ארסן חום
ארסן חום

שלושה ילדים נעקצו באותו גן על ידי עכביש מסוג ארסן חום הנחשב מסוכן

העקיצה מורגשת רק לאחר זמן מה ולא באופן מיידי, ואם אינה מטופלת עלולה לגרום לנמק

פורסם בתאריך: 4.6.18 10:11

שלושה ילדים מגן תאנה, גן טרום טרום חובה ברחוב יונה גרין בשכונת כפר אברהם, נעקצו בשבוע שעבר מעכביש ארסי מסוג "ששן חום". לטענת ההורים, למרות שהם פנו מספר פעמים למוקד העירוני, טרם נעשתה הדברה בגן.
לטענת ההורים, כל אחד מהילדים נעקץ במועד אחר והמשותף הוא ששלושת הילדים לא שמו לב שהם נעקצו ורק אחרי מספר ימים כשנוצרו נפיחות ואדמומיות ברג, הם ביקרו אצל הרופא הסתבר להם שמדובר בעקיצה של עכביש ארסי והילדים נזקקו לטיפול אנטיביוטי. "הילד שלי חזר מהגן ובכלל לא שמנו לב שהוא נעקץ", אומר אחד ההורים, "הוא התחיל לגרד את המקום וזה התנפח לו ושהלכנו לרופא הוא אמר לנו שמדובר בעקיצה של עכביש" אומר ההורה "הרופא ידע להגיד לנו גם את סוג העכביש, מאחר ואזור העקיצה קיבל גוון שחור וזו תופעה ידועה כעקיצה של ששן חום".
לטענת ההורים, העקיצות התרחשו שלוש פעמים – ב-28 במאי, ב-31 במאי והפעם האחרונה ביום שישי האחרון, ה־1.6. "החשש הגדול שלנו, שיש במקום עוד עכבישים. שיש במקום קן או משפחה שיכולה להמשיך לעקוץ את הילדים", אומר אחד ההורים, "לצערי ההורים יצרו קשר עם המוקד העירוני, אבל רק לאחר מספר פניות בוצעה הדברה. אף אחד גם לא יודע להגיד לנו האם העקיצות התרחשו בתוך הגן או בחצר, כי הילדים לא הרגישו שהם נעקצו ולכן גם לא התלוננו באותו רגע". לטענת ההורים, הם מרגישים שלאף אחד לא באמת אכפת מהם "אנחנו סובלים לאורך השנה מיתושים וברחשים, ולמרות שהתלוננו והילדים חוזרים עקוצים מכף רגל ועד ראש, דבר לא נעשה".
ששן חום הנקרא גם ארסן חום הוא עכביש ארסי הנפוץ באזור הים התיכון ונחשב לאחד משני מיני העכבישים המסוכנים לאדם בארץ ישראל, יחד עם אלמנה שחורה. כינויו של הששן החום ניתן לו משום שיש לו שש עיניים ולא שמונה, כמו לרוב העכבישים. זהו עכביש קטן עד בינוני, גודל רוב הששנים הוא 2.5 סנטימטרים או יותר כולל הרגליים והוא פעיל בעיקר בשעות החשיכה, ובמהלך היום הוא מתחבא בדרך כלל מתחת לרהיטים ובעומק הארונות. יש לו יכולת להיכנס בתוך סדקים צרים מאוד. הוא נושך רק אם הוא מרגיש מאוים ונשיכתו מסוכנת לאדם. הנשיכה גורמת לתגובה קלה בעור שבדרך כלל לא מורגשת בהתחלה, אך תוך שעות ועד כמה ימים מופיעה שלפוחית אדומה וכן גירוי באזור הנשיכה. אם הנשיכה לא מטופלת, השלפוחית בוקעת ועלול להיווצר נמק באזור הנשיכה. גודל האזור הנגוע יכול להגיע ל-20 ס"מ. ארסן חום נושך בדרך כלל בתקופות הרבייה, בעונות האביב והקיץ. הוא נושך באזורים בעלי שומן רב כמו ירכיים.

מהעירייה נמסר בתגובה: "פניה בנושא עכביש בגן תאנה נפתחה אתמול (שבת) במוקד העירוני בשעה 21.40, עם קבלת הפניה, היא הועברה לטיפול מחלקת הדברה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר