בית ספר גן ונוף. צילום זאב שטרן
בית ספר גן ונוף. צילום זאב שטרן

חמישה בתי ספר מפתח תקוה ברשימת התיכונים הערכיים המצטיינים שפרסם משרד החינוך

בין הנתונים שנמדדו: מניעת נשירה, קליטת תלמידי חינוך מיוחד, גיוס לצה"ל, שירות אזרחי, אחוז הזכאות לבגרות ועוד

פורסם בתאריך: 21.8.19 21:53

חמישה בתי ספר מפתח תקוה ממוקמיים ברשימת התיכונים הערכיים המצטיינים שפרסם משרד החינוך. בין הנתונים שנמדדו: מניעת נשירה, קליטת תלמידי חינוך מיוחד, גיוס לצה"ל, שירות אזרחי, אחוז הזכאות לבגרות ואחוז ההצטיינות במבחני הבגרות, ומידת השיפור. המורים בבתי הספר יקבלו מענק כספי שינוע בין 3,169 שקלים לכ-8,451 שקלים וזאת בהתאם לסיכום שעוגן בין משרד החינוך לבין ארגון המורים ומשרד האוצר, במסגרת הרפורמה "עוז לתמורה".

בית ספר שש שנתי גולדה צילום זאב שטרן

בית ספר שש שנתי גולדה צילום זאב שטרן

תיכון בן גוריון למצולמים אין קשר לכתבה. צילום זאב שטרן

תיכון בן גוריון למצולמים אין קשר לכתבה. צילום זאב שטרן

תיכון עמל ב'. צילום: זאב שטרן

תיכון עמל ב'. צילום: זאב שטרן

משרד החינוך מפרסם זו השנה השביעית את רשימת התיכונים המצטיינים במישור הערכי והחברתי. בשנת הלימודים הנוכחית נכללו בסך הכל 721 חטיבות עליונות שעמדו בתנאי הסף, ומתוכן 288 חטיבות זכו בתגמול. מהעיר נכללים ברשימה: תיכון גולדה, תיכון בן גוריון, גן ונוף, אולפנת למרחב והרב תחומי עמל ב'.
בחירתם של בתי הספר הללו התקבלה על סמך חישוב שורת מדדים בתחומים הערכיים, החברתיים והלימודיים. בהישגים הערכיים-חברתיים, נכללו המדדים: שיעור הגיוס לצה"ל, או לשירות אזרחי/לאומי, מניעת נשירת תלמידים, קליטת תלמידי החינוך המיוחד, ומידת הקרבה לתעודת בגרות מתוך התלמידים שאינם זכאים לתעודה מלאה. בהישגים הלימודיים נקבעו המדדים הבאים: הישגי המיצ"ב בכיתות החט"ב, אחוז הזכאות לבגרות, אחוז הצטיינות במבחני הבגרות, אחוז זכאות לתעודת בגרות איכותית, מידת השיפור או היציבות בהשוואה להישגים בשנה הקודמת.
בתי הספר התיכונים גולדה ובן גוריון, דורגו בקבוצה 1 והמורים יקבלו מענק כולל של 8,451.18 שקלים. גן ונוף דורג ברמה שתיים והמורים יקבלו מענק של 6,338.38 שקלים, אולפנת למרחב והרב תחומי עמל ב' דורגו בקבוצה שלוש ויקבלו סכום של – 4,225.59 שקלים.

מחר בבוקר תתקיים ועידת החינוך של פתח תקוה, לפרטים והרשמה כנסו כאן

שר החינוך, הרב רפי פרץ: "עם כניסתי לתפקיד הצהרתי, כי אחד מהיעדים המרכזיים שאוביל במערכת החינוך הוא נושא הערכים. אני רואה בהם את היסוד שבונה חוסן של חברה. אני רואה בערכי השליחות והמנהיגות, אהבת האדם, התרומה לחברה ולמדינה ערכים מובילים. לאור זאת, הנחתי כי הנושא השנתי שילווה במערכת השנה יהיה בסימן הערבות ההדדית. למערכת החינוך יש תפקיד חשוב בעיצוב פני החברה, ואני רואה באנשי החינוך, מנהלים ומורים, את עמוד האש שמוביל את המשימה החשובה הזו. אני רוצה לנצל את ההזדמנות כדי להודות למנהלים ולמורים שזכו בפרס. ההישגים שלהם ראויים לכל הוקרה והערכה".

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "החינוך לערכים הוא אחד מהנדבכים הגדולים והחשובים שמערכת החינוך מקדמת. העידוד לפעילות בתנועות נוער, ארגוני נוער, מעורבות בקהילה או קידום של מיזמים חברתיים מצמיחים מנהיגות צעירה, נוער מעורב ומשנה פני מציאות. בשנים האחרונות אנחנו רואים יותר ויותר נערות ונערים שלוקחים חלק פעיל בתוך החברה, מסייעים לילדים עם צרכים מיוחדים או לקשישים ולמשפחות נזקקות. כל זה לא יכול להתרחש ללא הרוח והעבודה החינוכית שמובילים יחד המנהלים והמורים. פרס החינוך מהווה הזדמנות לעצור ולומר להם תודה. אני מברך את הזוכים בפרס ומאחל שיעמידו עוד שורה של אנשי חיל כמוהם".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר