גן זהבן. צילום באדיבות ההורים
גן זהבן. צילום באדיבות ההורים

ילדים נעקצים בחצרות הגנים בכפר גנים ג': "הזנחה פושעת"

הורי הילדים מגן זהבן דורשים במכתב מראש העירייה, איציק ברוורמן, להחליף את החול בגן. לדבריהם במשך שנים הם פונים ולא נעשה דבר. למלאבס הגיעו תלונות גם מגנים נוספים. הורים: "היינו מעדיפים לחסוך את עגמת הנפש"

פורסם בתאריך: 24.12.17 18:37

מדוע עיריית פתח תקוה לא מטפלת בחול בגן זהבן ברחוב נקש בכפר גנים? כבר מספר שנים שהורי הגן מתלוננים על כך שילדיהם נעקצים קשות בגן. מאז, ילדים הגיעו וילדים עזבו אבל כמעט בכל יום מגיעים הביתה ילדים עם עקיצות פשפשים וחרקים שונים, נפוחות וכואבות. ההורים שלחו מכתבים לאגף גני הילדים בעירייה ולאגף החינוך אך לשווא.

גן זהבן. צילום באדיבות ההורים

עקיצות בגן זהבן. צילומים באדיבות ההורים

השבוע נשבר השיא מבחינת ההורים. ילדים מהגן חזרו הביתה עם עקיצות בלתי שגרתיות, אדומות ונפוחות בכל הגוף. לחלק מההורים העקיצות נראו כבצקות של ממש.

גן זהבן. צילום באדיבות ההורים

"הבעיה בגן מוכרת כבר המון שנים", אומרת אמא לילדה בגן. "בסוף השנה שעברה נשלחו מכתבים, אך מאחר וזה היה סוף שנה, התעלמו מכך ולא נעשה דבר והשנה זה חזר על עצמו, רק בצורה חמורה יותר. הבעייה היא בחצר שלנו, חול לא נקי והילדים סובלים מכך. הבת שלי חזרה מהגן ביום חמישי כשכל הגוף שלה עקוץ ונפוח. ביום ראשון היא כבר לא הלכה לגן, כי היא ממש סובלת מכך".

ההורים העלו פוסט בדף הפייסבוק של ראש העיר בניסיון להבין מדוע העירייה לא מחליפה את החול למרות כל הפניות. "אני באמת מנסה להבין לפי אילו קריטריונים אתה מתעדף את החלפת החול", כותבת אם לברוורמן. "החול הזה סכנה לילדי פתח תקווה".

גן זהבן. צילום באדיבות ההורים

לדבריה ביתה מטופלת באנטי היסטמינים ומשחות אנטיביוטיות וקורטיזון כדי להחלים מהעקיצות. "הייתי מעדיפה לחסוך את התרופות ואת עוגמת הנפש משום שהילדה שלי סובלת כתוצאה מההזנחה הפושעת שלכם", היא ממשיכה וכותבת.  לטענת ההורים, בחודש יוני הם קיבלו המלצות מרופאים לטיפול מיידי והחלפת החול בגן, אך לטענתם, בעירייה בחרו לא להתייחס לכך.

בשלב הזה, דורשים ההורים מהעירייה להקדים את החלפת החול בדשא סינתטי, לאור הבעיות הרפואיות ולאור העובדה שהגן נמצא בקרבת שטח פתוח.

גן זהבן. צילום באדיבות ההורים

נציין כי תלונות על מצב החול בגנים מגיעות מכל רחבי העיר. תלונות דומות שמענו השבוע גם מההורים בגן הכרם ברחוב אהרון כצנלסון 5. "החצר בגן כולה חול, אין פינה אחת בלי חול", אומרת אם. "החצר שלנו מאוד מוזנחת, החתולים עושים את הצרכים שלהם בכל מקום, הילדים חוזרים עקוצים ועם שלפוחיות ובנוסף, בכל החצר יש קירוי קטן מאוד, שלא מספיק והילדים סובלים מכך".

תגובת העירייה: "יודגש כי בגן זהבון בוצע סינון חול. כל משטח חייב טיפול מעמיק בתחזוקה וניקוי של צוות הגן , בין אם הוא חול ובין אם דשא סינטטי. מיד עם הדיווח כי ילדים נעקצו בגן, הגננת הזמינה חברת הדברה שהגיעה תוך מספר דקות ופעולתה בשטחי הגן אכן סייעה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. מושיקו

    גדלנו בתקופה אחרת והרבה פחות בריאה ומעולם לא פגשנו פשפשים בחול, וממש הבאנו את ארגז החול הבייתה בנעליים הקרועות והבגדים. נראה לי שהבעיה היא לא הפישפשים אלה ההורים של היום.

  2. אורן

    דחוףףף דשא סינטטי!! אם זה גם עניין של תקציב אז יש סוגים שונים ומכירים שונים!! אנחנו עשינו במרפסת דשא לא מאוד יקר שהוזמן מבעל מקצוע מאתר טוב תודה אז יכול להמליץ לכם לנסות משם. זה הרבה יותר יפה, נוח וכמובן ימנע פשפשים – כלומר רק יתרונות.
    או אם יש רעיון אחר לא משנה מה העיקר לסתום את ארגז החול ממנו מגיעים הטפילים.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר