גן סיגליות לחינוך מיוחד. צילום באדיבות ההורים
גן סיגליות לחינוך מיוחד. צילום באדיבות ההורים

רעש ומעברים ממקום למקום: לא פשוט להיות בגן סיגליות לחינוך מיוחד

הגן שינה מיקום כבר פעמיים, ואם לא די בכך הילדים הועברו במהלך השנה לכמה ימים לצורך בניית מעלית שבסופו של דבר לא נבנתה. במיקום הנוכחי שצמוד לאתר בנייה והרעש לא מאפשר לקיים את הטיפולים הפרטניים שהילדים זקוקים להם

פורסם בתאריך: 4.3.19 09:02

כבר הרבה זמן לא פשוט להיות לילד בגן סיגליות, גן לחינוך מיוחד בפתח תקוה. בהתחילת השנה שינה הגן את מיקומו וזה לא היה המעבר הראשון שלו בתקופה האחרונה, אלא השלישי. והמעברים התכופים אינם הבעיה היחידה. השנה ממוקם הגן ברחוב מבצע דקל 8 באם המושבות, בסמוך לאתר בניה, וההורים מתלוננים על בעיות שונות, ובעיקר רעש רב אשר מפריע להתנהלות השוטפת של הגן.

תחילת הסיפור בסוף שנת הלימודים הקודמת, אז הודיעה העירייה שהיא מעבירה את הגן מרחוב שלזינגר בכפר גנים לרחוב מבצע דקל באם המושבות מאחר ומעל הגן ברחוב שלזינגר עומדים לבנות בית כנסת. למרות תלונות של ההורים, שציינו ששנה קודם לכן הגן הועבר מרחוב רוטשילד לכפר גנים ושהמעברים מקשים על הילדים שזקוקים ליציבות, העירייה לא השתכנעה וההחלטה לא שונתה.
אך לטענת ההורים בכך לא תמו הבעיות ומתחילת השנה הם נאלצים לסבול רעש חזק מאתר הבנייה הסמוך. "העירייה בונה צמוד לגן שלנו מעונות יום וכל יום הילדים סובלים מרעש קשה וקדיחות שנשמעות כאילו הן בתוך הגן", מסבירה אם לאחד הילדים. "התלוננו, כתבנו מכתבים ולבסוף הובטח לנו על ידי עמוס תמם שבין השעות 10:00-14:00 לא יהיה רעש, על מנת שהילדים יוכלו לעבור טיפולים פרטניים, חוגים ומפגשי בוקר, אבל לצערי הבטחות לחוד ומעשים לחוד", אומרת האם. "יש בגן 12 ילדים בגילאי טרום חובה וטרום טרום חובה. אחת המטרות היא לנסות ולשלב אותם בהמשך בגן רגיל אחרי שהם מגשרים על הפערים, אבל לצערי בסיטואציה שנוצרה זה לא אפשרי והשנה הזו הלכה לאיבוד".
לטענת ההורים, אם זה לא מספיק, באמצע חודש פברואר העבירו אותם במשך ארבעה ימים לגן אחר בכפר גנים, כי היו צריכים לבנות במקום מעלית. "ביקשנו לדעת מדוע לא ניתן להמתין עם בניית המעלית לחופשת פסח וצריך לטרטר את הילדים באמצע השנה למבנה שהם לא מכירים והתשובה היתה שהם לחוצים בזמן. לבסוף, המעבר היה מיותר, כי את המעלית לא בנו", מוסיפה האם בכעס. "אנחנו על סף קריסה, אנחנו מרגישים שאין עם מי לדבר, הצוות מיואש, הימים קרים, אז גם לא ניתן להוציא את הילדים החוצה ואם לא יחול שינוי בהקדם, אנחנו נפסיק לשלוח את הילדים לגן".

תגובת העירייה: "ההחלטה להעביר את סיגליות למתחם חדש הייתה בעקבות אישור לבניה בקומה מעל הגן. לצערנו עבודות הבניה של מתחם הגנים ומעונות
היום התארכו מעבר לצפוי. אנו עושים כל מאמץ למזער את הרעשים במתחם על מנת לאפשר סביבת עבודה הולמת לילדי גן סיגליות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אם לילד בגן

    4 גנים הושפעו מהמהלך המטופש הזה- גן סיגליות גן ברווז שהוזזו, ושני הגנים שאירחו אותם בזמן הזה.
    חלק מהילדים היותר רגישים לשינויים, כמו הבן שלי, לא יכלו להגיע בכלל לגן בימים האלה כי שינוי כזה גדול היה הופך לו את הימים לסיוט.
    פשוט תכנון גרוע וחסר לב

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר