בתים צבועים ברחוב קלישר, צילום באדיבות התושבים

"כל בניין נצבע בצבע אחר, מנטה, כתום משמש, צהוב בננה. בושה לגור פה"

תושבים ברחוב קלישר מוחים על צביעת בנייני מסחר ברחוב בשלל צבעים, מבקשים צביעה אחידה ואומרים כי יפנו לערכאות: "זה מורחיד את ערך הדירות שלנו". העירייה: "ערך הדירות בפתח תקוה במגמת עליה"

פורסם בתאריך: 22.2.22 08:27

בעירייה החליטו על צביעת בנייני המסחר ברחוב קלישר בצבעים עזים וצבעוניים, אבל לא כל דיירי הרחוב מרוצים. "זה גורם לירידת ערך של הבתים שלנו", טוענת אחת התושבות ברחוב, "אם היה מדובר באחת השכונות החדשות או החזקות בעיר, אין שום סיכוי שזה היה קורה".

על פי תושבי הרחוב, הבניינים שנצבעו הם בניינים ישנים בני שתי קומות, כאשר הראשונה הינה קומת מסחר המאכלסת חנויות שונות (מאפייה, טמבוריה, מספרה ועוד), בעוד הקומה השנייה מיועדת למגורים. עם זאת, התלונות אודות צביעתם מגיעות בעיקרן מדיירים תושבי הבניינים השכנים. "גם משכירי החנויות לא אהבו את הצביעה", טוענת תושבת המתגוררת ברחוב, "אחת מהם אף התנגדה בתוקף ואכן לא צבעו לה".

בתים צבועים ברחוב קלישר צילום באדיבות התושבים

בשיחה עם מלאבס טוענת התושבת כי היא וכן תושבים נוספים פנו אל ראש העירייה רמי גרינברג, עוד בטרם הסתיימה הצביעה, בניסיון לשנות את רוע הגזרה. "פנינו לראש העיר, שוב ושוב, כשרק גילינו שמתחילים לצבוע את הבתים והבנו לאן נושבת הרוח", היא מסבירה, "בהתחלה ענה שיבדוק, אבל כאשר ראינו שדבר לא משתנה וצביעת בנייני המסחר נמשכת, פנינו פעם נוספת והוא כלל לא הבין על מה מדובר. בינתיים הצביעה המשיכה והסתיימה ואנחנו נותרנו עם הנזק האסתטי לרחוב".

אומרים שעל טעם וריח אין להתווכח. למה כל כך מפריע לכם שצבעו את הבניינים?
"אנחנו לא נגד חידוש וצביעת הבניינים. אין ספק שהיה צורך כי מדובר בבניינים ישנים וצריך לחדש אותם ולרענן את המראה שלהם, אבל למה לעשות זאת בצבעים מזעזעים כאלה? כל בניין נצבע בצבע אחר – אחד מנטה, שני כתום משמש, שלישי צהוב בננה וכן הלאה – בושה לגור פה. בצד אחד בנו פה בתים חדשים ויפים ומצד שני בנייני המסחר נראים כמו סלאמס עזתי, סליחה על הדימוי".

 

לדבריה, תושבי הרחוב מבקשים כעת שהעירייה תצבע את הבניינים בצבע אחיד, ולא הם ייאלצו לפנות לערכאות. "חבל שכעת צריך לעשות עבודה כפולה, אבל לא נסכים שהרחוב שלנו יראה כמו קרקס", היא מוסיפה ואומרת, "אני לא יודעת מי קיבל את ההחלטה הזו, אבל התוצאה פשוט מזעזעת. כאזרחים משלמי מסים, זה פשוט לא מקובל עלינו ואנחנו מצפים שהעירייה תיקח אחריות ותתקן את הנזק ואת עוגמת הנפש שגרמה לנו התושבים".

מדוברות העירייה נמסר: "במסגרת התחדשות העיר, העירייה בשיתוף בעלי הנכסים מאפשרת לחדש את חזות הבניינים הוותיקים בכדי לשפר את פני העיר ואיכות החיים של הציבור. זאת במקביל להאצת תכניות ההתחדשות בשכונות הותיקות ובמרכז העיר. מכאן שתושבים רבים פונים לתרבות הדיור של העירייה ומסתייעים בשירותים השונים הניתנים לטובת שיפור חזות וחיזוק המבנים. בנוסף, וללא קשר למגמת מחירי הדירות בארץ, ערך הדירות בפתח תקוה נמצא תמיד במגמת עליה ועל כן ההכרזה בתקשורת על הורדת ערך הדירות, ללא נתון אמיתי ומבוסס, היא זו שעשויה להוות בעיה בנושא".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. גילי

    באיזה שעה את לא אהבת לא אומר שאנשים אחרים לא אהבו את לא יכולה לכפות את הטעם שלך על שאר האנשים הרבה מאוד אנשים כן אהבו את זה .חוצפנית.

  2. חנה

    בעיני זה דווקא יפה וצבעוני
    בכל אופן עדיף על חיפוי אבן ירושלמית בירושלים חוק מטומטם שמסכן חיים, האבנים עלולות להתנתק, באיזורים מסויימים זה כבר קרה, נפילת אבן מגובה במקום שאנשים עוברים, פשוט סכנת נפשות

  3. צבעונית

    רק בארץ מקטרים, בחו"ל יש הרבה מקומות עם בתים צבעוניים שמוסיפים יופי וחן, בעיניי זה מהמם, ישראלים אוהבים שחור ואפור כמו הפרצוף שלהם

  4. יוחננוס פאולוס

    על חשבון העירייה או על חשבון דיירי הבניין..? מי אשר שילם על הצביעה הוא שיחליט על הצבע.
    גם צובעים ועוזרים גם מתלוננים שיוציאו מהכיס קצת וישקיעו בעלי הדירות העשירים שמפצלים ל50 דירות, דירה אחת, ומעלימים מס על הדרך…בריאות איתנה לכולם ושאלו יהיו הצרות שלכם אמן.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה הבעיה?!?
    תשלמו ותצבעו בצבע שיעלה את המחירים
    זהב זה הכי הגיוני

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר