עופות מסוכנים למאכל שנתפסו באולם האירועים
עופות מסוכנים למאכל שנתפסו באולם האירועים

"זו תעשייה אכזרית וחסרת מצפון". הפרלמנט של פתח תקוה מדבר על המנגל

שאלה אחת בשבוע, והפעם: האם הייתם מוכנים לוותר על אכילת בשר על האש למען הצלת בעלי חיים?

פורסם בתאריך: 25.4.17 10:56

מוניקה כהן

"אני חייבת להתוודות על תסכול עמוק בנושא. אני חובבת בעלי חיים מושבעת, פעילה מזה שנים בעמותות ומזדהה לחלוטין עם האידיאולוגיה הצמחונית. הייתי צמחונית משך שנים רבות אבל חזרתי לאכול בשר בקר מסיבות בריאותיות. איני אוכלת עוף או דגים. אני חושבת שאין זה מספיק לוותר על בשר על האש כדי להציל בעלי חיים. בעלי חיים כגון בקר, צאן ועופות מגדלים למאכל בני אדם. הבעיה הגדולה היא תעשיית גידול בעלי החיים האלה. זו תעשייה אכזרית, חסרת מצפון, שניתן להשוות לזוועות מחנות הריכוז. הובלת בעלי החיים באניות ומשאיות בצפיפות מחניקה, גריסת אפרוחים זכרים, תעשיית החלב המרחיקה עגלים מאימותיהם, כל אלה הם מעשים נוראיים שמאפיינים את עולמנו המודרני המתועש.  המסקנה היא שלא מספיק להיות צמחוני אלא למען המצפון צריך להיות טבעוני ולא לאכול דבר מן החי. הטבעונות זו מגמה המתפתחת במהירות בישראל. יש השבוע בעיתון הארץ ראיון עם מלאני ג'וי מחברת הספר. "הפרה שבחדר: הפסיכולוגיה של אכילת בשר". כותרת הראיון היא " האם ישראל תהפוך למדינה הטבעונית הראשונה בעולם". זה נראה לי מוגזם. אנחנו לא עושים מנגל במשפחתנו, אבל נכדי אוכלים בשר. גם אני מדי פעם. אני מבשלת ארוחות צמחוניות וטבעוניות מעולות, אבל במשפחתנו לא ויתרנו לחלוטין על הבשר. לכן אני חייבת להתייחס לנושא בכנות ובתסכול". (כהן היא יו"ר עמותת פתח תקווה זה אני).

 

יצחק עופרי

"אין ספק שוויתור על בשר על האש, שמטרתו הצלת בעלי חיים, הוא ערך אנושי, שיש בו גם חשיבות לעתידם ומקומם של בעלי החיים, וגם להגנה על הטבע, החי והצומח. ההצלחה החלקית של "יום שני ללא בשר", מדגישה את ההכרח בצריכת בשר התורם לבריאות הגוף. לכן יש צורך באיזון הצריכה, בהגנה על בעלי החיים, ושמירה על עתיד הוגן ובריא לאוכלוסיה ולבעלי החיים. יש טוענים גם, שצריכה מופרזת של בשר יש בה יותר נזק מאשר תועלת. יש סיכון באכילת חלקים מסוימים של בשר, וידוע על מחלות קשות שמקורן באכילת בשר. ולכן טוב שאכילת בשר תהיה מבוקרת ומידתית, וטוב לתת לב להצלת בעלי החיים, שלומם ורווחתם". (עופרי הוא יו"ר האגודה למען החייל בפתח תקוה ויקיר העיר).
אברהם נויברגר

"לאכילת בשר יש קשר לתפיסה העצמית שלנו לפיה צריך לתת לילד בשר כדי שיגדל ויתחזק וגם במישור הפסיכולוגי אנו נוטים לקשור את אכילת הבשר לגבריות ואילו את אוכלי הצמחוניות כפחות גברי. מצד שני, תזונאים רבים טוענים ללא הרף כי תזונה צמחונית ללא בשר היא בריאה ומסייעת להפחתת סיכון למחלות לב, כלי דם ועוד. שילוב נכון של מזונות מדגנים יחד עם קטניות יספקו לגופנו חלבון מלא כמו מאכילת בשר. בנוסף, אנו עדים חדשות לבקרים על מציאת כמויות גדולות של בשר מהחי שאינו מיועד למאכל אדם ונשמר בתנאי היגיינה ירודים ומסוכן לבריאותינו. באופן אישי, יקשה עלי מאד לאחר היסטוריה ארוכה של אכילת בשר להפסיק לחלוטין אכילת בשר מהחי. שינוי הרגלים אלו לא יוכל להיעשות ביום אחד אולם במחשבה נוספת וכך אני עושה היום ואעשה גם בעתיד אפחית את צריכת מאכלי הבשר לטובת מאכלים טבעונים וצמחונים. אני יודע גם כי ויתור אכילת בשר מהחי יעזור לסביבה יותר טובה מבחינה הומנית, בריאותית ותזונאית". (נויברגר הוא יו"ר הסתדרות הגמלאים במרחב פתח תקוה וראש העין).

 

מאיה (בן ישראל) סורמלו

"האם צמחונות הופכת אותנו למוסריים או לחילופין האם מוסריות הופכת אותנו לצמחוניים? יש כאל הגורסים שהיטלר, הצורר הנורא שרצח מיליוני בני אדם, היה צמחוני אובססיבי ולא הסתפק בכך, הוא נהג להטיף לצמחונות. סטלין איש הפלדה רצח את מתנגדיו בלי להניד עפעף אבל חס על חי וחי על חסה. חלק מן האנשים האכזריים ביותר בתולדות ההיסטוריה האנושית היו טבעוניים או צמחוניים. קיימות ביהדות הלכות שונות, ביניהן לאיסור, להיתר ואף למצווה בנושא הנדון. שני התחומים בהם עוסקת ההלכה בעניין זה הם הקורבנות והכשרות ומכאן שהדבר מותר. לסיכום אצטט את תשובתו של יובל בני:  בטבע שלנו להיות אוכלי כל ובתוך כך גם בשר. המוסריות שלנו צריכה לבוא לידי ביטוי בצורת גידול החיות, הטיפול בהן ואופן השחיטה. אלה צריכים להיות מוסריים ולא עצם אכילת הבשר". (סורמלו היא פעילה חברתית).

 

 

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר