מאור זכריה צילום זאב שטרן

ואז הופיע סנופ דוג: התהפוכות בחייו של מאור זכריה

כשמאור זכריה החליט לוותר על המוזיקה ועל שם הבמה במבוק ג'יני ולהתקרב בחזרה לדת, הוא לא חשב ששנה אחר כך אחד הראפרים הגדולים בעולם יבצע שיר שכתב. ראיון מיוחד לסופש על מוזיקה, ישיבה בפתח תקוה ואהבה

פורסם בתאריך: 12.7.19 07:36

נתחיל מהסוף: ביום חמישי האחרון יצא לתחנות הרדיו"International Love" . מדובר בלהיט חדש של הראפר הבינלאומי סנופ דוגי דוג, להיט שהוא שיתוף פעולה מרתק בין סנופ לזמר הישראלי עדיאל טיירי בן ה-32. טיירי שר בעברית ודוג באנגלית. אבל בכל מה שנוגע ללהיט הזה, צריך לתת גם הרבה כבוד למאור זכריה מראש העין, שחלק גדול מכם מכירים אותו כמי שהיה במבוק ג'יני, והוא זה שכתב את המילים לטיירי, לפני כשנה.
בכלל, מדובר בתקופה מרגשת עבור זכריה. בשבוע שעבר, באותו שבוע בו יצא השיר, הוא התחתן עם בחירת ליבו, יפית בת ה-20. "זה הזוי", אומר השבוע זכריה בראיון מיוחד למלאבס. "אני גדלתי על סנופ דוגי דוג, שנחשב לאחד מהזמרים החשובים בתחום ההיפ הופ, ראפ ורגאיי. מבחינתי זו סגירת מעגל. כשיצאתי מהדת ומהישיבה, האזנתי לו ולטופק כי אז התחלתי כראפר, וכיום כשאני עמוק חזרה בדת, הוא שר את השיר שאני כתבתי והוא גם מתקרב לדת והוציא שנה שעברה אלבום גוספל שנקרא "Bible of Love"! .
איך בעצם נוצר החיבור בין שיר שאתה כתבת לסנופ?
"את השיר שסנופ ועדיאל טיירי שרים כתבתי לפני שנה לעדיאל שקיבל ממני סקיצה אחרי שהם פנו אלי וביקשו ממני להיכנס לאולפן ולכתוב כמה שירים. כשצחי מרקור, המנהל שלו, טס לחו"ל לאירוע התרמה, הוא נפגש עם המפיקים של סנופ דוג, השמיע להם את הסקיצה והם עפו על זה. כשהוא חזר הוא התקשר לעדיאל ואמר לו שהולך להיות לו דואט עם סנופ דוג. עדיאל שיתף פעולה עם עוד אומנים מפורסמים והוא בתקופה מדהימה. בשבוע שעבר הוא היה מופע החימום של הזמר הקולומביאני מאלומה בפראג וביום חמישי הוא הוציא שיר עם סנופ".
אתה מרגיש פספוס או אולי קנאה?
"אני לא מרגיש קנאה. בסופו של דבר זו יצירה שאני כתבתי. אני גאה בה ומאחל לעדיאל להגיע עוד יותר רחוק. חוץ מזה, סנופ הוא זמר בסדר גודל מטורף ואני מאמין שבעזרת השם אם הוא יבוא לארץ, אני בטח אהיה מאחורי הקלעים או על הבמה. יש דיבור כזה שיש מצב שיביאו אותו לארץ להופעה".
איך נכתב החלק שמושר באנגלית?
"סנופ לא רצה לתרגם את המילים לאנגלית. המנהלים של עדיאל עשו את זה בשביל שהוא יבין על מה השיר והוא יכתוב על פי זה את החלק שהוא שר באנגלית. הוא גם התעקש על הפקה מזרחית, כמו שהסקיצה נשמעת. ולא, הוא לא פנה אלי, ולא טסתי איתם לחו"ל למרות שהיו דיבורים, כי הייתי עסוק בענייני החתונה שלי שהתקיימה בשבוע שעבר ממש בסמוך להוצאת השיר. הם כן ביקשו את השם שלי לפי הדרכון אבל לא טסתי בסוף".

סנופ דוג צילום AP

"הצעתי לעזור לה ואז התחלנו לצאת. אבל אז היא ממש הציבה לי אולטימטום שאם אני רוצה להמשיך ולצאת איתה, אני צריך לשמור שבת וללכת לשיעורי תורה. היא באה מבית דתי ואבא שלה רב והוא זה שגם קידש אותנו בחתונה"

מאור צולם לכתבה בישיבת פאר משה בפתח תקוה, בה למד עד גיל 16. ולא סתם נבחר המקום הזה. בשלב מסוים בחייו מאור התרחק מהדת, כיום הוא בתהליך עמוק של חזרה לדת. "כל החיים שלי גדלתי בעיר ראש העין אבל הילדות שלי הייתה על קו פתח תקוה ראש העין כי למדתי שם בישיבה", הוא מספר. "למדתי שם כי אמא שלי והאחים שלי חרדים. בערך בגיל 16 הייתה לי תקופה של כמה שנים שהתרחקתי מהדת, אבל חזרתי לדת בתשובה שלמה לפני שנה וכיום אני דתי עם ציציות בחוץ. אחרי שעזבתי את הישיבה למדתי בתיכון עתיד בראש העין, בגיל 18 טסתי לטייל בתאילנד. שרתתי שלוש שנים כמש"ק נשקיה בצה"ל ואז כטבח בנחשונים ואחרי השרות המשכתי לעסוק בעיקר במוזיקה. זה מה שאני עושה מגיל 17, מוזיקה. אני כותב, מלחין, שר, מצלם קליפים. אני מרגיש שהתקדמתי ואני יותר מוערך. אנשים שצחקו עלי בהתחלה, התקשרו אלי אחרי כמה שנים כדי שאעשה סלפי עם האחים שלהם. אני מרגיש את ההתקדמות שלי במיוחד בשנים האחרונות (מאור כיום בן 30) בהן ביליתי והופעתי בכל מיני מועדונים וברים מוכרים בפתח תקווה, כמו למשל ריספקט קלאב שזה מועדון בסגולה, דל וינו בפתח תקווה ועוד".
אני מצטטת ממילות השיר: "מאמי תרקדי לי כל הלילה ת'ריקוד שלך/ תלמדי אותי ת'צעדים אני ארקוד איתך/ אם תתחילי עם הרומבה או הזומבה אני אשתלב/ תני לי רק לתפוס אותך ולהצמיד קרוב ללב".
משהו השתנה בכתיבה שלך בעקבות השינויים בחייך?
"גם אם סנופ יבקש ממני עוד שיר, אני כיום מכוון את כתיבת השירים שלי לקדושה, כך שגם אם שיר יישמע כמו שיר אהבה מבחורה לגבר זה יהיה שיר אהבה למשיח. חזרתי למקורות וגם אם אני אפסיד משהו בעקבות זה אני בסדר עם זה. עשיתי ממש שינוי רציני של 180 מעלות ואני מתוודה שגם אם זה יעלה לי בקריירה אני אוותר כי אני מכוון את השירים שלי לקדושה. לא רק אני עשיתי את השינוי הזה בראש העין. יש את ביגי, גילי מסמי שעשה שינוי דומה. יצאתי מעט והשתובבתי, ועכשיו חזרתי למה שגדלתי עליו, למה שחונכתי אליו בגיל צעיר. גם כשהתרחקתי מהדת אני ידעתי מה האמת, ידעתי שאני בדרך לא נכונה אבל התכחשתי לזה. אני אמשיך ליצור, זה ברור לי, אבל לא יהיו יותר בשירים דברים כמו בגד ים. מה שכן יהיה זו אהבה, אבל לבורא. לגבי המקרה של השיר הזה, אז יש בו בגד ים אבל זה שיר שכבר יצא. אין לי שליטה על זה".

מאור זכריה על רקע ישיבת פאר משה בפתח תקוה צילומים זאב שטרן

מאור זכריה מדגיש שבראפ קשה לפרוץ, יותר אולי מסגנונות אחרים. גם הדמות חשובה. כחלק מהעניין בהופעות הייתה לו דמות אחרת. "אנשים לא יודעים אבל קשה לפרוץ עם שירים בראפ כי אין לנו את תרבות ההיפ הופ הזו בארץ, ומה שהולך עם צעירים זה שירי פאן, ביקיני ובירות", הוא אומר. "אנשים לא ידעו שאני בכל התקופה של ההופעות, כל פעם שיצאתי החוצה הייתי מתחפש. כל פעם שיצאתי החוצה להופעות או צילומים, הייתי פותח את המגירה, מוציא כובע או מטפחת, שרשראות וטבעות. ביום יום אנשים לא היו מזהים אותי".
מה גרם לך לחזור בתשובה?
"אשתי יפית (20). הכרתי אותה ביום הולדת של חבר. אחרי שהתחלנו לדבר גיליתי שהיא בדיוק עוברת דירה. הצעתי לעזור לה ואז התחלנו לצאת. אבל אז היא ממש הציבה לי אולטימטום שאם אני רוצה להמשיך ולצאת איתה, אני צריך לשמור שבת וללכת לשיעורי תורה. היא באה מבית דתי ואבא שלה רב והוא זה שגם קידש אותנו בחתונה. מהשרות הצבאי ועד שהכרתי את יפית לא ממש יצאתי עם אף אחת. איתה הבנתי שאני רוצה בית דתי וחתונה ולהתחזק יותר ממנה. הפכתי לתקופה מסוימת פנאטי ממש ונעלמתי מהכל. היום אני קצת עם רגלים יותר על הקרקע ורוצה לעשות את זה יותר באיזי ושלב שלב, לקבל את האחר, לא ללכת לקיצוניות. מאז שאני עם יפית אני מרגיש שיש לי ברכה כי מאז שירים שעשיתי או כתבתי בעבר התחילו עכשיו לצאת. אם זה השיר 'שקט מסביב' של שקד קוממי שצולם עם כל כוכבי הישרדות ממש לאחרונה, השיר של סנופי ועוד שיר שכתבתי לאחד האומנים הגדולים במדינה שעתיד לצאת בקרוב. בכל התקופה הזו, אמא שלי תמיד חיכתה והתפללה שאני אחזור לדת, זה ממש שימח אותה והיא לא מפסיקה לתמוך. היא שמחה לראות אותי ככה, למרות שגם כשהיא התאכזבה כשהתרחקתי מהדת היא עדיין תמכה בי. אגב, אשתי גילתה לי שכאשר היא הייתה בת 13 היא הייתה שומעת שירים שלי, זה היה בתקופה שהייתי במבוק ג'יני".

"גם אם סנופ יבקש ממני עוד שיר, אני כיום מכוון את כתיבת השירים שלי לקדושה, כך שגם אם שיר יישמע כמו שיר אהבה מבחורה לגבר זה יהיה שיר אהבה למשיח. חזרתי למקורות וגם אם אני אפסיד משהו בעקבות זה אני בסדר עם זה"

הייתה תקופה שבה ויתרת על מוזיקה, מה קרה?
"לפני קצת יותר משלוש שנים הודעתי שאני נפרד מהמיקרופון ונשאר נאמן לעט, כלומר ממשיך לכתוב. הרגשתי שהקריירה שלי לא מתרוממת כאמן, שאני עובד שנים, מצלם בשמש ומקליט בכל מקום, ולא מזמינים אותי ותכל'ס אין כלום. החלטתי שזהו אני סוג של פורש. באותה תקופה עבדתי במחסן של חנות בגדים, הארכתי שיער וגידלתי סוס והייתי בלי פייסבוק ואינסטגרם. הייתי ממש מנותק. עד שיום אחד לפני שנתיים בערך, קיבלתי טלפון מגיל נגר מהאולפן שביקש ממני לבוא לעשות שיר עם חיים דדון שרוצה לעשות משהו עם ראפר. אמרתי לו שאני לא עושה מוזיקה, אבל הוא שכנע אותי לבוא. באתי, כתבתי את השיר, אני רואה את המיקרופון, את חדר ההקלטות והבנתי שזה עוד בוער בי, העשייה המוזיקלית. ביקשתי ממנו להקליט שני בתים והוא ביקש לשחרר את זה ככה, כמו שהקלטנו. הוא חשב שזה מעולה. באותו היום כבר התלבשתי והסתדרתי ועשיתי בוק עם חיים דדון, השיר יצא ליו טיוב והתחילו שיתופים ותגובות. זו הייתה הפעם הראשונה ששיר שלי הגיע למיליון צפיות. תביני, רק אחרי עשור שיר שלי מגיע למיליון צפיות ולהתנגן ברדיו! מאז זה רץ! כתבתי שיר שני 'חולה על הקיץ', תוך כדי שהייתי רכוב על הסוס, וזה שיר שהגיע לחמש מיליון צפיות וחצי. לא הבנתי מה פספסתי, אבל משם זה המשיך עם 'הקיץ של לה לה' עם עידו ונה ואחרי זה שיר עם מאור גמליאל שהוא כוכב רשת שאיתו עשיתי כמה שירים ('בא לה חופשה, נוסעים לים, על החוף בטבריה'), שיר ליגל 'אין מי שישמע אותי' שכתבתי על אח של יפית שטבע בבריכה וזה שיר לזכרו וגם שיר למוטי תקה עם השיר 'אין לך מילה' שיש לו שלוש מיליון צפיות וחצי. ואז אני גם מתחיל להופיע, כולל יום העצמאות, תימניאדה וממש הופעתי מול קהל של מעל 20 אלף איש והמשכתי לכתוב ולהוציא שירים, כמו השיר 'אמסטרדם' עם מאור אדרי , השיר 'בובות' עם איציק שמלי ומפה החל השינוי בחיים שלי כי אז בדיוק הכרתי את יפית".
השבוע סגרת עוד מעגל, ביקרת בישיבה בה למדת, איך זה היה?
"צמרמורת! הצטלמתי על ידי צלם המערכת שלכם ליד בניין הישיבה בה למדתי בפתח תקווה ואחרי שהוא הלך התחלתי להסתובב שם. הייתי בחדר שעזבתי לפני 14 שנה ודיברתי עם אחד הרבנים שהיה מורה שלי. זה היה מצמרר לראות שהכל נשאר שם אותו דבר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עוד אחד

    וואלה שיר על הפנים והקטע בעברית הוא בכלל מזרחית ולא ראפ, חוץ מזה אם חזרת בתשובה מה אתה מתרגש מזה בכלל, כל הקליפ שם בחורות ערומות, אם כבר דבקת בדרך של אלוקים אל תסתכל אחורה, עזבת את הבראנז'ה-הרווחת, תתעסק במשפחה החדשה שאתה מקים, מזל טוב

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר