המבנה כיום באם המושבות צילום יעקב אברמוביץ

התושבים מוטרדים: מדוע צריך מבנה בן שבע קומות לקן של הצופים?

בעירייה מבהירים כי בניגוד לחששות התושבים, במקום בו הוצבו קראוונים באם המושבות לא יקום בית ספר. "אין שום הגיון במבנה בסדר גודל כזה לקן של תנועת נוער", אומרים התושבים"

פורסם בתאריך: 16.11.21 07:46

תושבים בשכונת אם המושבות הוותיקה, מודאגים מתוכנית להקמת מבנה חינוך בן שבע קומות, בפינת הרחובות מטולה וחדרה. התושבים מציינים כי המועד האחרון להתנגד לתוכנית הוא ביום רביעי הקרוב, 17.11. "יזמנו התנגדות קבוצתית מסודרת ומנומקת לתוכנית ההקמה של בית ספר, שכלל אינו נחוץ בשכונה ומזמינים את כל המעוניינים להצטרף להתנגדות ולהגיע לחתום עליה" אומר יעקב אברמוביץ דובר מטה ההתנגדות לתוכנית ותושב השכונה. מנגד בעירייה אומרים שבמקום מתוכנן קן של הצופים ולא יהיו בו מסוף אוטובוסים שתוכנן בעבר הרחוק וגם לא בית ספר. התושבים מציינים בהקשר לכך כי תוכנית המבנה מדברת על חמש קומות ושתי קומות מרתף – ושואלים מה עוד מתוכנן פרט לקן הצופים.

"לכאורה מדובר על סיבה ראויה, של מבנה חינוך", מציין אברמוביץ, "אך אין בכך צורך. הנימוקים לבקשה דיברו על צורך בהוספת מבנים למוסדות החינוך בשכונה, לאור צרכי השכונה המתפתחת. שכונת אם המושבות הוותיקה לא השתנתה במיוחד זה עשור, ובטח שלא התפתחה ולכן אין מחסור בכיתות לימוד. קיימים בשכונה שני בתי ספר יסודיים, בר לב ונעמי שמר, וכשעלה הצורך, בבית חינוך בר לב נפתח אגף חדש. בנוסף, פועלים בשכונה חטיבת ביניים ובית ספר תיכון וכל אלה יחד מספקים את צרכי השכונה".

לדבריו, התושבים מביעים חשש שבמקום אכן יקום בית ספר, אשר ישרת תושבים מחוץ לשכונה, דבר שיפגע באיכות החיים בשכונה ויעמיס על הכבישים העמוסים דיים. ועל כן הם מתכוונים בין היתר להגיש התנגדותם לוועדה. "התוכנית שהופקדה עושה עוול עם תושבי השכונה ופוגעת בצביון השכונה", מוסיף אברמוביץ.

עוד טוען אברמוביץ כי כאשר ביקשו לברר מול העירייה מה בכל זאת צפוי לקום במקום, נאמר להם כי מדובר בהסדרת מקום לתנועת הצופים. "אנחנו בהחלט נשמח להסדרת קן לתנועת הנוער בשכונה, אבל אין שום הגיון במבנה בסדר גודל כזה למטרה זו. אם אכן מדובר על הסדרת קן לצופים, אנחנו מבקשים מראש העיר למשוך את התוכנית הנוכחית מהוועדה המחוזית ולהגיש תכנית בהתאם" הוא אומר.

תוכנית המבנה באם המושבות מתוך נספח הבינוי שהופקד על ידי הועדה המחוזית לתכנון ובניה.

גם יו"ר סיעת הביצועיסטים, אורי אהד, הפנה שאלות בנושא לראש העירייה וביקש לברר מידע אודות התוכנית ועל המתוכנן להיבנות בשטח. בין השאלות שביקש אהד לברר: "איזה בית ספר/מבנה חינוך אמור להיבנות בשטח? כיצד נקבע כי יש מחסור במבני חינוך בשכונה? כמה תלמידים אמורים ללמוד במבנה המתוכנן? מהי הצפיפות במבני החינוך בשכונה (גני ילדים, חינוך יסודי ועל יסודי)? מהו חתך הגילאים של הילדים, המתגוררים בשכונה והיכן הם לומדים כיום? כמה ילדים המתגוררים מחוץ לשכונה לומדים כיום במוסדות החינוך בשכונה? באילו מוסדות חינוך לומדים תלמידים אלו? איזו תנועת נוער פועלת כיום במקום?"

אלא שלטענתו, שאלותיו נענו בצורה חלקית ולא בהירה. בשאילתא שהגיש לישיבת המועצה ציין אהד: "נוכח העובדה כי קיימת תהום עמוקה בין הסדרת מבני תנועת הצופים הממוקמים במבנים צמודי קרקע לבין בקשה להקמת מוסד חינוכי בן 7 קומות הרי שהתשובה אותה קיבלתי 'בעייתית' בלשון המעטה וסותרת הבקשה שהוגשה לועדה המחוזית".

מדוברות העירייה נמסר: "בתכנון הראשוני של שכונת אם המושבות הוחלט כי במקום המדובר יהיה מסוף אוטובוסים. הנהלת העיר הקודמת הציבה במקום קראוונים ששימשו כמוסד חינוכי – מה שהעיב על האזור מבחינות שונות. ראש העיר רמי גרינברג, פעל כפי שהתחייב והוציא את בית הספר מהשטח ובמקומו נכנס קן של הצופים שמשמש את בני הנוער בשכונה. בתוך כך, מדובר בתכנית ישנה שקודמה ע"י הנהלת העיר הקודמת והעירייה פועלת כעת להכשרת המבנים היבילים עבור הצופים וזה מה שיוגש לועדה. בסופו של יום לא יהיה במקום מוסד חינוכי ולא מסוף אוטובוסים – אלא קן של הצופים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מיקי

    ברור שבעירייה מנסים להסתיר את היעוד האמיתי של המבנה, לא מין הנמנע שהמבנה מיועד לחרדים .או גוף תורני אחר. ושלא יעבדו עליכם .

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר