אורי אהד
אורי אהד

אהד לברוורמן: בטל את הקמת גן הילדים במבצע דקל 3

"מדובר באחד הצמתים המרכזיים, העמוסים והמזהמים ביותר בעיר", כותב חבר המועצה לראש העירייה, ומבקש לקיים דיון בהשתתפות אנשי מקצוע ממינהל החינוך ומהאגף לאיכות הסביבה. העירייה: "דוח של המשרד להגנת הסביבה קבע כי אין בעיה במקום"

פורסם בתאריך: 26.8.18 09:18

חבר מועצת העיר ויו"ר סיעת הביצועיסטים שתתמודד בבחירות הקרובות, אורי אהד, פנה היום (רביעי) לראש העיר איציק ברוורמן בנוגע להחלטת העירייה למקם גן עירוני בסמוך לאחד הצמתים העמוסים בעיר בנווה גן. אהד העלה את הנושא גם בישיבת מועצת העיר שהתקיימה השבוע. "עיריית פתח תקווה החליטה למקם את גן נטפים (גילאי 3-4), ברחוב מבצע דקל 3", כתב אוהד לברוורמן, "מדובר במיקום צמוד לצומת הרחובות הרב מלכה וז'בוטינסקי, אחד הצמתים המרכזיים, העמוסים והמזהמים ביותר בעיר, בו עוברים מדי יום עשרות אלפי כלי רכב ובהם גם תחבורה כבדה (אוטובוסים ומשאיות). כתוצאה ישירה מההחלטה למקם את הגן בצמידות לצומת זה ובעקבות תנועת הרכבים הכבדה, קיים חשש מהותי כי ילדי הגן יהיו בסכנת חשיפה לזיהום אויר חמור. זו הייתה הסיבה שבעקבותיה החלטתי, לפני כחמש וחצי שנים, כראש עיר, לבטל את הקמתו של בית הספר היסודי שאמור היה לקום במקום ולהעתיקו למקום אחר בשכונה וזאת כדי למנוע כל חשש ולו הקל ביותר לבריאות הילדים".
בשל כך, מבקש אהד לזמן לישיבת המועצה בשבוע הבא את גורמי המקצוע הרלוונטיים, ממנהל החינוך וכן מהאגף לאיכות הסביבה, על מנת לקבל הסברים סביב השפעת זיהום האוויר, האלטרנטיבות לגן ועוד. "אין כל מחלוקת כי נפח התעבורה בצומת, רק גדל בשנים שחלפו ובעקבותיו גם זיהום האוויר", ציין אהד, "הורי הילדים העבירו לפני כשבועיים לערך בקשה מסודרת לעירייה ובה הביעו את חששם וביקשו להחזיר את הגן למקומו המקורי ברחוב מבצע דקל 8, וכן לקבל את נתוני זיהום האוויר, אך לא התקבלה כל תגובה מן העירייה".

תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "המשרד להגנת הסביבה שהוציא את הדו"ח, לא נתן כל הנחיה או קבע כי במקום קיימת בעייה שעלולה לפגוע בבריאות הילדים. חברה מקצועית שבדקה את פליטות כלי הרכב והרעש באזור, קבעה כי אין בעיה לשהיה במקום".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר