העבודות לבניית גשר גיסין בין אם המושבות לנווה גן צילום באדיבות התושבים

התושבים מרוצים: פקיד היערות ביטל את כריתת עצי הדקל לטובת גשר גיסין

פקיד היערות הארצי ביטל את הרישיון שנתן פקיד היערות העירוני. העירייה: "נלמד את ההחלטה ונעלה שוב את הנושא לדיון". טענות נוספות של תושבים נוגעות לכך שהגשר עובר סמוך לבתים

פורסם בתאריך: 8.12.21 07:42

פקיד היערות הארצי ביטל את רישיון כריתתם של ארבעה עצי דקל בוגרים, שהוציא פקיד היערות העירוני, לטובת בניית גשר גיסין. מדובר בהחלטה שככל הנראה תאלץ את העירייה לתכנן את הגשר בצורה שונה מהמתווה הנוכחי, כך שהעצים לא יפגעו.

כזכור בחודש אוקטובר, דיווחנו כאן על כך שתושבים משכונות אם המושבות ונווה גן, מתנגדים למתווה גשר גיסין, העתיד לחבר בין השכונות, כפי שהוא. בין הטענות שטענו התושבים אז עלה נושא גובה הרמפות שסמוכות לבתים, אשר יפגע בפרטיות הדיירים המתגוררים בקומות הנמוכות, כאשר בנוסף לו עלו טענות על כך שהעירייה מתכוונת לעקור את עצי הדקל הוותיקים הסמוכים ולהפוך את המדשאות מסביב לבטון וחנייה.

אלא שכעת מתברר, כאמור, כי הדבר לא יקרה. זאת מאחר ובעקבות השגה שהוגשה לאגף יער ואילנות במשרד החקלאות, החליט ד"ר ארז ברקאי, מנהל האגף ופקיד היערות הארצי על שימורם של העצים וביטול רישיון הכריתה שניתן להם על ידי פקיד היערות העירוני, ישראל דרורי.

בהחלטתו טען ברקאי כי: "העצים נטועים בשצ"פ. כלל יסוד עבור פקיד היערות הוא כי אין לאשר כריתת עצים בשצ"פ, אלא אם העצים מנוונים/מתים. מדובר בשצ"פ איכותי וכי בכל אמות המידה של ערכי פקיד היערות לא יתכן כי יתבצעו כריתות בתחום שצ"פ. על כן יש להתאים את כל תכנון השצ"פ והגשר ע"פ מיקומם של העצים. ככלל, פיתוח של שצ"פ צריך להביא בחשבון את מכלול העצים הקיימים בתוכו, ולצמצם למינימום את כריתת העצים. אני סבור כי ניתן לתכנן אחרת את בצורה שלא תביא לכריתתם של עצים כלל בתחום השצ"פ. כך למשל הסטה לכיוון מערב של הגשר, לאחר חצייתו צפונה על רחוב גיסין, לא תצריך כריתת עצים".

 

בנוסף דחה ברקאי את הטענה של גורמי העירייה לפיה מיקום הטמנתו של כבל החשמל מונע את הסטת הגשר לכיוון מערב. "במרחב שבין כבלי החשמל לשדרת הדקלים הקיימת יש מקום רב לתמרון והנחתו של הגשר במקום", ציין בהחלטה והוסיף: "ניתן כמובן גם לשקול תנוחה נוספת של יצירת זווית נוספת ברמפה, אשר תאפשר שימורם של עצים אלו".

מעיריית פתח תקווה נמסר בתגובה: "החלטת פקיד היערות מעלה שאלות רבות מאחר ומדובר במספר עצים בודדים מתוך עשרות עצים שיש במקום, עצים שניתן להעתיקם למקום אחר, וכן מדובר על גשר חיוני מאד שייבנה מעל כביש הנחשב למסוכן. בכביש המדובר אירעו בשנים האחרונות תאונות דרכים רבות לרבות תאונות קטלניות, ואנו עושים כל מאמץ על מנת לצמצם את התופעה ולדאוג לבטיחותם וביטחונם של הילדים והתושבים באזור. נבקש ללמוד את ההחלטה ולהעלות שוב את הנושא לדיון תוך הצגת מכלול השיקולים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ליאורה

    בעית הגנבות בשכונת קרית מטלון הפכה למגפה רצינית ניידות שעוברות בשכונה עושות זאת בשעות מוקדמות של הערב ולא במשך הלילות..

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חיי אדם לא מעניין . ערך הדירה מעניין , אז מצאו עצים כדי לבטל את הגשר.

  3. מזל חופי

    מדוע לא בונים מעבר תתקרקעי בין נוה גן לאם המושבות? זה עדיף על פני גשר
    גם בצמתים בהם נפגשים הרכבים עם הרכבת הקלה כמו בצומת הסיבים, משה דיין וזבוטינסקי-אורלוב חשוב לבנות מעבר תתקרקעי לרכבים כדי למנוע את פקקי ואסונות העתיד

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר