פארק תדהר בשכונת פסגות אפק בראש העין, צילום דוברות העירייה
פארק תדהר בשכונת פסגות אפק בראש העין, צילום דוברות העירייה

הפארק, התשתיות והתחבורה: שיפורים ושינויים בהסכם הגג של ראש העין

מועצת העיר ראש העין אישרה בישיבתה שינויים בהסכם הגג שנחתם מול משרדי האוצר והבינוי והשיכון. בחלק מהמתחמים הופחת מספר יחידותה דיור לטובת שטחי ציבור. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 13.1.22 15:31

מועצת העיר ראש העין אישרה בשלישי בערב שינויים בהסכם הגג. האישור מתייחס לתוספת תקציבית להסכם הגג משנת 2014 ואיננו הסכם גג חדש, למעט סעיפים שמתוקנים לטובת העיר. מהעירייה נמסר כי מדובר בשינוי שיכניס לעיר כ-120 מיליון שקלים. עוד הודגש כי אישור התוספת התקציבית להסכם לא גורע ממנופי הלחץ של העירייה על הממשלה, וכי ההחלטה על תחנת הכוח תוכרע בבית המשפט או בממשלה.

נזכיר כי הסכם גג נחתם עם משרד האוצר ומשרד הבינוי והשיכון ובמסגרתו, חותמת המדינה על חוזה מול העירייה שבשטחה נבנות הדירות. בחוזה מתחייב כל משרד לעמוד בלוחות הזמנים לביצוע הפעולות הנדרשות ממנו, על מנת לאפשר את תוספת האוכלוסייה לתחום שיפוטה של העירייה. במסגרת השינויים הופחתו מאות יחידות דיור לשימוש הקרקע עבור שצ"פים (שטחים ציבוריים פתוחים) ולא יתווספו יחידות דיור מעבר להסכם הגג המקורי, וכן  הוגדלו שטחי המסחר והתעסוקה במתחמים החדשים שנותרו לשיווק. נוסף על כך, משרד השיכון הגדיל את ההשקעה לפי מ"ר בהקמת שצ"פים בעלות כוללת של מעל ל-45 מיליון שקלים. במסגרת התוספת להסכם, עיריית ראש העין תקבל 120 מיליון שקל, מעבר להסכם שנחתם ב-2014, סכום אשר מיועד להשקעה בכל חלקי העיר.

בין השינויים הבולטים בהסכם: 25% מיחידות הדיור המוזלות בשיווקים של המתחמים החדשים מיועדים לתושבי העיר; משרדי הממשלה מכירים בצורך לתכנון שטחי פנאי ונופש לעיר שמתוכננת להיות מעל מאה אלף תושבים ומעלה בשנים הקרובות, שיכללו בין היתר, הקמת פארק שעשועים, מבני תרבות ומגרשי ספורט; שינוי תכנון במתחם F שיכלול כ-400 יח"ד ולא 600 יח"ד כמתוכנן, בתוספת שטחי מסחר, פנאי ונופש (פארק שעשועים); משרדי האוצר והשיכון ימשיכו לתמוך בהעתקת מסדרון החשמל מזרחית לעיר. העתקה של מסדרון החשמל אושרה על ידי הגורמים המקצועיים בותמ"ל, שקיבלו את התוואי שהוצע מטעם העירייה בשיתוף חברת החשמל (מעבר לקו הירוק, מזרחית לעיר).

 

במסגרת התוספת להסכם הגג, עתיד גן המומינים במרכז העיר לעבור שדרוג ופיתוח. פרויקט נוסף עליו סוכם הוא הקמת שלושה מגרשי טניס סמוך למרכז המסחרי בגבעת טל. העירייה תקבל גם תמיכה בתשתיות עבור כלל השכונות בעיר בסכום של 22 מיליון שקלים, ואת שיפור הניקוז בנחל רבה בעלות של שלושה מיליון שקלים.

השינויים בהסכם כוללים גם מספר סעיפים הנוגעים לתחבורה, בהם השתתפות בביצוע חניון ברחוב המרץ (30 דונם), הוספת נתיב בכניסה לאזור תעשיה אפק – מחלף אבן העזר, ומימון מלא לכביש העורפי שמחבר את פארק אפק ממזרח (בוצע).

עוד צוין כי ראש העירייה והגורמים המקצועיים בעירייה פועלים כדי להשמיש את תחנת הרכבת הדרומית. בתחילת השבוע נועד ראש העירייה שלום בן משה, עם שרת התחבורה מירב מיכאלי, והעלה בפניה את אתגרי התחבורה הפוקדים את העיר ואת הצורך הדחוף במתן פתרונות תחבורתיים ראויים לעיר שמתפתחת למאה אלף תושבים, לרבות תחנת הרכבת הדרומית (המסילה המזרחית). בפגישה הועלתה הדרישה להכליל את ראש העין בתוואי המטרו. סוכם כי הנושא ייבדק מחדש במשרד התחבורה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר