כל הפרטים באמצעות גוף בלתי תלוי מטעם ההורים. אנחנו שואלים מדוע נבחרו בתי הספר? מדוע הפרויקט לא מותקן קודם כל על בתי מסחר, אולמות ספורט, בתי כנסת, תחנות משטרה ומד"א וכיוצא בזה? אנחנו מבקשים כי לא קיבלנו את הפרוטוקולים של ישיבות ומכרזים שחייבים להיות נחלת הציבור".

אוהבי הדגיש: "אנחנו מבקשים לדעת איזה מבנים חלופיים נבחנו, כמו קניונים, בתי כנסת, תחנות משטרה וכד' uלמה קודם כל בתי ספר. אנחנו מבקשים פרוטוקולים של ישיבות מועצה ומכרזים".

מעיריית ראש העין נמסר בתגובה: "החברה הכלכלית החלה בהתקנת פאנלים סולאריים במסגרת מדיניות העירייה למעבר לאנרגיה ירוקה ברחבי העיר. ההורים של בית הספר נווה דליה כמו שאר מוסדות החינוך בעיר קיבלו מידע מקצועי ומפורט ע"י הגורמים המקצועיים. המטרה היא לעבור לאנרגיות חלופיות ירוקות תוך שמירה על האקלים במוסדות הציבור והחינוך כחלק מתפיסה חינוכית כפי שקורה ברחבי הארץ. החברה הכלכלית פועלת ע״פ קריטריונים מחמירים שנקבgו ע״י הרגולטור ומשרדי הממשלה לשמירת תקני הבטיחות והבhטחון של כלל תושבי העיר ולא תחסוך דבר בענין. כל מערכת שתותקן תעמוד בכל היבטי הבטיחות והבדיקות הנחוצים".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בתי ספר במדינה מזמן הפכו לשק חבטות. הממשלה גם נטפלת למורים בכל דרך אפשרית. והופכת אותם לשפני נסיון בתוכניות כמו
    מיינדפלוס שזה שטיפת מוח ומחקר נסיוני להפוך את המורים לפודלים

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר