את הכביש הזה אי אפשר יהיה לפספס: בשבועות הקרובים יחלו העבודות של סלילת כביש חדש, בן שישה נתיבים, שיקיף את החלק המערבי והצפוני של שכונת אם המושבות, וזאת כחלק מפרויקט ענק שיחבר בין אזור התעשייה סגולה לקריית אריה, רמת גן ותל אביב, ויצור צירי העדפה לתחבורה ציבורית עבור משתמשי הדרך, לצד הסדרת והנגשת המרחבים הציבוריים וחיבור למוקדי ביקוש בעיר. הפרויקט בכללותו יחל מכביש 483 מכיוון ראש העין ויתחבר בהמשך לכביש 40 דרך צומת גנים ועד צומת סגולה. מקטע של הכביש יחל ברחוב גליס באזור התעשייה סגולה כביש גליס ויחבר את גליס לצומת דרך אם המושבות – רחוב ראשון לציון, הידוע כצומת העיפרון. בהמשך תבוצע הרחבה של דרך אם המושבות הקיימת, כולל הפרדה מפלסית בצומת העיפרון ובצומת מרטין גהל וכן תתווסף רמפת יציאה מדרך אם המושבות לכביש 4 צפון. בנוסף, יורחבו גשר אם המושבות וגשר הרלינג באזור בני ברק.
עוד במסגרת פרויקט הענק, ישודרגו המקטעים בדרך אם המושבות בין רחוב הפסגות לרחוב גרניט ובין גשר אם המושבות במערב לבין רחוב הפסגות במזרח. עוד על פי התוכנית, ייווצר רצף תחבורתי באורך של כשישה ק"מ מצומת סגולה למחלף אם המושבות, *בנוסף יוסדרו 12 ק"מ של נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית, ייסללו שבילי אופניים דו-סטריים לכל אורך התוואי ויוצבו תחנות אוטובוס, חכמות, מוצלות ונגישות. בצידי הכביש מתוכננות רצועות גינון, תוטמן רשת החשמל, יחודשו תשתיות וישודרג המרחב הציבורי.

הדמיית דרך ראשון לציון באם המושבות ובית ספר פאול קור צילום עדי בואנו לנתיבי אילון
תחילת העבודות בקרוב, מעוררת עניין בשכונת אם המושבות, שם יש לא מעט תגובות סוערות בקבוצות השכונתיות. לא מעט מתושבי השכונה, ובייחוד אלו שמתגוררים סמוך לכביש ולגשר המיועדים, תושבי הרחובות רבקה גובר, חדרה, שרגא רפאלי וראשון לציון, מתלוננים על כך שהכביש והמחלף החדש, יפגעו באיכות חייהם, שהעבודות יתבצעו מאחורי בית הספר פאול קור, דבר אשר ישפיע לטענתם באופן ישיר על בריאות הילדים, וכן טוענים התושבים שהעבודות על הכביש ימשכו כשלוש שנים, לאורך מרבית שעות היום. התושבים פרסמו עצומה – הקוראת להתנגד לתוכנית הקיימת, לעצור את קידום העבודות עד להצגת התוכנית המלאה, וכן מבקשים מהעירייה לשקול חלופות שלא יפגעו באיכות החיים, בביטחון ובנוף של השכונה. הם מבקשים להיות שותפים בקבלת ההחלטות.
בקבוצת הפייסבוק 'אם המושבות החדשה', פורסמו דבריו של מהנדס הכבישים ותושב השכונה ארז גרוסמן שעוסק כ- 30 שנה בתכנון והקמת כבישים, גשרים ותשתיות. "לאחר שבחנתי את תכניות המכרז והמצגות שפורסמו לבניית הכביש והגשר, הבנתי שהכביש המתוכנן נועד לחבר בין ראש העין לתל אביב, ויהווה חלופה לכביש 5, ציר גיסין וציר ז'בוטינסקי", כתב גרוסמן. "מדובר בכביש רחב מאוד, עם נתיבי נסיעה רבים, המהווה למעשה כביש מהיר בתוך אזור עירוני. אני מתנגד נחרצות לתוכנית הנוכחית. לדעתי היא תשנה את אופי השכונה שלנו מקצה לקצה. משכונה שקטה, נהפוך לשכונה צפופה ורועשת, עם זיהום אוויר ותנועה בלתי פוסקת בכל שעות היום והלילה. השכונה תהפוך לפרבר המוקף בכבישים ראשיים – גיסין מצד אחד, ראשון לציון מצד שני, ותקבל עומסי תנועה מכל הכיוונים. גם השכונה החדשה וגם הישנה יסבלו מכך, והכביש לא יפתור את בעיית עומסי התנועה, אלא רק יעביר אותם אלינו משכונות אחרות, וכן מיישובים כמו ראש העין ועינת". עוד הוא ציין: "השיקולים להקמת כביש רב נתיבי בתוך שכונה עירונית לא ברורים לי. ניתן לסלול את הכביש בצמוד למסילת הרכבת, וכך יהוו מטרד קטן יותר ורחוק מבתי המגורים".
ראש העירייה, רמי גרינברג, הגיב לתושבים וכתב שהכביש הזה מתוכנן כבר למעלה מ-20 שנה והוא רק לטובת השכונה ומיועד לנת"צ ולקידום תחבורה ציבורית, וקישוריות לתחנות הרכבת השונות בסגולה ואם המושבות. "יש לו את כל הפתרונות הנדרשים ובלעדיו העומס הזיהום והפקקים יהיו בכל הרחובות ובהם גיסין, ראשון לציון, שרגא רפאלי וכו'", ציין גרינברג. בתגובה כתבו לו התושבים שמה שתוכנן לפני 20 שנה לא רלוונטי להיום, אז לא היה בית ספר יסודי ואלפי תושבים המתגוררים בסמיכות, וצריך לעשות התאמות, והם לא רוצים אוטוסטרדה בלב השכונה.
מנגד, יש גם לא מעט תושבים שבעד הכביש והמחלף החדש ואף שלחו לגרינברג מכתב תמיכה במחלף החדש. הם ציינו שהמחלף יהווה נדבך קרדינלי בשיפור התחבורה בין פתח תקווה לתל אביב ולכל אזור המרכז: "הכביש המתוכנן אמנם נשמע גדול אבל זו הדרך היחידה להתמודד עם הצמיחה של האזור", כותבת תושבת, "הוא יחבר אותנו טוב יותר לתשתיות הארציות, יפחית עומסים פנימיים, ויביא הקלה אמיתית לאלפי משפחות. הביטוי 'לא בבית ספרנו', לא יכול לעבוד כאן. כל תשתית, לא משנה איפה, תמיד קרובה למשהו. מה שחשוב זה שיבוצעו עבודות מיגון לרעש, שישמרו על מרחק סביר, ושיינתנו פתרונות סביבתיים מתקדמים". תושב אחר הוסיף: "הזרימה החוצה מהשכונה תהיה יותר טובה ויהיה גם נת"צ. ברור שמי שזה עובר לו מתחת לבית לא יהיה מרוצה, אבל זו לא הפתעה, כבר למעלה מ- 20 שנה מדברים על זה ומי שרכש בית בשכונה, ידע על התוכניות. אני לדוגמא מראש החלטתי לקנות בית ברחוב אחר".
מדוברות העירייה נמסר: "מדובר בפרויקט תחבורתי חשוב שהיה אמור להתבצע לפני שנים רבות, לטובת שכונת אם המושבות ולכל העיר. פרויקט הנותן דגש על קישוריות התחבורה הציבורית ובטיחות משתמשי הדרך והולכי הרגל לצד הפחתת הגודש באזור. הפרויקט פורסם ושוקף לציבור בצורה נרחבת, לרבות במפגשים שנערכו לאחרונה. יצויין כי הכביש תוכנן עם כלל היועצים בכל התחומים וניתן מענה ופתרונות לכל נושא שנדרש, כולל פתרונות אקוסטיים כמובן. מלבד החיבור מזרחה, הפרויקט כולל גם ביצוע מחלף מלא באזור פארק עופר עם הסדרה של כניסה ויציאה מלאות לכביש 4. בנוסף, הפרויקט כולל שבילי אופניים, גשר הולכי רגל ועוד".





 
 
אחת
כביש מתבקש
סמי
לפני 20 שנה לא דובר על אוטוסטרדה המחברת בין ראש העין לתל אביב
לא ניתן לכם לבנות ללא פתרון הולם לרעשים
על גופתנו המתה תבנו ללא פתרון הולם
סרז' ויגדור מבית אריה
כל הכבוד ליוזמה המבורכת ועוצמת השינוי הענק
מייקי
כל הכבוד!
כביש מצויין ויחסוך הרבה בדרכים
.
אם המושבות שכונה שקטה?! איזה בלבולי מוח.
מדובר בNIMBY קלאסי. מומחה תחבורה שאם לא היה גר בשכונה בטוח היה ממליץ על הכביש הזה כי גיסין לא יכול להחזיק יותר את נפח התנועה שעובר בו.
הכביש הזה היה צריך להסלל כבר לפני שנים רבות. תפסיקו לבכות.
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
עוד כביש עוד פקקים… למה לא להאריך את הרכבת הקלה שאשכרה תגיע לאנשהו?..
מלבס
כל הכבוד על הכביש החדש. מי שגר בעיר בגוש דן לא יכול לצפות שישאירו דונמים פנויים כשממה או שהנוף שלו לא ישתנה ומי שלא מתאים לו לגור ליד כבישים ואזור אורבני שיעבור לכפר. לא מחזיקים אף אחד בכוח.
דיאנה
ברוכים הבאים לאג'נדה 2030
עובדה
יש להרחיק נתיבי תחבורה לעבר פסי הרכבת!!!
דוד
מצוין. שיהיה לראש העין רכבת קלה או מטרו אז תושבי פתח תקווה יוכלו להתלונן על הכביש.
כביש מצוין
טל
אם היה איכפת לעיריה מהתושבים ההביש היה זז לכיוון הרכבת ולא נתקע לתושבים מתחת לבתים.
ותודה לכל המפרגנים לכביש, כשהם יודעים שזה יגרום נזק בלתי נסבל לתושבי השכונה.