מתחם גני הילדים בנווה גן צילום זאב שטרן
מתחם גני הילדים בנווה גן צילום זאב שטרן

סערה גדולה בנווה גן בגלל החלטה לסגור גני ילדים חילוניים

הורים ממתחם הגנים ברחוב כצנלסון בשכונה מחו במכתב ששלחו למנהלת אגף גני הילדים. בעקבות המכתב התקיימה פגישה מיוחדת בה הוחלט כי הילדים הבוגרים יועברו למתחם גנים חדש, הצעירים יחולקו בין גנים באיזור

פורסם בתאריך: 13.3.18 11:40

ימים סוערים עברו על הורים לילדי גנים בשכונת נווה גן במהלך השבוע. ביום שני שלחו הורים לילדים מהגנים חכלילית, יתיר ושרקרק במתחם הגנים ברחוב כצנלסון בשכונה, מכתב חריף למנהלת אגף גני הילדים בעירייה, מיכל אונגר, לאור השמועות שהעירייה מתכוונת לסגור את שלושת הגנים החילוניים במתחם שבנוי משישה גנים – שלושה חילוניים ושלושה דתיים. לפי ההורים הגנים החילוניים יועברו למיקום אחר.
בעקבות המכתב התקיימה פגישה מיוחדת בעירייה בהשתתפות אונגר, עוזר ראש העיר אמיר סולמי, עדי ראובן קרפ אחראית הרישום וחבר המועצה ותושב השכונה רועי פן. במהלך הפגישה עלו מספר רעיונות לשיבוץ הילדים ולבסוף הוחלט להעביר את הילדים למתחם החדש שאמור להיבנות במבצע דקל. הילדים יעברו כגוף אחד יחד עם הגנת מגן שרקרק. הילדים בשכבות הגיל הנמוכות המתגוררים ברחוב אהרון כצנלסון ישובצו בגנים בקרבת מקום כל אחד בהתאם למקום מגוריו. המטרה לטענת פן, היא לא לפזר את הילדים בצורה אקראית, אלא לשמור על קבוצה גדולה של ילדים שישובצו יחדיו.
אבל לא כולם מרוצים וקשה לומר שהבעיה נפתרה והסערה הסתיימה. "לא כל ההורים מקבלים את הפתרון הזה", אומרת אמא מהשכונה, "לא מובן לנו מדוע צריך לטרטר אותנו לגן רחוק מהבית, כשיש לנו גן מתחת לבית. הם הבטיחו שהילדים יעברו כקבוצה, אני מאוד מקווה שהם באמת יעמדו בהבטחה ולא ישנו פתאום רגע לפני השיבוץ כי זה לא מסתדר להם או כי הגן יהיה עמוס". אם אחרת הוסיפה: "מאוד לא מובן לנו, איך שכונה שיש בה המון זוגות צעירים ורק הולכת וגדלה, אין מספיק ילדים, זה משהו שצריך לבדוק לעומק".
עוד טענו הורים מהשכונה כי הרגישו שמדובר בסוג של מחטף. "יכול להיות שאם היו שמים לנו את כל הנתונים על השולחן ומעדכנים אותם על כך שיש בעיה ומספר הילדים יורד, זה היה מתקבל יפה. אבל ברגע ששמענו על כך במקרה על הדרך, זה יוצר מרמור וכעס".
מעיריית פתח תקווה נמסר לאחר הפגישה: "לאור העובדה שרק 17 ילדי האזור נרשמו לגן חובה, הוחלט לצרפם למתחם חדש, מרווח ובעל דשא סינתטי בחצר, עם ספריה ומרכז התפתחות לגילאי 0-6 אשר מתוכננים להיפתח מעליו. הילדים הקטנים יותר ישובצו בקרבת מקום מגוריהם. המהלך יאפשר הרחבה של גן ממ"ד קיים וכן פתיחה של שני גני חינוך מיוחד בשכונה".
קודם לכן כאמור, ביום שני בבוקר, שלחו ההורים מכתב לאונגר בו כתבו: "הובא לידיעתנו כי בכוונת העירייה לסגור בשנה"ל הקרובה את שלושת גני הילדים הממלכתיים במתחם הנ"ל (ברחוב כצנלסון) ולפתוח במקומם גני ילדים ממלכתיים דתיים ו/או ממלכתיים דתיים בשילוב – חינוך מיוחד. נכון להיום, לומדים במתחם זה כ־24 ילדים העתידים לעלות לגן חובה בשנה"ל הקרובה וכן 29 ילדים העתידים לעלות לגן טרום חובה, כולם מתגוררים ברחובות הסמוכים למתחם. סגירת כל גני הילדים הממלכתיים באזור זה משמעה אפליית תושבי השכונה שאינם דתיים לעומת שכניהם הדתיים ופגיעה קשה בתושבים אלו, אשר יאלצו לכתת רגליהם לגנים מרוחקים יותר בשכונה וחלקם, הורים ליותר מילד אחד בגילאי גן, אף יאלצו לנדוד בין מספר גנים במתחמים שונים בשכונה".

 

 

 

 

 

 

 

עוד ציינו ההורים שההחלטה על סגירת גני הילדים אינה עומדת בקנה אחד עם עקרון השוויון והינה החלטה בלתי סבירה ובלתי מידתית. "נציין עוד כי החלטה זו, המפלה לרעה את תושבי השכונה שאינם דתיים לעומת שכניהם הדתיים, אף פוגעת פגיעה קשה במארג החברתי העדין והייחודי שנוצר בשכונה ועשויה לגרום למשבר קשה במרקם היחסים בין תושבי השכונה".
ההורים הדגישו גם לגבי ילדי קבוצת הטרום חובה שאמורים בשנת הלימודים הקרובה לעלות לגן חובה, כי ברגע שמשבצים אותם במקום אחר, פוגעים מלבד במרחק הגן ממקום המגורים גם בכך שהילדים יאלצו להיפרד מחבריהם איתם למדו בשנתיים האחרונות ויאלצו להשתלב כבודדים בגנים אחרים בשכונה על בסיס מקום פנוי. "הפרדת הילדים מחבריהם בשנה כה קריטית וחשובה, שנת ההכנה לקראת העלייה לכיתה א', תפגע בהכרח באותם ילדים ובהכנתם לכיתה א'", כתבו ההורים. הם ביקשו לבטל את החלטה ואם בכל זאת יוחלט לסגור את הגנים להעביר את הילדים כקבוצה אחת ולא להפריד ביניהם. בשלב הזה נמסר מהעירייה כי "עקב שינוי במספר הנרשמים לגני הילדים הממלכתיים וגני הילדים הממ"ד נולד צורך לשנות את הייעוד של המבנים ולהתאימם לצרכי האוכלוסייה". בהמשך היום כאמור התקיימה פגישה בנושא בעירייה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דורון

    תופעה מפלה חמורה ומסוכנת. הגזלה נמשכת בראשות ברוורמן ושות'. כי נוה גן שתקה כשהכניסו ביה"ס חרדי במתחם עוזי חיטמן הישן. אין סיבה למה לא להמשיך בהשתלטות.
    ברוורמן צריך ללכת הביתה ומהר.

  2. אני

    אז אולי יש הפליה לדתיים שלומדים בגנים של 35 יחדים לעומת 20 בחילונים…
    אבל בסופו של דבר מדובר בשיקולים של כמות. לא מדובר בהפליה…

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר