עידו בר סלע ורון ארליץ צילום באדיבות תיכון אחד העם
עידו בר סלע ורון ארליץ צילום באדיבות תיכון אחד העם

שני תלמידים מאחד העם זכו במקום הראשון בתחרות עבודות בנושא השואה

לתחרות נשלחו עשרות עבודות. עידו בר סלע ורון ארליץ, תלמידי י"ב, כתבו את העבודה בהשראת סיפורו של סבא רבא של בר סלע

פורסם בתאריך: 3.1.18 09:25

עידו בר סלע ורון ארליץ, תלמידי כיתה י"ב בתיכון אחד העם, זכו במקום הראשון בתחרות ארצית של עבודת גמר בנושא השואה, מטעם מכון עדות למורשת, ציונות דתית והשואה, זאת מתוך עשרות עבודות שנשלחו לתחרות.

צפו בתלמידים מקבלים את הפרס:

את עבודת החקר שלהם – "התפתחות המוזיקה בתקופת השואה" – כתבו בהשראת סבא רבא של אחד התלמידים במסגרת תכנית חקר בהנחייתה של דליה בן אסא, רכזת מחוננים עירונית. הפרס הוענק להם בערב הקדיש הכללי, ליל עשרה בטבת, ב"בית העדות" למורשת הציונות הדתית והשואה בבית עדות בניר גלים, בנוכחות השופט בדימוס אליקים רובינשטיין.

הסיפור האישי של הסבא רבא של עידו בר סלע, היווה השראה לעבודת החקר. עידו בר סלע מספר על סבא רבא שלו דוד "דולי" ויינר, שהיה נגן בתזמורת הפרשים של המשטרה במחוז בוקובינה, וניגן על חליל צד מעץ. בשנת 1933, כשהנאצים עלו לשלטון, החלו פרעות נגד היהודים, וסבא רבא שלו וחברתו, חיפשו דרכים לברוח מבוקובינה ולעלות לארץ ישראל. הסבא רבא שהיה נגן מקצועי קיבל אישור להשתתף בתזמורת המכביה שעלתה לארץ ישראל בשנת 1935 ונשאר שם באופן לא חוקי. הוא ניצל בזכות היותו נגן חליל צד. מרבית היהודים בבוקובינה שלא הצליחו לברוח או להשיג סרטיפיקטים (אישורי עלייה), נרצחוו בשואה. לאחר שעלה לארץ, היה ממקימי גדוד המתנדבים של מגן דוד אדום בארץ ישראל, ולחם במלחמת העצמאות.

 

 

טקס יום הקדיש הכללי של בית העדות נפתח בקטעי קריאה בנושא השואה וקריאת קדיש. לאחר מכן נשא דברים השופט בדימוס אליקים רובינשטיין. בסוף הערב התקיים מופע מוזיקלי של טל סונדק, שהלחין וביצע את שיריו של הילד גאבור ארדש שנרצח בשואה, ובהשתתפות ניצולת השואה מריאן מילר, בת דודתו של גאבור.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר