בית הספר אהוד מנור. צילום זאב שטרן
בית הספר אהוד מנור. צילום זאב שטרן

האם יהיה ל-300 חניכי הנוער העובד והלומד מקום לפעילות?

בהנהלת התנועה מספרים כי התבקשו לפנות את הקראוונים באהוד מנור והוצע להם פתרון, אך ללא לוח זמנים. העירייה: "פעילות התנועה תמשיך כפי שהתקיימה". אחת האמהות: "גם המקום הנוכחי ללא שירותים ותאורה"

פורסם בתאריך: 23.8.18 10:12

האם חניכי תנועת הנוער העובד והלומד באם המושבות ימצאו את עצמם ללא מקום לפעילות לאחר תקופת החגים? לתנועה ולחניכים נאמר כי לאחר תקופת החגים, הם יאלצו לפנות את הקראוונים שלהם בתוך בית הספר אהוד מנור, וכרגע לא ברור אם יהיה להם מקום חלופי.
"התבקשנו על ידי בית הספר להתפנות כי בית הספר צריך את שני הקראוונים שאנו פועלים בהם בחצר בית הספר", אומר בן קפלן, רכז מחוז ירקון בנוער העובד והלומד, "הוצע לנו פתרון לעבור לקומה השנייה במבנה ברחוב שרגא רפאלי שכרגע הוא משמש כבית כנסת שבונים לו מבנה חדש. מבחינתנו זה פתרון טוב, אך אנחנו לא יודעים מה לוחות הזמנים של בית הכנסת ומתי הבניה תסתיים ולפיכך לא ברור מתי אנחנו נעבור לשם, בייחוד כשאנו מכירים את הבירוקרטיה בכל הקשור לבניה ואכלוס. אנו רוצים שהעירייה תגיד שהיא דואגת לנו לפתרון מול בית הספר עד שיהיה לנו מבנה קבוע, אך אף אחד לא מרים את הכפפה. אנו מעדיפים להישאר בבית הספר עד שהמבנה יהיה מוכן וראוי. הפעילות שלנו בשלוש השנים האחרונות נעה סביב 300 חניכים. אם לא יהיה פתרון, ונמצא את עצמנו ללא מבנה, זה דבר חמור ואנו נשאל את ההורים מה הם רוצים לעשות ואם הם מוכנים שהפעילות תתקיים באחד הגנים הציבוריים באם המושבות, או כל פתרון אחר. העירייה צריכה לבוא עם פתרון למצב הזה ושנהיה מספיק זמן בבית הספר עד שנוכל לעבור למבנה החדש".
ענת זנזורי, פעילה בשכונת אם המושבות, שבתה היא מדריכה בנוער העובד והלומד בשכונה, העלתה את הדברים אתמול בקבוצת הפייסבוק בשכונה. "דיברתי עם רכז המחוז בנוער העובד והוא אמר שכרגע הודיע להם חד משמעית שהם לא ממשיכים באהוד מנור ועל הפרק אפשרות שיתנו להם מקום כלשהו, שהוא עדיין לא מוכן", היא מספרת. "אף אחד לא מתחייב להם והמעבר יכול לקחת כמה חודשים. אני כבר שנתיים מדברת עם העירייה ודבר לא קורה. גם המדריכים וגם החניכים מודעים לכך, ואמרו להם שמוציאים אותם מבית הספר, ולצערי אין אלטרנטיבה. יש שם כ-300 חניכים. גם המקום שיש להם היום הוא ללא שירותים וללא תאורה, ובקיץ אין להם מקום להיות בו תחת הצל. לא יכול להיות שסניף כזה גדול אין לו מקום מסודר. גם אהוד מנור הוא לא פתרון. בכל עיר אחרת יש מבנה מסודר לתנועות נוער. אחרי החגים לא יהיה להם מקום לפעילות. אולי הם ילכו לבתים או לגינות, לא ידוע מה יהיה איתם".
תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "פעילות תנועת הנוער תמשיך כפי שהתקיימה עד כה וללא שינוי. אגף הנוער והצעירים של העירייה מלווה ומחזק את תנועות הנוער בכלל לרבות תנועת הנוער העובד והלומד, ולראיה בשנה האחרונה חל גידול של כ- 20% במספר חניכי תנועות הנוער בעיר וזאת בניגוד למגמה הארצית. לאור הגידול במספר החניכים אנו פועלים למציאת מבנים ייעודיים לאותם הסניפים והשבטים שיוכלו לפעול במתחמים שיאפשרו להם להמשיך ולהרחיב פעילותם החינוכית-ערכית במסגרת החינוך הבלתי פורמאלי בעיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר