מתחם הגנים ברחוב זכרון יעקב. צילום: יעקב אברמוביץ
מתחם הגנים ברחוב זכרון יעקב. צילום: יעקב אברמוביץ

מייד אחרי החופש: השבתת אזהרה במתחמי גני ילדים

הורים במתחמי גנים גדולים באם המושבות לא מוכנים לקבל את ביטול המאבטחים ודורשים להחריג מתחמים גדולים. רמי גרינברג: "בשיטה הקודמת הייתה הפקרות, עכשיו כל הגנים בעיר מאובטחים בהיקף שלא היה כמוהו"

פורסם בתאריך: 24.4.19 08:27

מיד לאחר החזרה מחופשת הפסח, מתכוונים מספר גנים באם המושבות להשבית את הגן למשך שעתיים, לאור ביטול המאבטחים במתחמי גנים בעיר, והמעבר לשיטת אבטחה אחרת. בין מתחמי הגנים שיושבתו: המתחמים בזכרון יעקב ובשרגא רפאלי. "כל בקשותינו להדברות עם ראש העיר לא הצליחו", נכתב בהודעה שהופצה להורי שני מתחמי הגנים ולגנים נוספים באם המושבות, "המשמעות היא שאנחנו נדרשים לקחת את האחריות על גורל ילדינו בידינו ולצאת בהשבתה של מתחם גני הילדים לשעתיים, מיד עם החזרה מחופשת הפסח, ביום א' 28.4, בין השעות 7:30 ועד 9:30. מדובר בהשבתה מתונה ומדודה, המתבצעת מתוך תחושת אחריות, ומטרתה ליצור מינימום הפרעה לסדר היום שלנו ההורים ושל ילדינו".

לדברי הם מקווים לייצר באמצעות ההשבתה מנופי לחץ חדשים ונוספים על ראש עיריית פתח תקווה ולקרוא למתחמים נוספים בעיר להצטרף להשבתה. עדיין לא ידוע איזה גנים יצטרפו להשבתה בשני מתחמי גנים אלו. "יש לנו עשרות הורים שהביעו את התמיכה להשבית את הלימודים ביום ראשון", אומר יעקב אברמוביץ, הורה ממתחם הגנים ברחוב זכרון יעקב ואימא משרגא רפאלי מוסיפה: "קיבלנו הודעה מוועד הגן שהגנים בשרגא רפאלי ישבתו למשך שעתיים. אני מאוד מקווה שראש העיר יבין שמדובר פה בחיי אדם ויחזור בו מביטול השמירה".

ברביעי שעבר, רגע לפני חופשת החג, התקיימה פגישת חירום בנושא במטרה לבדוק איך ניתן למנוע את ההחלטה של ראש העיר, לבדוק איך ניתן להחריג מתחמי גנים שיש בהם למעלה מ-100 ילדים ומתחמים שמצאים בסמוך לאתרי בנייה. בסופה הוחלט כאמור להשבית למשך שעתיים את יום הלימודים הראשון מיד לאחר החג. יום הלימודים יתחיל ב-9 וחצי.  "במשך כחודש היינו במגעים עם ראש העיר שיגיע לביקור במתחם זכרון יעקב ולצערנו הוא בחר להגיע למקום ללא תיאום עם ההורים ובמהלך חופשת הפסח כשהגן סגור. המורכבות של האבטחה והשמירה לא יכולה לבוא לידי ביטוי בבדיקה שהגן סגור", מסביר אברמוביץ.
"זה לא מאבק שמתרחב", מסביר ראש העיר רמי גרינברג, "זו הודעה שיצאה על ידי מספר הורים ממתחם אחד בזיכרון יעקב פינת מטולה באם המושבות. ועד ההורים לא שותף לזה וגם אף אחד חוץ מאותם הורים. ערכתי ביום שני סיור במתחם יחד עם יריב סנדלון בכדי לבחון את ההערכות של האבטחה והכל תקין ועדכנתי את ההורים. רוב מכריע של ההורים בעיר תומך במערך האבטחה החדש כי הם מבינים שעד היום הייתה הפקרות וחוסר אבטחה ל-80 אחוז מהילדים בעיר ועכשיו כולם מאובטחים. המערך החדש חזק יותר, מקיף יותר והוספנו אמצעי בטיחות רבים נוספים. מערך זה בוצע בהמלצת משטרת ישראל וזה מערך שלא קיים בהיקפו בערים אחרות. דרך אגב, גם בערים אחרות מערך האבטחה עובד בשיטה שלנו רק בהיקף קטן יותר. כמו כן אנחנו נמשיך להיות בקשר רציף עם ההורים ונבחן את הדברים באופן שוטף".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חצי שנה ותפקיד וראש העיר עושה רק טעויות
    מפקיר ילדים, הורס את יום העצמאות
    ויעסוק עוזר/ת שמבינים בילדים כי הם העתיד של העיר

  2. א

    ראש העיר לא מתיחס וחושב שהוא מבין בכל ולא מבין שי אזורים ומתחמים גדולים של גנים שדורשים שומר ולא סיור שיגיעו אחרי אסון

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר