אינה סקיבנקו, יסמין וינטה ז"ל
אינה סקיבנקו, יסמין וינטה ז"ל

כתב אישום נגד הסייעת אינה סקיבנקו על הריגת הפעוטה יסמין וינטה: "היא התעללה בתינוקות כדבר שבשגרה"

בכתב אישום קשה לקריאה נכתב: "התינוקת ניסתה להשתחרר מאחיזת הנאשמת, אך הנאשמת תפסה אותה והידקה את אחיזתה בה"

פורסם בתאריך: 11.6.18 12:39

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה היום לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום נגד הסייעת אינה סקיבנקו בגן מאשה והדוב בשכונת רמת ורבר בעיר על הריגת הפעוטה בת השנה וחודשיים, יסמין וינטה ז"ל, וכן ריבוי עבירות של התעללות בחסר ישע על ידי אחראי. מדובר במקרה קשה שהתרחש לפני כשבועיים, ובשבוע שעבר נחשפו פרטיו. היום הותרה לפרסום זהותה של הסייעת.

צפו בהוריה של יסמין וינטה ז"ל מדברים בהפגנה שנערכה
בכתב האישום שהוגש בידי עו"ד מיטל אילן ומכיל שני סעיפי אישום, נכתב כי בין השנים 2016-2018 עבדה הנאשמת בת ה-23, כסייעת בגן ילדים ברחוב הפורצים וטיפלה בקבוצת תינוקות בטווח הגילאים שבין 3 חודשים עד שנה וחצי. בכתב האישום מצוין כי בהזדמנויות רבות ושונות במהלך עבודתה התעללה הנאשמת בתינוקות כך שאחזה בהם בכוח בזרוע, טלטלה אותם באוויר, בעטה בהם, הטיחה אותם בחוזקה אל הרצפה, גררה אותם בכוח, הניחה שמיכות על ראשם וגופם תוך שהיא מקשה עליהם לזוז ולנשום ועוד.

 

הוריה של יסמין וינטה ז"ל בהפגנה בפתח תקוה

הוריה של יסמין וינטה ז"ל בהפגנה בפתח תקוה

מדליקים נרות בכניסה לגן מאשה והדוב לזכרה של יסמין וינטה ז"ל. צילום באדיבות ההורים

מדליקים נרות בכניסה לגן מאשה והדוב לזכרה של יסמין וינטה ז"ל. צילום באדיבות ההורים

באחד המקרים, בתאריך 16.5.18, אחזה סקיבנקו ביסמין וינטה, ילידת 2017 בזרועה, הניפה אותה באוויר בחוזקה תוך שהיא הולכת ומטלטלת אותה, והטיחה את גופה על מזרון לצד תינוק נוסף, יליד 2017. "הנאשמת נשכבה לצד התינוקות, כיסתה את ראשם וגופם בשמיכה עבה, משכה אותם לכיוונה כשהם מכוסים, הידקה את השמיכה סביבם ונשענה עליהם עם פלג גופה העליון, תוך שהיא עסוקה במכשיר הטלפון הנייד שלה", נכתב בכתב האישום, "עת החלו התינוקות לנוע מתחת לשמיכה, הידקה הנאשמת את אחיזתה בהם, הצמידה אותם לגופה והניחה עליהם גם את ראשה. התינוקת ניסתה להתרומם ולהשתחרר מאחיזתה של הנאשמת, אך הנאשמת תפסה את התינוקת, קרבה אותה אל גופה והידקה את אחיזתה בה שוב ושוב, והכל כששני התינוקות מכוסים בשמיכה. בהמשך, הבחינה הנאשמת כי התינוקת מנסה להוציא את ראשה מתחת לשמיכה. או אז, תפסה אותה הנאשמת בזרועה, משכה אותה בחוזקה לכיוון התינוק, הטיחה אותה אל המזרון והצמידה אותה לגופה. הנאשמת המשיכה במעשיה, הניחה בשנית את השמיכה על ראשם וגופם של התינוקות הצמידה אותם מטה למזרון, עטפה וכרכה את השמיכה סביב ראשה ופלג גופה העליון של התינוקת מבלי להשאיר לה כל פתח לנשימה. הנאשמת אחזה בשני התינוקות מבעד לשמיכה, הידקה את תפיסתה בהם ונשכבה עם כל פלג גופה העליון על ראשה וצווארה של התינוקת ועל גופו של התינוק".

אינה סקיבנקו

אינה סקיבנקו

רק לאחר כעשר דקות בהן שכבה הנאשמת על התינוקות הכלואים בשמיכה, היא התרוממה מעליהם והתירה את השמיכה שהייתה כרוכה סביב ראשה וצווארה של התינוקת. כשהבחינה הנאשמת כי התינוקת אינה מגיבה, כיסתה שוב את ראשה בשמיכה ושבה לעסוק בטלפון הנייד שלה. התינוקת נשארה מכוסה בשמיכה על גופה וראשה במשך כשעה וחמישים דקות, עד שנמצאה ללא רוח חיים על ידי סייעת אחרת".
בפרקליטות ביקשו להאריך את מעצרה עד תום ההליכים. "מסוכנותה הגבוהה של המשיבה נלמדת מנסיבות ביצוע העבירות, נסיבות יוצאות דופן באכזריותן – המשיבה התעללה בתינוקות כדבר שבשגרה, בעודה אמונה על ביטחונם ושלומם. באחד המקרים אחזה הנאשמת בתינוקת, הטיחה אותה למזרון, כיסתה אותה ותינוק נוסף בשמיכה עבה ואף עטפה וכרכה את השמיכה סביב ראשה וצווארה של התינוקת. הנאשמת נשכבה על התינוקות עם פלג גופה העליון במשך דקות ארוכות תוך שהיא צופה במכשיר הטלפון הנייד שלה ומתעלמת מפרפורי רגליה של התינוקת וההתדרדרות במצבה. בעקבות מעשיה נגרם מותה של התינוקת".
בפרקליטות מציינים בבקשה למעצר עד תום ההליכים את הראיות נגד הסייעת, שכוללות סרטון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר