ליקויים בבית ספר הוברמן. צילום באדיבות ההורים
ליקויים בבית ספר הוברמן. צילום באדיבות ההורים

בעיית בטיחות במדרגות בי"ס הוברמן. הוועד: "אנו חוששים מאסון"

פרט לכך להורים טענות רבות על מצבו של בית הספר, והם מדגישים: "הבטיחות היא קו אדום". העירייה: "לבית הספר דוח בטיחות מאושר, ישנן כנראה מספר מדרגות לא תקינות והדבר מטופל"

פורסם בתאריך: 23.1.18 13:36

ועד ההורים בבית הספר הוברמן, שלח לאחרונה מכתב לראש העירייה איציק ברוורמן, לאור בעיות וכשלי בטיחות משמעותיים בבית הספר. בישיבת חירום שקיימו השבוע, הסבירו נציגי הוועד להורים שהילדים שלהם בסכנה, ובבית הספר קיימות כבר מספר שנים בעיות שאינן מטופלות. עוד הדגישו בוועד שככל שהזמן חולף הבעיות מחמירות.
"כבר מספר שנים אנחנו מתלוננים על בעיות בבית הספר", מסבירה יו"ר הוועד, אורלי משה. "קיימנו סיורים בבית הספר, קיימנו פגישות, ובעירייה לא מתכחשים לזה שיש בעיות ואומרים שהם מכירים בצרכים, אבל לצערנו תמיד יש קדימות לאחרים. מה ששבר אותנו זה דוח הבטיחות שנעשה בדצמבר האחרון והגדיר את המדרגות כלא בטיחותיות, ברמת קדימות אחת (בעיות בטיחות מדורגות מאפס עד שלוש, כאשר מה שמוגדר ברמת דחיפות אפס הוא הכי דחוף), שזה אומר שחייבים לטפל בהן דחוף. הבטיחו לנו שזה יקרה בחנוכה, בחודש דצמבר, אבל דבר לא טופל ואנחנו חוששים מאסון".
עוד היא מציינת: "לפני מספר שנים עשו ריצוף בבית הספר, ומסתבר ששמו ריצוף על ריצוף גם במדרגות וזה זז ובביקורת אמרו שחייבים לטפל בזה באופן מיידי. "סיימנו להיות נחמדים. עד עכשיו ישבנו בשקט, לא צעקנו ולא הפגנו ולא התייחסו אלינו, המדרגות והבטיחות זה קו אדום מבחינתנו ובמידת הצורך, נשבית את הלימודים".

ליקויים בבית ספר הוברמן. צילום באדיבות ההורים

ליקויים בבית ספר הוברמן. צילום באדיבות ההורים

 

ליקויים בבית ספר הוברמן. צילום באדיבות ההורים

ליקויים בבית ספר הוברמן. צילום באדיבות ההורים

במכתב אותו שלחו ההורים לראש העירייה ציינו שבית הספר הוברמן מונה 613 תלמידים ב־21 כיתות, מהן 3 כיתות חינוך מיוחד. עוד הם כותבים, שבית הספר הוקם לפני למעלה מ־50 שנה ולפני כשנתיים קיבל פרס חינוך ארצי והוא מוביל בחדשנות לימודים וטכנולוגיות, אך מבנה בית הספר לא עבר שיפוץ מסיבי. "מבנה בית הספר אינו מאפשר התכנסות של כל התלמידים יחדיו במרחב אחד. בימי החורף בטקסים אולם הספורט צר מלהכיל אפילו חצי בית ספר וגם החצר כבר לא מתאימה לכינוס גדול של בית הספר בשל מבנה הסככה שבה וחוסר סככה בחצר האחורית", הם כותבים במכתב ומוסיפים רשימה של צרכים לבינוי ושיפוץ לפי סדר חשיבותם כהגדרתם. הדבר הראשון שהם מבקשים הוא החלפת ריצוף בכל בית הספר בדגש על מסדרונות, מדרגות וכיתות לימוד. "הריצוף עקום ושבור והמדרגות בשיפוע המסכן את הילדים שעולים ויורדים בהם יום יום", נכתב. בהמשך מבקשים ההורים להרחיב את המבנה בהוספת כיתות מעל אולם הספורט, שיפוץ אולם הספורט והחלפת המזגנים והריצוף בו. עוד הם מוסיפים שיש צורך בבניית כיתות עתיד במסדרון קומת קרקע – כיתות המאפשרות פתיחת המרחב ללימוד משותף של כמה כיתות יחד. לטענת ההורים, הכיתות היו אמורות להיבנות בחנוכה, היה תקציב ותוכנית, אבל זה נשאר בגדר הבטחות.
"פעם בשבוע שמתקיימים שעורי נגינה המנהלת והיועצת צריכות לצאת מהחדרים שלהם, כי אין לילדים איפה לעשות שעורי מוזיקה", מסבירה משה שמציינת שיש גם צורך בתאורת חצר לחצר האחורית עם כיבוי אוטומטי שלא יפריע לשכנים, הוספת גגון לשומר לימי הגשם. נקודה נוספת שהועלתה היא שחדר המורים והשירותים של הצוות אינן מתאימים לצוות המונה 60 איש.

תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "העירייה נערכת להקמת 'כיתת העתיד' בבית ספר הוברמן, בהשקעה של למעלה מחצי מיליון שקלים, פרויקט שהוגדר על ידי מנהלת בית הספר כ"פרויקט דגל". מדובר בפרויקט ייחודי וחדשני שמצוי בסיום התכנון שבסיומו הוא ייצא למכרז. יובהר כי במסגרת תחרות של משרד החינוך, הנהלת בית הספר הגישה למשרד באופן עצמאי בקשת תקצוב לכיתת M21 ולא זכתה. נציג העירייה נפגש בשבוע שעבר עם גורמים במשרד החינוך ופעל כדי לשכנע אותם לתקצב גם את כיתה זו, בנוסף לכיתה החדשנית שהעירייה משקיעה בהקמתה. העירייה פעלה לכך שבבית ספר הוברמן יוקמו בסופו של דבר שני פרויקטים ייחודיים שבתי ספר אחרים לא זוכים להם, כל זאת בתיאום עם מנהלת בית הספר.
לגבי המדרגות נמסר מדוברות העירייה: "אין זה נכון שבדוח הבטיחות כתוב שהמדרגות בהוברמן "מסוכנות", במידה והיה מדובר במדרגות מסוכנות מנהל אגף הביטחון אמור לעצור מיידית כל פעילות בבית הספר. על פי הדוח ישנן מספר מדרגות כנראה שאינן תקינות והדבר נבדק בימים אלו ויטופל בהתאם. לבית הספר יש דוח בטיחות מאושר כחוק לשנה"ל תשע"ח".
בתגובה לדברים מסרו ההורים כי יש אישור בטיחות שניתן בתחילת השנה, אבל הדוח מתייחס לביקורת שנערכה בחנוכה ומדברת על בעיות במדרגות במבנה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אלוהים שומר על ילדי הגן אבל מי שומר על ילדי בית הספר?
    גם אם מדובר רק מספר מדרגות לא תקינות ולא מדרגות מסוכנות, עדיין 600 תלמידים עולים ויורדים באותן מדרגות במהלך היום, יום אחר יום ועלולים להפגע. יש לבוא ולטפל במפגע באותו הרגע ולא להמתין לועדות ובדיקות.
    כהורה אני מצפה שמקבלי ההחלטות בערייה יטפלו מיידית בנושא כאילו ילדיהם שלהם לומדים בבית הספר

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אלוהים שומר על ילדי הגן , אבל מי שומר על ילדי בית הספר?
    גם אם אין כשל מיבני של המדרגות ומדובר 'רק' על מדרגות בודדות. עדיין 600 תלמידים יום יום, מספר פעמים ביום עולים ויורדים במדרגות אלו.
    למה לחכות לועדות ובדיקות ולא לטפל מיידית בבעיה?

  3. יפית

    הנושא בהול וחייב להיות מטופל במיידי סכנת חיים פשוט!!!! מזעזע הזלזול בבטיחות ילדי בית ספר יסודי

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר