ראש העין במבט מלמעלה. צילום זאב שטרן
ראש העין במבט מלמעלה. צילום זאב שטרן

האם מרכולים צריכים להיות פתוחים בשבת?

שאלה אחת בשבוע לפרלמנט, והפעם: על קניות בשבת

פורסם בתאריך: 3.11.17 09:46

 

גיא אליהו. צילום זאב שטרן

גיא אליהו. צילום זאב שטרן

גיא אליהו

"מדינת ישראל מבוססת על ערכים יהודיים לצד ערכים דמוקרטיים, מה שמחייב לפעול ברגישות רבה, תוך כיבוד המסורת מצד אחד ושמירה על זכויות הפרט מצד שני. אין ספק שבמרכזי העיר ובתוך השכונות יש לשמור על הסטטוס קוו ולא לפגוע במסורת היהודית המקדשת את השבת. אך כל עוד שבת היא יום המנוחה היחיד בשבוע, זו ההזדמנות היחידה למשפחות ליהנות מתרבות הפנאי. חוק שעות העבודה והמנוחה אסר על מסחר ותעשיה בשבת, אך נמנע מאיסור דומה על פעילות עסקית במתחמי הבילוי, הבידור והנופש. לכן בערים שיש בהן קהילה חילונית גדולה יש לפעול להקמת מתחמי בילוי שלא בקרבת שכונות מגורים. במתחמים אלה יפעלו מסעדות, מתקני ספורט, בתי קולנוע ולצדם יעבדו גם מרכולים לטובת המבלים. על רשות מקומית לראות בהקמת מתחמים כאלה חובה חברתית ולהתייחס לכך כחלק מהתשתיות והתכנון העירוני. מחסור במתחמי בילוי עלול, במקרים מסוימים, לגרום לנוער לאמץ "תרבות של ספסלים" ולהידרדר לוונדליזם. בעיצוב המרחב הציבורי כדאי שישתקפו הרכב וצביון אוכלוסיית הרשות במקומית". (אליהו הוא תושב פסגות אפק ומנהל אגף חברה, נוער וצעירים בעיריית פתח תקוה)

טליה סמולש

טליה סמולאש

טליה סמולאש

"בראש העין מרכולים אינם פתוחים בשבת. עם הגעת אלפי תושבים חדשים לשכונות שבבנייה יש חשש להפרת ההסכמות וההבנות שהיו עד כה. רוב התושבים החדשים הם בעלי אופי חילוני, חלקם מסורתי ורובם אינו שומר שבת. לכאורה נראה שיהיה רוב לאוכלוסייה החילונית. יחד עם זאת, מכיוון שישנה חלוקה גיאוגרפית לריכוזי האוכלוסייה, אפשר שיתעקשו לפתוח בחלק מהשכונות עסקים בשבת. אישית, אינני רואה טעם בכך. ראש העין סמוכה לכפר קאסם ולאזור לב הארץ שהינו א.ת של כפר קאסם לפיכך יש לתושבי ראש העין אופציה של מרכולים בשבת אצל השכנים ואין צורך להפך את האיזון והסכמה בנושא בעיר". (סמולש היא יו"ר פורום נשים בעיר)

 

מירב חתוקה

הפרלמנט- מירב חתוקה

מירב חתוקה

"ראש העין עברה שינוי וגדילה, אבל יש בעיר צביון מסורתי. לכן אני ממש לא בעד פתיחת עסקים בתוך העיר. אין הכרח ודחוף למרכולים בשבת. אולם בשל העובדה שהעיר משנה פניה, גדלה וכך גם סוג האוכלוסייה, חשוב שיהיה מענה לכולם. לא על חשבון ובלי לפגוע. אפשר ואף רצוי שכן יהיו מרכולים פתוחים באזור התעשייה. כך קיים הדבר במספר ערים אחרות בישראל. הכי חשוב לשמור על סטטוס קוו נעים ומכבד את כל הצדדים". (חתוקה היא יו"ר מועדון נשים אביב)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר