בנה של מ'
בנה של מ'

האם סובלת מתסמונת נדירה אבל הבן לא שובץ לגן קרוב לבית

מ' סובלת מתסמונת אי סבילות לעמידה ולא יכולה לעמוד יותר מחמש דקות. למרות זאת בנה שובץ לגן המרוחק מביתם וכל הערעורים והבקשות לשבץ אותו בגן סמוך לביתם נידחו. רק היום, לאחר הפרסומים בתקשורת, נמצא שיבוץ מתאים לילד

פורסם בתאריך: 7.8.18 09:43

מ' בסך הכל ביקשה לקחת את הבן שלה בן ה-3 לגן, אבל לצערה אף אחד לא מאפשר לה את זאת. מ' סובלת מנטייה ל – Pots או בשמה המלא תסמונת הטכיקרדיה התנוחתית, אשר ידועה גם בשם תסמונת האי-סבילות לעמידה. תסמונת זו מאופיינת על ידי עליית דופק משמעותית במעבר לעמידה וגורמת לכשל במערכת העצבים, סחרחורות, לחץ דם נמוך, אי סבילות לשינוי, תנוחה ועילפון. מ' לא יכולה לעמוד יותר ממספר דקות ואם היא לא תשכב ותרים רגליים היא תתעלף.
בימים אלה, אמור הבן שלה בן השלוש, ללכת לגן עירייה. מ' ביקשה לרשום אותו לגן סמוך למקום מגוריהם, על מנת שהיא תוכל לקחת אותו ולהחזיר אותו. לצערה, עיריית פתח תקווה שיבצה אותו בגן שעל מנת להגיע אליו היא אמורה ללכת בבוקר חצי שעה ולחזור את אותה הדרך בחזרה, עם תינוקות קטנה בעגלה ובצהריים לשוב ולקחת את הילד מהגן, סך הכל שעתיים ביום.

"לצערי אני אתעלף לפני שאגיע לגן, הרבה לפני", היא אומרת. היא מסבירה שבעלה עובד והוא לא יכול לקחת או להחזיר את הילד ואילו היא, בגלל מצבה, אינה יכולה לנהוג. מונית ארבע פעמים ביום תעלה לה למעלה מאלפיים שקלים ואוטובוס לא בא בחשבון, לאור מצבה  הבריאותי .
לפני מספר חודשים רשמה המשפחה את הבן לגן טרום טרום חובה וכאשר קיבלו את השיבוץ, הבינו שהם קיבלו גן מרוחק ממקום מגוריהם. הם ערערו, ניסו לשכנע ולהסביר, אבל לצערם, כל התשובות שקיבלו היו שליליות בטענה שאצלם בשכונה יש גן אחד והוא מלא. "ביום בו התפרסמו השיבוצים לקח לי בדיוק עשר דקות להגיש ערעור, הייתי בטוחה שזו רק טעות", היא מספרת איך הכל התחיל. "לאחר מכן נדנדתי וצלצלתי פעמים רבות לאגף גני ילדים וכל פעם אמרו להמתין עד שיגיעו תוצאות. יום אחד צלצלתי ביוזמתי ואמרו לי שלילי", היא אומרת בכאב. "הם אמרו שזה גן קטן ואין מקום. למחרת ניסיתי עוד פעם להתקשר ולהסביר להם, שהילד יישאר בבית בגלל זה ואמרו לי להגיש ערעור נוסף".

מ' הגישה ערעור נוסף, ניסתה לגייס את כל מי שהיא רק מכירה והשבוע קיבלה תשובה שלילית סופית. מאחר ו-אין מקום". מ' ובעלה נותרו המומים ומאוכזבים. "איך נסביר לילד שהוא יישאר בבית ולא יילך לגן", היא אומרת. "מדוע הם מתעקשים לא לסייע לי ואם אכן אין סיכוי שיכניסו אותנו לגן הקרוב אז לפחות שיעזרו במימון מונית הסעה. זה 4 נסיעות ביום ואנחנו לא יכולים לעמוד בכך".

הגן שהם רצו להירשם אליהם נמצא חמש דקות הליכה מהבית בעוד הגן אליו שובצו במרחק של 25 דקות הליכה ברגל. "בהעדר פתרון הילד ישאר בבית כי אין סיכוי בשבילי לצערי ללכת כל כך הרבה", היא אומרת בכאב.

בהמשך היום חלה התפתחות חיובית. לאחר שההורים העלו פוסט בפייסבוק ונכתבו ידיעות בנושא, הגיעה היום האם לאגף גני הילדים ולאחר שיחה, נמצא לה שיבוץ לשביעות רצונה, כך נמסר על ידי דוברות העירייה ועל ידי האם.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר