ערוץ 12
ערוץ 12

מילה מפרלמנט ראש העין: האם יש הצדקה לפיצול ערוץ 2 לשני ערוצים?

שאלה אחת בשבוע, והפעם: 24 שנים אחרי שערוץ 2 עלה לאוויר האם לדעתכם פיצולו לשני ערוצים מסחריים שיתחרו זה בזה מחוייב במציאות

פורסם בתאריך: 10.11.17 07:53

דני אבידור

עו"ד דני אבידור

"מהומה רבה על לא מאומה. הרעש התקשורתי שליווה את החלפת המספרים בשלט מעשר ל-14, מ־22 ל-12 וכן הלאה, נתן לרגע תחושה כאילו עומדים לשנות סדרי עולם או לפחות לבטל את מס הכנסה לתושבי הארץ. ההסברים המפורטים עם הטלנטים הרבים שהסבירו לנו, כאילו יש לנו בעיות הבנה, 14 בשלט, זה אחד וארבע, נתנו לעיתים את התחושה שבמסע הפרסום האין סופי הזה מנסים להסתיר מאיתנו את האמת העירומה: תכלס, זאת אותה הטלוויזיה. ערוץ 2 התפצל לשתי הזכייניות, קשת ורשת (שלדעתי רב האוכלוסיה כלל לא מבדיל ביניהן) ובפועל הציבור קיבל עוד ערוץ. מבדיקת רייטינג שנעשתה יום לאחר הפיצול, כשבאחד הערוצים שודר המרוץ למיליון ובשני ארץ נהדרת, התברר שהנתונים כמעט זהים. בפועל, נמשיך לזפזפ". (אבידור הוא יו"ר ועד ההורים לשעבר ומנכ"ל חברת רדמצ').

אוהד אבידר

אוהד אבידר

"ההחלטה לפצל את ערוץ 2 לא טומנת בחובה איזו מחשבה אסטרטגית. משרד התקשורת קיבל החלטה שלטעמי לא דרמטית. כל זכיינית תעבור ל-7 ימי שידור והתחרות תהיה קשה, מאתגרת ועם הרבה רצון לשרוד. יש הסוברים כי אחד משלושת הערוצים המסחריים יקרוס בסופו של דבר. ברחבי העולם יש משבר בענף הטלוויזיה והוא כנראה יגיע גם אלינו. כששואלים אותי על איכות התכנים, אני עונה שדווקא ערוץ 11 המחודש (התאגיד הציבורי) מציג תכנים אותנטיים, חדשותיים ושאותי מאוד מעניינים. מעולם לא הייתי חובב ריאליטי ואין ספק שחסרים "תכנים טלוויזיונים"- הכוונה לתוכניות איכות כמו עובדה. השנה הקרובה תהיה "עקובה מדם" ביחס למרדף אחר הצופה ועוד נכונו לנו תוכניות שונות ומגוונות על המרקע כדי לשבור את שיאי הרייטינג". (אבידר הוא יו"ר אגודת הסטודנטים בעיר).

יוכי פנחסי אדיב

ד"ר יוכבד פנחסי אדיב

"מדינת ישראל מדינה קטנה, עם צרכנות טלוויזיונית מוגבלת. אין ספק כי פתיחת ערוצים תוביל לתחרות על הצופה הישראלי, ותחרות תמיד מבורכת. השאלה הגדולה היא האם יוכלו הערוצים למלא את הזמן בתוכן מספק, איכותי וחדשני. בעידן הנוכחי, שוק התקשורת יכול להפוך למנגנון לחוץ שבשנתיים הקרובות ישקיע את הונו ויתחייב בגלל התחרות, אולם החשש הוא כי לאורך הזמן עלול לקרוס. צריך לעקוב ובמידת הצורך, אם תגיע נקודת שבר, לחשב מסלול מחדש על מנת שזה לא יהפוך לטרגדיה עבור משפחות עובדים וקהל צופים. כולי תקווה כי תחרות זו תאתגר את הערוצים לתוכניות משולבות, טלוויזיה איכותית, גם קלה אבל גם בעלת ערכים. בכל מקרה נאחל הצלחה רבה לערוצים". (פנחסי אדיב היא יו"ר המכללות הטכנולוגיות בישראל).

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר