אתר בנייה אילוסטרציה Depositphotos_20949867_XL-lagereek
אתר בנייה אילוסטרציה Depositphotos_20949867_XL-lagereek

עד 35 קומות: אלפי יחידות דיור ייבנו בפתח תקוה סביב מתחמי תחנות המטרו

שתי תוכניות התחדשות עירונית מקודמות סביב תחנות מטרו שיוקמו בעיר, באיזור רחוב ארלוזורוב ובאיזור צומת סירקין. בפתח תקוה עתידים לפעול שני קווי מטרו ב-11 תחנות

פורסם בתאריך: 1.8.22 09:01

עיריית פתח תקוה וכרמים – המינהלת להתחדשות עירונית פתח תקוה, בשיתוף הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, מקדמות תכניות להתחדשות עירונית במתחמי מטרו סירקין ומטרו ארלוזורוב. התכנית מקודמת וממומנת על ידי העירייה והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית.

לצד הקו האדום של הרכבת הקלה המתוכננת לפעול בסוף חודש נובמבר הקרוב, יפעלו בעתיד בפתח תקוה שני קווי מטרו ב-11 תחנות בסך הכל, ובתוכן תחנות ארלוזורוב וסירקין, אשר יצרו קישוריות בין אמצעי תחבורה מגוונים ולאזורים שונים בעיר ובמטרופולין גוש דן.

שטח התוכנית למתחם תחנת המטרו פתח תקוה מזרח, שתמוקם בצומת סירקין, הוא כ-127 דונם והיא כוללת בתחומה את קריית המשוררים, חלק מקרית אליעזר פרי וחלק מקרית דוד אלעזר. כמו כן ייתכן והתוכנית תכלול מקטע קטן מעין גנים. התכנית מציעה התחדשות עירונית של המתחם. כיום יש במתחם התוכנית כ-669 יחידות דיור, התוכנית מציעה בניה של 2678 יחידות דיור בגבהים שונים הנעים בין בנייה מרקמית של 10-8 קומות לצד בנייה גבוהה של 35-24 קומות.

התכנית תואמת את תכנית המתאר הכוללנית המקודמת בימים אלו, וכוללת את פיתוח האזור מסביב לתחנת המטרו המאושרת וכן תוספת שטחים ציבוריים, מסחר ותעסוקה. בנוסף, מחזקת התוכניות את ההלכתיות בשכונה ואת תפקוד מערכת התנועה והשבילים בכדי להנגיש את תחנת המטרו לתושבי המתחם, השכונות מסביב ושאר העיר.

 

 

כמו כן, העירייה תקדם בוועדה המחוזית את תוכנית ההתחדשות הסמוכה לתחנת ארלוזורוב. התכנית ממוקמת באזור רחוב ארלוזורוב פינת טרומפלדור והיא חופפת בחלקה לתכנית ההתחדשות המתוכננת בשכונת רמת ורבר.

ראש העירייה, רמי גרינברג, אמר: "אנחנו שמחים לבשר כי בימים אלו העירייה יחד עם "כרמים" – המינהלת להתחדשות עירונית בשיתוף הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, מקדמות במוסדות התכנון את התוכניות להתחדשות עירונית במתחם מטרו סירקין ומטרו ארלוזורוב. התוכניות מתחשבות בצרכים השונים ובעזרתן יהיה ניתן להבטיח את בטיחות המבנים ואיכות חיי תושבי השכונות הוותיקות. כזכור, לצד הקו האדום של הרכבת הקלה המתוכננת לפעול בסוף חודש נובמבר הקרוב, בפתח תקוה יפעלו 2 קווי מטרו ב-11 תחנות בסה"כ, ובתוכן תחנת ארלוזורוב וסירקין, אשר יצרו קישוריות בין אמצעי תחבורה מגוונים ולאזורים שונים בעיר ובמטרופולין גוש דן".

בעירייה מציינים כי הם פועלים כבר היום ליצירת פתרונות תחב"צ משמעותיים עד שהמטרו יחל לפעול וכן מקודמת תוכנית האב לתחבורה בפתח תקוה. במסגרת זו מקודמים פרויקטים כמו הרחבת דרך אם המושבות לשלושה נתיבים לכל כיוון כאשר נתיב אחד לכל כיוון יהיה נת"צ, קידום התחנה המרכזית החדשה ופריסת מסופי תחבורה ועוד.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר