ההתנסות של התלמידים במודל האו"םצילום: בי"ס לשגרירים צעירים
ההתנסות של התלמידים במודל האו"ם צילום: בי"ס לשגרירים צעירים

צפו בתלמידים הצעירים מפתח תקוה מנסים לסדר את הבלאגן בתימן

בפעם הראשונה השתתפו תלמידים צעירים מבתי הספר פאול קור ואלימלך כנר בתחרות מודל האו"ם של בית הספר לשגרירים צעירים. הנושא: הסכסום בתימן. הפתרון שהוצע היה מקורי

פורסם בתאריך: 3.1.19 11:01

לראשונה השתתפו תלמידי כיתות ה' ו-ו' מבתי הספר פאול קור ואלימלך כנר, בתחרות מודל האו"ם של בית הספר חן לשגרירים צעירים בהנהלתה של רחל אמרני. זו הפעם הראשונה שתלמידים צעירים משתתפים בתחרות, בדרך כלל משתתפים תלמידי כיתות ז' ומעלה.

מודל האו"ם הוא משחק הדמיה, שבו תלמידים הופכים לדיפלומטים המשתתפים בוועדות האו"ם. מטרת הפרויקט היא לחשוף את המשתתפים למגוון הפעילויות בהן מעורב האו"ם בבואו להתמודד עם האתגרים העיקריים בסדר היום העולמי, ולהקנות לתלמידים הבנה של עולם הפוליטיקה הבינלאומית, שיפור יכולת הדיון, הניתוח וההתבטאות, שיפור השפה האנגלית, אומנות הדיבור מול קהל וניהול משא ומתן בתהליך קבלת החלטות.

"פרויקט זה הוא נדבך בתוכנית ייחודית, מודל האו"ם צעיר של עיריית פתח תקוה, המשרת את הצורך בעיצובם של דור הדיפלומטים העתידי של מדינת ישראל. חשוב לציין שאלה התלמידים הצעירים ביותר בארץ שמשתתפים במודל האו"ם", אומרת אמרני, שמציינת שנושא התחרות היה הסכסוך בתימן: "במהלך הדיון הייתה התייחסות למצב הפליטים והניסיונות לגשר בין הצדדים לסכסוך. בין הפתרונות שהוצעו הייתה חלוקת תימן לשתי מדינות", היא אומרת. "הדיון בתחרות התנהל על פי כללי הדיון הרשמי, כנהוג בכנסי מודל האו"ם מסביב לעולם, נוהל על ידי יו"ר, כאשר בכל שלב של הדיון עלו נציגי המדינות השונות על הדוכן ודברו מול הוועדה. מ"מ רה"ע וראש מינהל החינוך רון כץ בירך על קיום מודל האו"ם בגיל כה צעיר ועל ההתנסות המיוחדת הניתנת לתלמידים. בתום התחרות קיבלו כל התלמידים תעודת השתתפות, והמצטיינים אף זכו בתעודת הצטיינות על השתתפותם.
שמות התלמידים המצטיינים: אביתר סיידה, יובל ברק, ליאור אלישוב, ליה פפר, ליה שעשוע, מאיה גרבי, נועה כהן, עדן שעשוע, רועי קצמן ורותם גטריידה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר