גל צרויה. צילום זאב שטרן:
גל צרויה. צילום: זאב שטרן

גל צרויה: "גם כשאני כובש צמד יש כאלה שמקללים אותי"

כשהפועל פנתה, גל צרויה לא חשב פעמיים: "הסכמתי לבוא מבלי אפילו לבדוק את מי החתימו", משחזר החלוץ, שמספר על החיבור המקצועי המוצלח, על האינטראקציה עם ירון הוכבנוים ועל הרצון לפתוח דף חדש עם הקהל: "אין שום דבר נגד הקהל שלנו, להיפך. אחת הסיבות העיקריות שהגעתי היא האוהדים"

פורסם בתאריך: 19.4.17 18:52

ביום שישי האחרון בתיקו 2:2 מול בני לוד, כבש גל צרויה פעמיים, העלה את מאזנו בהפועל פתח תקוה לתשעה שערי ליגה עד כה וקיבע את מעמדו ככובש המצטיין של הקבוצה. מקצועית, השידוך בין החלוץ והקבוצה עובד היטב, אלא שעל החיבור מעיבה מתיחות עם חלק מהאוהדים בכחול, כשלא פעם במשחקי הקבוצה סופג השחקן קללות מהיציע.

"כשהפועל פנתה אלי עוד הייתי בגיאורגיה", מספר צרויה כשאנחנו נפגשים השבוע לראיון לאחר אחד מאימוני הקבוצה, "יצאתי לשחק בקבוצת דילה גורי כשאיש עסקים ישראלי עמד אז בפני רכישת המועדון. כשראיתי שהעניינים קצת מתעכבים ומועד ההעברות בארץ עומד להסתיים החלטתי שעדיף לשנות כיוון ולחזור לישראל. היו לי הצעות מקבוצות בליגת העל ומהליגה הלאומית, אבל כשהפועל פנתה אליי לא חשבתי פעמיים. הסכמתי  לבוא מבלי אפילו לבדוק את מי החתימו. ידוע שלמועדון יש קהל גדול ומסורת מפוארת והחלטתי ללכת על זה".

הסיפתח שלך ושל הקבוצה לעונה הנוכחית לא היה פשוט.

"זה לא סוד שהקבוצה נבנתה לא נכון והיה חסר לנו עומק בחלק מהעמדות. אני למשל הייתי בודד בהתקפה, כשהכדור ברוב הדקות לא היה ברגליים שלנו ובמשחקים מסוים ממש סבלתי. בוא נאמר שלא בדיוק נהניתי מכדורגל באותה תקופה".

היום טוב לך בהפועל? 

"מההתחלה למרות התוצאות והמיקום בתחתית היו גם דברים טובים. הפועל זה מקום משפחתי. דורון גלנט קרוב אלינו ומדבר איתנו בגובה העיניים. אני מודע לזה שיש ביקורות על החלטות שלו, אבל כשהוא טועה הוא גם לומד ומתקן. עברתי בכמה וכמה קבוצות בקריירה שלי ופה יש תחושה שיש עם מי לדבר. גם כשיש עיכוב במשכורות ברור לכולנו שאף אחד לא עושה בכוונה, ואנחנו רואים שבהנהלה דואגים לנו".

איך האינטראקציה שלך עם המאמן ירון הוכנבוים?

"באופן אישי מאוד התחברתי אליו. ירון יודע איך לגשת לשחקן, מתי לחבק ומתי לצעוק. הוא לא עוד מאמן, מדובר באיש מיוחד שעבר הרבה בכדורגל".

אם הסגל הנוכחי היה פותח את העונה, הייתם נאבקים על העפלה לליגת העל?

"אי אפשר לדעת, אבל אני מאמין שהיה לנו יותר סיכוי להתמודד על העלייה והיינו צוברים יותר נקודות".

צרויה מתייצב לראיון, וזאת כאמור, למרות שהוא לא זוכה ליותר מדי עידוד ותמיכה לפחות אצל חלק מאוהדי הקבוצה. בסיטואציה המורכבת הזו לא מעט שחקנים היו מעדיפים להוריד פרופיל, אלא שצרויה מוכן לדבר על מערכת היחסים עם הקהל וניכר שהוא גם ישמח לשים את המשקעים מאחור ולפתוח דף חדש.

למרות שאתה הכובש המצטיין של הקבוצה לא פעם אנחנו שומעים את הקהל שורק לך בוז ומקלל אותך. זה לא מתסכל?

"גם כשאני כובש צמד יש כאלה שמקללים אותי ובאמת שקשה לי להבין את זה. אני בא לכל משחק כדי לתת את ה־100 אחוז בשבילם. אם במקום לקלל אותי היו מעודדים הייתי כובש עוד שערים".

היתה לך איזו תקרית עם כמה אוהדים בתחילת העונה, לצד ויכוחים עם קרובים שלך ברשתות החברתיות. אולי זו הסיבה? 

"יכול להיות, אבל בכל אופן לי חשוב לי להבהיר שאין שום דבר נגד הקהל שלנו, להיפך. אם יש מישהו שנפגע ממני באופן אישי מתישהו הוא מוזמן לפנות אליי ונגשר ונפתח דף חדש. אחת הסיבות העיקריות שהגעתי להפועל היא האוהדים והייתי רוצה שכל הקהל יעודד אותי ולא רק חלק".

חלק מהטענות שמושמעות כלפי צרויה מהיציע נוגעות לכך שהחלוץ לא מפרגן מספיק לחבריו ומציג משחק אנוכי, צרויה מצדו, ממש לא מסכים: "אני תמיד רוצה לנצח. יכול להיות שהיו מצבים מסוימים שניסיתי להבקיע והלכתי לבד אבל בטח שזה לא קורה כל הזמן. בישלתי העונה לפחות חמישה או שישה שערים ואני מרגיש שיש פרגון בחלק הקדמי שלנו. על המגרש זה נראה שהיריבות שלנו לא יודעות מאיפה זה יבוא כי אנחנו משחקים עם שלושה חלוצים. אני חושב שברגע שיש לידך שחקנים טובים זה רק מעלה את הרמה של כולם. האוהדים צריכים להיות מבסוטים מזה שכולנו רוצים ומחפשים להבקיע, ולראייה הקבוצה כובשת עכשיו הרבה יותר".

כששורקים לפנדל לטובת הפועל לא פעם יש אצלכם ויכוחים, כשבמשחק מול בני לוד קיבלנו עוד דוגמה מייצגת. איך אתה מסביר את זה?

"אלה לא ויכוחים, קורה שלפעמים שחקן מרגיש ביטחון ורוצה לבעוט. אור ברוך ואני חברים וביחסים טובים, ובמשחק האחרון הוא ביקש לבעוט את הפנדל, אבל המאמן הגדיר שאני הבועט הראשון של הקבוצה ואמרתי שאני אקח את האחריות".

ניצחון שלכם במחזור הקרוב על בית"ר תל אביב/רמלה אמור להבטיח מקום בפלייאוף העליון. 

"באימונים השבוע אמרנו שנבוא לעשות הכל כדי לקחת את הנקודות ולסיים את הסיפור. אחרי המחזור הקרוב יש פגרה ונרצה לצאת אליה עם חיוך, כשאנחנו תלויים רק בעצמנו"

צרויה בן ה־27 גדל בדימונה ומשפחתו מתגוררת שם עד היום. בגילאים הצעירים הוא שיחק בהפועל באר שבע אך כשהגיע הגיוס לצה"ל עזב את הכדורגל למשך שלוש שנות שירות. "אחרי הצבא השתלבתי בעסק משפחתי, כשבמקביל שיחקתי בליגה א' במכבי באר שבע ובהפועל אילת בשביל הכיף, כי הכדורגל זו האהבה שלי", הוא משחזר, "מבחינתי, זה שיש לי קריירה מקצוענית זה הגשמת חלום".

את הפריצה הגדולה עשה השחקן בעונת 2013-2014 דווקא במכבי אלי עמישב הצנועה מליגה א', כשבבני יהודה התרשמו והחליטו לצרף את החלוץ. בעונת הבכורה במועדון משכונת התקווה כבש צרויה 13 שערים בכל המסגרות והיה שותף לעלייה המרשימה של הקבוצה לליגת העל. את העונה שעברה יעדיף השחקן לשכוח, לאחר שהתמודד עם לא מעט פציעות וכבש שני שערים בלבד. לאימונים בהפועל מגיע צרויה מדירה ששוכרת עבורו הקבוצה במרכז הארץ.  "לא פשוט לגור לבד במרכז רחוק מהמשפחה אבל זו לא השנה הראשונה וכבר התרגלתי", מדגיש צרויה.

בקבוצות קודמות היו שמועות על איחורים לאימונים ובעיות משמעת.

"קשה להילחם בשמועות אבל אני יכול לומר שבהפועל מצאתי אנשים שמתחשבים בי ומתייחסים אלי יפה ובכבוד. אני עושה את החלק שלי ועומד בתנאי המועדון, ומבחינתי הכל תקין ואין בעיות".

לקבוצה הגעת בהשאלה מבני יהודה, תרצה להמשיך בהפועל גם בעונה הבאה?

"להפועל יש אופציה אבל הדברים תלויים בבני יהודה. אם לא הייתי קשור איתה בחוזה, אני מאמין שכבר הייתי חתום פה לעוד עונה. אם לקבוצה יהיה תקציב להשאיר כאן את המאמן ואת רוב השחקנים כדי להיאבק על עליית ליגה אני לא פוסל אפשרות להמשיך כאן".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר