אופניים. צילום אסף עברון
אופניים. צילום אסף עברון

שימו לב: המשטרה מחלקת דוחות בעיר לרוכבים על המדרכה

תושב אם המושבות שקיבל אתמול דוח כשרכב מכיוון היציאה מהשכונה לרמת גן: "איך אופניים זעירות שנוסעת 20-25 קמ"ש ייסעו לצד משאיות כבדות ורכבים שנוסעים 80-100 קמ"ש? אמשיך לרכוב על המדרכה"

פורסם בתאריך: 25.10.17 18:07

המשטרה החלה לאכוף את "חוק האופניים" ולחלק דוחות לרוכבי אופניים ואופניים חשמליים בפרט שרוכבים על המדרכה בפתח תקווה. תושב שכונת אם המושבות שקיבל אתמול דוח משוטרת שעצרה עם הניידת שלה במקום, מספר כי כשטען בפניה שאין לו היכן לרכוב כי אין באזור שבילי אופניים, היא הצביעה על הכביש.

כזכור, על פי חוקי מדינת ישראל חל איסור מוחלט לרכוב במדרכות. מותרת רכיבה על אופניים חשמליים ועל קורקינט חשמלי בשבילי אופניים. היכן שאין שבילי אופניים, החוק קובע שהרכיבה תבוצע בצדו הימני של הכביש, בזהירות רבה ובהתאם לחוקי התנועה. בהתאם לחוק מותר לרכוב על אופניים ועל קורקינט חשמלי מגיל 16 ומעלה.

בשבוע שעבר, יצאה עיריית פתח תקווה בפרסום חוצות תחת הכותרת "כשאין שבילי אופניים – רוכבים רק בכביש". נוכח הפרסום, העבירו תושבים ביקורת על כך שאין מספקי שבילי אופניים ושבשל כך עליהם להסתכן ברכיבה על הכביש.חלקם אף הצהירו כי לא ירכבו על הכביש גם אם הם מסתכנים בכך בקבלת דוח.

אחד הרוכבים הוא אביעד צברי משכונת אם המושבות. אתמול הוא קיבל דוח בצומת אם המושבות לאחר רכב על אופניים על המדרכה לכיוון היציאה מהשכונה לרמת גן. לדבריו, בין רמת גן לכניסה לאם המושבות קיים שביל אופניים, אך בתוך השכונה אין כמעט שבילים מסודרים.

פרסום אופניים

שלט הפרסום העירוני מעורר המחלוקת

 

"בצומת אם המושבות חיכתה ניידת משטרה אשר ארבה לכל באי הדרך על אופניים וחילקה דוחות", כתב צברי בפוסט שהעלה לפייסבוק. "אני כמובן שנסעתי על הדרך זכיתי לקבל גם את פיסת הנייר המדוברת. השוטרת בקשה ממני תעודה מזהה ואני כמובן הבאתי לה את רישיון הנהיגה שלי תוך כדי ברור מהות העבירה. לאחר בדיקה במסוף, יוצאת אלי השוטרת וטוענת שרכבתי עם אופניי על המדרכה ועברתי על החוק. פניתי לשוטרת ושאלתי אותה איפה את רוצה שארכב, והיא ענתה שצריך לרכוב על הכביש ומצביעה לכיוון הכביש. אני שמסתכל על הכביש כמה שניות, מנסה להבין איך אופניים זעירות שנוסעת 20-25 קמ"ש ייסעו לצד משאיות כבדות ורכבים שנוסעים 80-100 קמ"ש".

צברי הוסיף כי לדעתו אין מקום לאופניים על הכביש לצד כלי הרכב. "אופניים לא שוות בכוחם לשום רכב על הכביש", הוא מסביר. "משאית שתיסע על כביש כשלצידם אופניים, יכולה בקלות לשאוב רוכב אופניים לבטן המשאית כתוצאה מיניקת אוויר. מכוניות שנוסעות ב-100 קמ"ש ועוברות ליד אופניים יכולות להעיף אותו במקרה הטוב ובמקרה הרע גם לפגוע בו. אין מקום לאופניים על הכביש וכיוון שהמדינה לא דאגה לשבילי אופניים בכל מקום וגם לא יכולה לדאוג לכך לפחות שעצירת רוכבי אופניים תעשה באופן מושכל. החוק הזה הוא חוק שאמור להייטיב עם הולכי הרגל (וטוב שכך) אך להרע באופן קיצוני את בטחון הרוכבים שכן עשוי להעלות באופן משמעותי את כמות הפציעות וההרוגים בכבישים. אמשיך לרכוב על המדרכה ולמזלנו רוב ציבור הרוכבים לא מכבד את החוק ועדיין רוכב על המדרכות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר