צילום אילוסטרציה, שקל וחצי

מרד השקל וחצי: ועדים והורים לא מוכנים לשלם את התשלום עבור הוועד העירוני ודורשים הסברים

בתשלומי ההורים יש מידי שנה סעיף בסך שקל וחצי, סכום המועבר לפעילות וועד ההורים העירוני. עתה יש ועדים והורים בבתי ספר שדורשים לדעת איזה שימוש נעשה בכסף לפני שישלמו. אנה נבות: "כספי הוועד מפוקחים, התשלום הזה מיועד לרווחה חינוכית ותמיכה הורית"

פורסם בתאריך: 11.11.19 15:00

הורים ונציגי ועדים בבתי ספר שונים בעיר, הודיעו כי אינם מתכוונים לשלם סך של שקל וחצי, אותו נדרשים לשלם ההורים במסגרת תשלומי רשות בבתי הספר, סכום אשר מועבר לטובת הפעילות של וועד ההורים היישובי. כך גם מופיע תשלום זה בחוזר התשלומים השנתי. תשלומי הרשות מועברים לבית הספר ועל הסך של שקל וחצי כפול מספר התלמידים מוציא בית הספר המחאה לטובת הוועד היישובי. כל הוצאה מכספי תשלומי הרשות של ההורים, טעונה בחתימה של נציג ההורים. לטענת ההורים, הסיבה העיקרית היא שאין להם מידע איזה שימוש נעשה בסכום זה. כך, בחלק מבתי הספר, הודיעו נציגי הוועד שלא יחתמו על ההמחאה לטובת הוועד היישובי עד שיקבלו תשובות. בנוסף, חלק מההורים עדיין לא שילמו את כל תשלומי הרשות ואינם מתכוונים לשלם את הסך המדובר של שקל וחצי, עד שיקבלו הסברים.

מנגד טוענים בוועד ההורים העירוני בראשות אנה נבות שהכסף מנותב ל"רווחה חינוכית ולתמיכה הורית". עוד מציינים בוועד היישובי שהשנה נמצא רעיון שמשלב תרומה לקהילה.

"מידי שנה אנחנו נדרשים לשלם במסגרת תשלומי הורים את השקל וחצי, מרבית ההורים משלמים בלי לשאול שאלות, כי זה בסך הכל שקל וחצי", אומרת אמא לתלמיד באחד מבתי הספר בעיר, "אבל כשעושים חישוב כללי, מדובר בהרבה כסף ולנו ההורים יש זכות לדעת לאן הכסף הולך השנה ולאן הלך בשנים קודמות".

בעבר, התקיים שיתוף פעולה בין וועד ההורים העירוני לבין עיריית פתח תקווה והכסף הועבר לטובת מלגות לתלמידים מצטיינים ומשפחות נזקקות. כך, על כל שקל שהוועד אסף, העירייה השלימה שקל נוסף. "דרשנו לקבל מבית הספר פירוט לאן הכסף מיועד השנה ונשמח לדעת מה היה בשנים עברו ורק לאחר שנקבל פירוט, אני אאשר לבית הספר להעביר את הכסף", אומר נציג ועד מאחד מבתי הספר היסודיים בעיר. "יש קרוב ל- 90 אלף שקל משנים עברו וכל שנה זה עולה. אנחנו בסך הכל מבקשים לדעת לאן הוא מיועד וכמובן נשמח אם כלל תלמידי העיר ייהנו ממנו, חזקים וחלשים כאחד".
אנה נבות, יו"ר וועד ההורים היישובי: "הוועד העירוני פועל בסינרגיה עם כל יושבי הראש בבתי הספר בעיר ויחד קובעים מטרות וניתוב הסכום שנאסף כדי לפעול מתוך ערבות הדדית עם כלל ילדי העיר. שקל וחצי, סכום צנוע שנגבה מהורי העיר, כמו בכל הארץ, כדמי חבר בוועד ההורים, מנותב לרווחה חינוכית ולתמיכה הורית. יש שבשבילם שקל וחצי מסמל את התרומה לקהילה ויש שעבורו היא השקעה שיכולה לחזור ולסייע לו או לחברו לחוות העשרה. לפני יותר משנה החלטנו בוועד העירוני לבנות תכנית ערכית חינוכית אליה ינותב השקל וחצי. הגענו להבנות עם מנכ"ל העיריה דאז. נכנסנו לזמן בחירות והנושא לא נסגר. השנה בעבודה משותפת עם מנהלת אגף שירותי חינוך ורווחה חינוכית, קארין אוחיון, נמצא רעיון שמשלב תרומה לקהילה דרך השקעה בשיעורים פרטיים לתלמידים בעיר. בקרוב, לאחר בחירת גזבר עירוני חדש נצא לדרך ונפרסם את התכנית. הוועד העירוני בודק וחותם מידי שנה על חוזר התשלומים. יש לציין שכספי הוועד מפוקחים ושקופים לוועדים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר