עזרא אבידן ולהקת מפרשים. צילום קרן איזנברגר
עזרא אבידן ולהקת מפרשים. צילום קרן איזנברגר

הכירו את להקת מפרשים: "אנחנו לא מחפשים להיות כוכבים"

הכירו את להקת המפרשים שנקודת ההתחלה שלה הייתה בתיכון בן גוריון. חברי הלהקה החליטו לעשות דרך הפוכה, ורק אחרי שלוש שנים של הופעות הוציאו אלבום בכורה

פורסם בתאריך: 30.12.18 14:45

לאחר סיבוב הופעות של שלוש שנים ברחבי הארץ, להקת מפרשים משחררת לאוויר את אלבום הבכורה שלה, "משחק של ילדים" עליו עבדו במהלך השנה האחרונה. בלהקה ארבעה חברים: הסולן עזרא אבידן, הגיטריסט אלון גילרון, הבסיסט יובל רזין ועמרי אלעזרי על התופים.
נקודת ההתחלה של הלהקה הזו הייתה בתיכון בן גוריון בפתח תקוה, כפי שמספר: אבידן: "בתיכון הייתה לנו בבן גוריון להקה שבה היינו חברים אני ואלון ולקראת הצבא היא התפרקה". אחרי השחרור בשנת 2010 החל אבידן לעבוד על שירים משלו והרעיון להקים להקה חדשה המשיך להתגבש בראשו. בשנת 2013 הקים עזרא להקה בה היה חבר גם גילרון והלהקה החלה להופיע ברחבי הארץ. ההרכב העכשווי של הלהקה התגבש ב-2015. "אנחנו התחלנו את הדרך שלנו הפוכה", מסביר אבידן, "היה חשוב לנו להופיע כמה שיותר ברחבי הארץ, שנהיה להקת הופעות מעולה. בהתחלה הופענו בלי שם, במועדונים, באירועים ולאט לאט התגבשנו. במשך שלוש שנים הופענו בכל מקום מצפון ועד דרום וצברנו קהל שהולך איתנו לאורך כל הדרך".
אבידן אחראי על מילים והלחן, את העיבודים הם עושים ביחד, כל חברי הלהקה. "כל אחד מביא את הסגנון המוזיקלי שלו, כל אחד מגיע מכיוון מוזיקלי אחר וכך אנחנו יוצרים את המוזיקה שלנו", הוא מספר.
איך מגדירים את הסגנון שלכם?
"אנחנו עושים רוק ישראלי, למרות שהיום ההגדרה של רוק ישראלי נשמעת קצת מיושנת. אנחנו עושים פוסט פאנק ים תיכוני שמושפע מהחיים שלנו, מהדברים שאנחנו חווים ביום יום, מהבית שגדלנו בו, מוזיקה אותנטית מזרחית, מערבית ורוק מחו"ל".

משחק של ילדים" - אלבום בכורה למפרשיםמימין לשמאל: עמרי אלעזרי, אבידן עזרא, אלון גילרון, יובל רוזיןצילום: קרן איזנברגר

מימין לשמאל: עמרי אלעזרי, אבידן עזרא, אלון גילרון, יובל רוזין צילום: קרן איזנברגר

משחק של ילדים" - אלבום בכורה למפרשים

משחק של ילדים" – אלבום בכורה למפרשים

"היום יש מלא להקות"

לפני כשנה, אחרי שצברו מספיק שירים וקהל שמלווה אותם לאורך הדרך, החליטו שהגיע הזמן להקליט את האלבום הראשון שלהם. "בחרנו את עשרת השירים שיכנסו לאלבום ונכנסו להקליט, במטרה שהוא יהיה הכי נאמן לנו, שנצליח להעביר את האנרגיות שיש על הבמה ובהופעות גם לאלבום עצמו", הוא אומר.
את הסינגל הראשון "לאט לאט" הם שחררו לפני ארבעה חודשים ומהרגע הראשון הוא זכה לביקורות טובות והשמעות ברדיו. בזכות זה הם הוזמנו לחמם את להקות 'כנסיית השכל' ו'התקווה שש' בפסטיבל הבירה בחיפה. גם הסינגל השני, 'גלקסיות בחלל', זכה לאהבה של הקהל ולפני כחודש יצא השלישי – 'הגיע הזמן'. "לכל השירים באלבום שלנו יש קו מחבר", מסביר אבידן, "הם משקפים את התהליך שעברנו לאורך השנים, את הדרך המוזיקלית שלנו והם מדברים על אותם דברים. האלבום מסמל מבחינתו את התקופה שלנו כלהקה, את החיים בארץ. הוא סוג של צעקת געגוע לתקופה אחרת, כזו שנשכחה וזו הבלתי מושגת. השירים מדברים על החיים בארץ, הקושי במציאת הדרך. אנחנו סוג של דור אבוד שנולד בתפר בין התמימות, הפשטות ומשחקי הילדים לבין דור מסכים שמחפש את מקומו בעולם".
מה החלום?
"החלום שלנו כלהקה הוא שהשירים שלנו יגיעו לכמה שיותר אנשים, אנחנו לא מחפשים להיות כוכבים. היום יש מלא להקות, אבל הבעיה שאנשים מכירים את שמות הלהקות, אבל לא יודעים לזמזם את שירים של אותה להקה ואני רוצה שנחזור לתקופה שמכירים את השירים, שאנשים יגיעו לראות אותנו בהופעות ולגעת ולהגיע לכמה שיותר אנשים. אנחנו שרים רק בעברית וזה משהו שכבר כמעט לא קיים בנוף הישראלי. המוזיקה שלנו מכוונת לקהל הישראלי".
איפה ניתן למצוא את האלבום?
"כרגע ניתן לרכוש אותו בהזמנה דיגיטלית ובהופעות ניתן יהיה לרכוש אותו פיזית. אנחנו גדלנו על אלבום ולכן היה חשוב לנו להדפיס אותו, שיהיה פיזי ונגיש".
# השקת האלבום תתקיים ב-5.1.19 במועדון הלבונטין 7 בתל אביב.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר