הדמיית תוכנית סירקין, רמ"י

845 דירות קטנות: אושרה רשמית תוכנית סירקין מזרח

בסך הכל מתוכננות בסירקין מזרח וסירקין מערב יחד כ-12,000 יחידות דיור. התוכנית כוללת כ-67,000 מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה

פורסם בתאריך: 11.11.21 08:22

בתוך חצי שנה: תוכנית "סירקין מזרח" של רשות מקרקעי ישראל ומשרד הביטחון, להקמת רובע מגורים חדש על שטחי מחנה סירקין מזרח, אושרה בסוף השבוע האחרון למתן תוקף (אישור רשמי) בוועדה המחוזית לתכנון ובניה. זאת לאחר שהופקדה בחודש אפריל האחרון ואושרה בחודש אוגוסט.

כזכור, התוכנית שנערכה ע"י אדר' עמוס ברנדיס אדריכלות ותכנון עירוני ואזורי בע"מ, כוללת 4,224 יחידות דיור מתוכן 845 יוקצו עבור דירות קטנות ו-250 יוקצו עבור דיור מוגן; כ-67,000 מ"ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה, כ-142,000 מ"ר עבור מבני ציבור. בנוסף התוכנית כוללת תוספת של כ-160 דונם של שטחים פתוחים וכן שימור של כ-700 עצים.

אופי הבינוי בתוכנית יהיה מדורג: בינוי גבוה של עד 24 קומות לאורך ציר התחבורה הציבורית שבמרכז השכונה, והולך ויורד לבינוי של 4-6 קומות בחלק הצפוני הפונה לנחל שילה ובדרום לכיוון כפר סירקין ולשכונות הקיימות.

התוכנית הינה על שטח כולל של כ-600 דונם, ומצויה בשטח שממזרח – למתחם "סירקין-מערב" שאושר ע"י הוותמ"ל (תמ"ל 1076), מדרום – שכונת בלינסון וכפר סירקין, ומצפון – נחל שילה.

בהיבט התחבורתי, התוכנית נשענת על מערך תחבורה ציבורית הכולל נתיבי העדפה ותחבורה ציבורית וקירבת הפרויקט תחנות קו המטרו M2 המקודם במסגרת תת"ל 102, תחנת הרכבת סגולה וכן על ציר מסילת ברזל של המסילה המזרחית שבביצוע.

מדובר בתוכנית המשלימה את התכנון המפורט שאושר במסגרת תוכנית 'סירקין א' ממערב (תמ"ל 1076) בהתאם לתוכנית השלד לפינוי המחנה הכוללת כ-12,000 יחידות דיור, בשילוב של שטחי תעסוקה ומסחר, שטחים ציבוריים פתוחים ברמה עירונית וכלל עירונית, תשתיות ועוד.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אורח

    צומת גנים וסירקין יסתמו? מה מחכה לבאים מראש העין בצומת גנים לאחר האיכלוס. 12 אלף יחדות דיור זה אומר כ50 אלף תושבים, כ25 אלף מכוניות, חומר למחשבה.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר