חטיבת רשיש. צילום: זאב שטרן
חטיבת רשיש. צילום: זאב שטרן

חטיבת רשיש: שעה וחצי במקום 25 דקות להגיע הביתה

לטענת ההורים ביום חמישי האחרון כ-20 ילדים לא הורשו לעלות להסעה בחזרה הביתה בטענה שהיא מלאה. הם נאלצו ללכת כקילומטר ברגל, לתפוס אוטובוס ציבורי אל התחנה המרכזית ומשם לצעוד הביתה". ההורים: "מה הם יעשו בימים גשומים"

פורסם בתאריך: 10.12.17 16:44

כבר מספר שנים שהורי הילדים הלומדים בחטיבת רשיש ומתגוררים בשכונות נווה דקלים ושיפר, דורשים להקים חטיבת ביניים סמוך לביתם. בתחילת שנת הלימודים הנוכחית הם אף השביתו במחאה את הלימודים. ביום חמישי האחרון קרה מבחינתם אירוע הממחיש שוב, יותר מהכל את צדקת דרכם.

בסוף יום הלימודים, כ-20 ילדים לא הורשו לעלות להסעה בחזרה הביתה בטענה שהיא מלאה, ומאחר ובית הספר ממוקדם פחות או יותר בקצה השני של העיר, הם נאלצו ללכת למעלה מקילומטר ברגל, לתפוס אוטובוס ציבורי אל התחנה המרכזית ומשם לצעוד הביתה. בסך הכל לקח להם כמעט שעה וחצי במקום 25 דקות בהסעה. נציין כי ההסעות משרתות גם את תלמידי הרב תחומי ב' ובשלב הזה דורשים ההורים להגדיל את מספר ההסעות.

"זו לא פעם ראשונה שאני שומע מהבת שלי שהיא לא יכולה לעלות לאוטובוס", אומר אחד ההורים. "זה קרה כבר למעלה מארבע או חמש פעמים. הנהג סוגר את הדלתות ולא נותן להם לעלות והילדים צריכים ללכת איזה קילומטר לרחוב ז'בוטינסקי, לתפוס אוטובוס ציבורי, לרדת בתחנה המרכזית ולצעוד הביתה. במקרה בחמישי האחרון היה מזג אוויר נעים, אבל מה קורה בימים גשומים?".

אם אחרת מוסיפה: "ישנה איזושהי בעיה בהסעות שצריך לטפל בה. זה לא על בסיס יומי, אבל זה חוזר על עצמו הרבה פעמים שהנהג סוגר לילדים את דלתות האוטובוס ואומר להם שאין מקום. האוטובוסים עמוסים ואני רואה את הילדים נדחסים פנימה וזה ממש אסון, אני יכולה להבין את הנהג שלא מעלה יותר תלמידים, אבל צריך לתת לזה פתרון ולהוסיף עוד אוטובוסים – למרות שזה עולה עוד כסף".

לטענת ההורים, הם פנו מספר פעמים לעירייה ולבית הספר ונאמר להם שהנושא בטיפול. "הפתרון הוא להוסיף עוד אוטובוסים בימים שיודעים שהם עמוסים יותר או שהילדים מסיימים יותר מוקדם", היא מסבירה. "צריך להבין שהאוטובוסים נותנים מענה גם לחטיבת 'רשיש' וגם ל'רב תחומי ב" שנמצא בצמוד. מאחר ואין תחבורה ציבורית בקרבת מקום, כלומר אין אוטובוס שמגיע ישירות מהשכונה לבית הספר, העירייה נותנת קווים ייעודים. כל אחד יכול לעלות לאוטובוס. התושבים מן הסתם מוותרים על החוויה לעלות על אוטובוס מלא ילדים, אבל התיכוניסטים כן נוסעים בהם ומספיק שבאותו יום, כיתה סיימה שעה לפני הזמן והאוטובוס מפוצץ. לכן צריך לדאוג ליותר אוטובוסים, שיהיה לילדים מקום לעמוד, אני כבר לא אומרת לשבת".

לטענת ההורים בעיה נוספת היא כל נושא קירוי התחנות "התחנות האיסוף וההחזרה לא מקורות ולא מסודרות, הילדים עומדים לפעמים על הכביש וזה לפני שאנחנו מדברים על ימים גשומים. מדובר בסכנת נפשות".

תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "הסעות מנווה דקלים שיפר הינן הסעות יעודיות אך מוגדרות כתחבורה ציבורית ומיועדות לתלמידים שלומדים בחטיבת הביניים רשיש. ההסעות של חברת אפיקים ובעיקרון כל אחד רשאי לנסוע, להסעות מצטרפים גם התלמידים הלומדים במוסדות החינוך באזור כגון: עמל ב', ובן גוריון. אגף התנועה פנה למשרד התחבורה להוספת קווי תחבורה ציבוריים במספר מוקדים בעיר ובאזור שיפר בפרט. אין ספק שמספר האוטובוסים המיועדים אינו נותן מענה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר