ראש העיר רמי גרינברג בביקור בבית הספר עוזי חיטמן
ראש העיר רמי גרינברג בביקור בבית הספר עוזי חיטמן

"ניקיון זה עניין של משאבים, פיקוח והסברה". התלמידים שאלו, גרינברג ענה

תלמידי שכבת ו' למדו על הבחירות והכינו שאלות, ראש העירייה הנבחר הגיע לפגוש את התלמידים. ובאותה הזדמנות ביקשו ממנו לדאוג להצללה במגרש

פורסם בתאריך: 12.11.18 16:54

ראש העיר הנבחר, רמי גרינברג, נפגש ביום חמישי עם תלמידי שכבת ו' בבית הספר עוזי חיטמן. אז למה דווקא תלמידי עוזי חיטמן זכו לכך? זה הסיפור: במסגרת לימודי שפה, למדו התלמידים בשבועות האחרונים על חופש הביטוי וגבולותיו. הם דיברו על יום הזיכרון ליצחק רבין, למדו על הבחירות המקומיות, וכן התנסו בבחירות בכיתה. במסגרת הפעילות הזו כתבו התלמידים מה היו רוצים לשנות בעיר אם היו ראש העיר ואף ערכו סקר קצר בין חברים ובני משפחה עם אותה השאלה. לבסוף כתבו מכתבים לראש העיר שייבחר.

בסיום הבחירות, פנתה מנהלת בית הספר תמי סער לגרינברג והזמינה אותו לשמוע את שאלות הילדים ובקשותיהם. גרינברג כאמור, נענה והגיע. יחד איתו הגיעו מנהלת האגף לחינוך יסודי בעירייה, סיגלית הלל יאראק, מספר 5 ברשימתו למועצה ומנהלת בית ספר אהוד מנור לשעבר ניבה קפלן, ויו"ר ההנהגה העירונית אנה נבות. הם סיירו בבית הספר ובאותה הזדמנות ביקשה יו"ר ועד ההורים נירית בן יאיר, לבצע הצללה במגרש ולדאוג לסלול שביל גישה לחטיבת יצחק שמיר הסמוכה.
קולין בן עטר ונועה שלו, תלמידי כיתה ו' 4, מספרים על המפגש: "דיברנו איתו ושאלנו שאלות שעניינו אותנו ולבסוף הגשנו לו קלסר ובו מכתבים ששכבת ו' כתבה לו ובהם הדברים שחשוב לנו שישתנו בעיר. שאלנו אותו שאלות כמו  "מה הוא יעשה לגבי בעיות הניקיון? מה הוא הרגיש כשנבחר? מה נתן לו את המוטיבציה להתמודד שוב לאחר שנכשל? איך הוא התמודד עם תגובות רעות במערכת הבחירות?. לכל שאלה הייתה תשובה מעניינת ומעוררת סקרנות. אנו עדיין מתרגשים מזה שאיש כה מכובד הגיע בשביל לדבר אתנו, התלמידים".

והנה כמה מהשאלות של התלמידים והתשטבטת של ראש העירייה הנבחר:

1. מה תהיה הגישה שלך כראש עירייה לגבי שמירה על הסטטוס קוו בפתח תקוה?
גרינברג: "גם לפני הבחירות וגם בדרך כלל, אני מאמין של חיה ותן לחיות, כל עוד זה לא פוגע במישהו אחר. כך זה גם יהיה בצורה חד משמעית וזה היה גם המסר במערכת הבחירות. אני דוגל בכך שצריך לשמור על הסטטוס קוו, כמו למשל אם מרכז רום באם המושבות פתוח בשבת, כך צריך להמשיך להיות ואם בשכונה אחרת לא פתוח, אז כך צריך להיות. חיה ותן לחיות".
2. יש טענות קרבות לגבי ניקיון העיר, איך תטפל בכך?
"ניקיון זה פונקציה של משאבים, של כמה כסף אתה משקיע בזה, אבל זה לא רק הכסף אלא גם סוג של פיקוח. זה עניין של כמה גורמים. צריך למשל להסביר לתושבים שלא ילכלכו סתם ואם יש להם נייר ביד לא יזרקו על הרצפה. הדרך המרכזית היא להסביר לאנשים שהסביבה שלהם תלויה בהם, כי לא משנה כמה משאבים העירייה תשקיע בניקיון, זה לא יעזור אם התושבים לא ישתפו פעולה. כמובן שהחלק השני הוא להגביר את הניקיון, שיהיו יותר עובדים. ודבר שלישי זה אכיפה, שיהיו פקחים שאם אנשים גם אחרי ההסברה לא הבינו שצריך לשמור על הניקיון, אז מי שלא שלא מבין בטוב, יבין בצורה אחרת".
3. תאר את ההרגשה שלך אחרי שנבחרת?
"הייתה הרגשה של שמחה, אצלי ואצל האנשים שקרובים אליי ואצל הפעילים, אבל לא היינו שיכורים מניצחון. נפלה בחלקנו הזכות שיש לנו את הכוח לעשות למען הציבור. אני בא מתוך מקום שאני שמח שניתנה לי ההזדמנות והזכות לשרת ציבור ועכשיו חובת ההוכחה עלינו, לבוא ולהצדיק את האמון שהציבור הנפלא בפתח תקווה נתן לנו, כדי שנוכל לשרת אותם בעוצמה ואהבה. ואנחנו נעשה את זה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. חרדלים.סרוגים/ב"י.שס.אגודה. חילוניים.

    גרינברג חייב אנשי חינוך של כל הזרמים בפ"ת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר