בית ספר יד לבנים. צילום זאב שטרן
בית ספר יד לבנים. צילום זאב שטרן

"הבן שלנו סבל ממסכת אלימות מצד תלמידים"

הורים לילד בן 10 דרשו להעביר את בנם מבית הספר יד לבנים. העירייה הסכימה להעביר אותו לבית ספר הדר אבל ההורים טוענים: בית הספר לא מתאים לו, הוא יישאר בבית

פורסם בתאריך: 30.8.18 13:35

הורים לילד בן 10 שאמור לעלות השנה לכיתה ד', מספרים שלבנם אין כרגע בית ספר לשנת הלימודים הקרובה, זאת לאחר שהודיעו כי השיבוץ שלו לא מקובל אליהם. לטענת ההורים, הילד למד בשלוש שנים האחרונות בבית הספר 'יד לבנים' ולטענתם הסביבה הבית ספרית גרמה לו נזק גופני ונפשי ולכן ביקשו להעביר אותו לבית ספר אחר. ההורים ביקשו לרשום אותו לנווה עוז או לאלימלך כנר, אך לטענתם, קיבלו את בית ספר הדר וכל בקשה וערעור שהגישו נדחתה.
"הילד שלנו הוא ילד טוב ומחונך, אינטליגנטי ומוכשר, סקרן ובעל תחומי ענין מרובים, ספורטאי מקצועי ותלמיד מצטיין" אומר האב. "זה התחיל בכיתה א', והתגבר מאוד בשנתיים האחרונות. הוא סבל ממסכת אלימות, פיזית ומילולית, מצד תלמידים, הסובלים מהפרעות התנהגות. זה כלל בעיטות, אגרופים, קללות, השלכת חפציו האישיים לפח אשפה, ואף גניבה ממנו. התוצאות באו לידי ביטוי בכאבי ראש, בכאבי בטן, בכאבי שרירים, בחשש ופחד ללכת לבית ספר ולחזור ממנו לבד, בהיעדרויות לשבועות במצטבר מבית הספר, שלא לדבר על החבורות על גופו מעימותים אלימים. פנינו למספר רופאים וכולם העריכו כי הסיבה לכאבים היא לחץ נפשי. השנה האחרונה הייתה השיא מבחינתנו, היא הייתה מאוד קשה".
לאחר סקר קצר שעשו ההורים, הם ביקשו לרשום את הילד לבית הספר נווה עוז, לאחר שהבינו שבית הספר לא קולט תלמידים חדשים, ביקשו לרשום אותו לאלימלך כנר, אך לטענתם, גם במקרה הזה נענו בתשובה שלילית. "הם שיבצו אותנו לבית ספר הדר, עשינו בדיקה, שוחחנו עם הורים והבנו שזה לא בית ספר שמתאים לילד שלנו, הגשנו מספר פעמים בקשות העברה ונדחינו על ידי כל הערכאות, כולל משרד החינוך", אומר האב. "המשמעות היא שהבן שלנו לא יילך לבית הספר, כל עוד לא תוצע לו מסגרת בטוחה, איכותית ונגישה. אנחנו לא מוכנים לסכן את הבריאות של הבן שלנו".
אז מה המצב כרגע?
"כרגע לילד שלנו אין בית ספר וכל עוד לא נקבל מסגרת כמו שבקשנו, בטוחה, איכותית ונגישה, הוא לא יתחיל את שנת הלימודים".
תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "לתלמיד יש מסגרת לימודית ב"יד לבנים", ביה"ס מהווה מסגרת ראויה לכלל תלמידי כפר גנים ובכללם לו. הסיבות שההורים העלו בפנייתם לא נמצאו מוצדקות להעברה, ונדחו פעמיים ע"י האגף היסודי. גם משרד החינוך דחה את ערעורם של ההורים, ולפיכך באפשרותם לפנות לערער על החלטה זו רק בפני בית המשפט לעניינים מנהליים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. מאוכזת מהחינוך בפתח תקווה ברוורמן הביתה

    עוד בדיחה מבית היוצר של האגף לחינוך יסודי.
    תלמדו להתמודד עם בעיות ולא להשליך על הורים .

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה האטימות הזו של המערכת על גב ילד במצוקה ?
    כמה ילדים לומדים במוה עוז כשהם גרים בעיר כי ההורים שלהם השיגו כתובת בשכונה הזו.

  3. רעות

    תנסו להעביר לכתובת דירה פיקטיבית באיזור מגורים הנדרש לבתי ספר שאתם רוצים

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר