שחקני ההצגה בחזרה. צילום עופר שפריר
שחקני ההצגה בחזרה. צילום עופר שפריר

הרצל שלא הכרתם: חוזה המדינה, הגרסה הפתח תקוואית

עופר שפריר כתב וביים מחזמר על הצדדים הפחות מוכרים בחייו של חוזה המדינה, בנימין זאב תיאודור הרצל. את המופע הפיקו עיריית פתח תקוה והיכל התרבות ובתמיכת משרד התרבות והספורט. "אני שמח שחלום שלי סוף סוף קורם עור וגידים", הוא אומר

פורסם בתאריך: 27.12.17 10:22

"הרצל מלך היהודים", מחזמר רב משתתפים על חייו של בנימין זאב תיאודור הרצל, יועלה ביום שישי בהיכל התרבות בעיר. המחזמר בהפקת עיירת פתח תקוה והיכל התרבות ובתמיכת משרד התרבות והספורט. על מוסיקה אחראי ליאור רונן, כתב וביים עופר שפריר.

"זהו מחזמר אותו אני כותב כבר כמה שנים והוא מנסה להאיר את החיים של הרצל מזווית אישית", מספר השבוע שפריר. "הרצל היה יהודי מתבולל, עיתונאי ווינאי, מחזאי כושל שאחרי התקף המגלומניה של הרעיון של הקמת מדינת היהודים, חשב שבזה הוא משתחרר מהדבר ולא כך היה. משך תשע שנים מחייו הוא ניסה להגשים את החלום שלו".

שפריר מציין שהמחזמר מסתובב סביב תחנות חייו של הרצל, החל מהביקור שלו בפלסטינה לצורך קבלת חסות גרמנית ועד המפגשים עם הסולטן. בנוסף, מעבר להיבטים ההיסטוריים, המחזמר עוסק גם בחייו האישים של הרצל, נישואיו הכושלים, ילדיו, אביו ואמו שתמכו בו ועוד.

"במחזמר אנחנו מדברים עלה צד הפחות מכור של החיים של הרצל", הוא אומר. בהצגה לוקחים חלק 19 שחקנים וזמרים, חלקם בוגרי בית הספר למשחק בית צבי (חלקם בני העיר) וישנה גם תזמורת חיה. "המחזמר יעלה לראשונה בהיכל בפתח תקווה ואנחנו מקווים שהוא ימשיך לרוץ הלאה בהיכלים נוספים ברחבי הארץ, זה חלום שלי שאני נושא עימי מספר שנים והוא סוף סוף קורם עור וגידים", מסכם שפריר.

"הרצל מלך היהודים", שישי 29.12, בשעה 11:00, היכל התרבות פתח תקוה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אבי

    ראיתי.. נהנתי… ולא להאמין ב 3 שבועות להציג כזה מחזמר שאפו ענק לכל העוסקים במלאכה…

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר