חיסון. צילום אילוסטרציה תומר אפלבאום
חיסון. צילום אילוסטרציה תומר אפלבאום

גדל פי שלושה מספר הגנים בפתח תקוה שלא מקבלים ילדים לא מחוסנים

בפתח תקוה יש כבר 11 גנים שהצטרפו למיזם "מחוסגן", בראש העין יש כבר חמישה. האם הגן שלכם ברשימה?

פורסם בתאריך: 30.4.19 09:16

11 גנים בפתח תקווה וחמישה בראש העין הצטרפו למיזם מחוסגן, מיזם התנדבותי שקם לפני כשבעה חודשים ומציע לגני ילדים פרטיים ליווי של רופא שכולל מעקב אחר השלמת תוכנית החיסונים של הילדים, ולמנוע כניסה של ילדים לא מחוסנים לגנים הפרטיים. בנובמבר אשתקד עמד מספר הגנים בפתח תקוה שהיו חלק מהפרויקט על ארבעה. פחות מחצי שנה אחרי, המספר כמעט והוכפל פי שלושה.

המיזם הוא פרי של שיתוף פעולה בין ד"ר מאיר עזרא אליה, ד"ר ליאור אונגר, מתמחה בנוירוכירורגיה בשיבא, ואיתי ברשדסקי, הבעלים של גן הילדים "פשוט גן" ברמת השרון. ברשדסקי החליט שכבעל גן הוא מתנה את הרישום לגן בהצגת פנקס חיסונים, ולאחר שהתייעץ עם ד"ר אונגר, הם הפיצו את הרעיון בין חברים. אל השלושה הצטרפה סתיו אברהמי, שמנהלת את המיזם, ובפתח תקווה מלווה חלק מהגנים הפרטיים ד"ר קרן שחר, רופאת ילדים, שנמצאת בתת התמחות ברפואת חירום במרכז הרפואי שניידר.

"לאור הביקוש של עוד ועוד גנים להצטרף לפרויקט גייסנו עוד אנשי צוות, סטודנטים לרפואה, אחיות טיפת חלב וכך אנחנו יכולים לתת מענה לעוד ועוד גנים", אומרת ד"ר שחר, "מעבר לסיוע בכל נושא החיסונים הגן מקבל רופא ילדים שמאוד זמין לו וזה בונוס גדול. בסופו של דבר זה לא דורש מההורים כמעט כלום, אלא להראות פנקס חיסונים ולוודא שכולם משלימים את החיסונים כמו שצריך. בתחילת הדרך היו הרבה גנים שהתעניינו ולא היה למחוסגן אפשרות לתת מענה. לשמחתי, הצוות גדל וכך ניתן לתת מענה לעוד ועוד גנים".

אילו תגובות אתם מקבלים?

"מאוד חיוביות. הידיעה שהסביבה שלך מחוסנת ושהילדים מסביב לא מסכנים את הילדים שלך מאוד חשובה. במיוחד עכשיו שלא מפסיקים לשמוע על התפרצות מחלת החצבת".

הפרויקט ימשיך לגדול?

"אני חושבת שכן, אני יודעת שהתעניינות הולכת וגדלה ולאט לאט זה יהיה בכל הגנים. מעבר לחיסונים זה יוצר אווירה בריאה בגן. הגננות מתייעצות לגבי הרבה דברים וזה נותן להורים ולגננת תחושת ביטחון".

הגנים בפתח תקוה שלוקחים חלק בפרויקט:

גן בוטיק נורית בריפמן

גנון צבעי ילדות

ילדודס

גן דיסני

חמד של גן

גן אוליביה

גן יד ביד נצעד

גן מתנות קטנות

הגן שבכפר

גן שמחה

גן דיסני

הגנים בראש העין שלוקחים חלק בפרויקט:

המשפחתון של מורן

ילדודס

לולי

משפחתון חיבוקי

גן גלית

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר