גן כרכום ברחוב בן יהודה בפתח תקווה צילום ענבר אסולין

כדי להגיע לגן צריך לעלות מדרגות רבות: גן כרכום שופץ אבל נושא הנגישות נשכח

הורים בגן מודים לעירייה על השיפוץ אבל מתלוננים על המדרגות הרבות בדרך לשער הכניסה לגן. הם דורשים להפוך את הכניסה לנגישה באמצעות רמפה או שביל עוקף. לדבריהם גם הפתרון של מעבר דרך גן אחר במתחם שהוא גן דתי, אינו מעשי. העירייה מבטיחה: נקים רמפה

פורסם בתאריך: 12.12.19 08:41

הורים לילדים בגן כרכום ברחוב בן יהודה 11, מתלוננים שהכניסה לגן שלהם כוללת מדרגות רבות. לטענת ההורים, למרות שלאחרונה גן הילדים עבר שיפוץ יסודי בהשקעה גדולה, לא התייחסו בשיפוץ לנושא ההנגשה. מנגד טוענים בעירייה שבגן הסמוך יש בסך הכל שלוש מדרגות וניתן להיכנס דרכו ולחסוך את העלייה.
לטענת ההורים, הבעיה מתחילה כאשר יש הורים לילדים קטנים עם עגלות שלא יכולים לעלות למעלה או סבים וסבתות שצריכים להוציא את הילדים מהגן ומתקשים לעלות במדרגות בעיקר בימי החורף הגשומים. "כשאני מגיעה לגן עם תינוקת על הידיים, מטריה, עגלה וילד בן ארבע שאוחז לי במכנסיים, אני מתקשה להבין איך אני נכנסת לגן", מספרת ענבר אסולין, אמא מהגן. "אנחנו מודים לראש העיר שבזכותו הגן שלנו עבר שיפוץ רציני, אבל הקושי הזה של המדרגות בכניסה לגן הוא לא פשוט וחייבים לראות איך ניתן לטפל בו. מעבר לנוחות שלנו ההורים, זה מסוכן גם לילדים בעיקר בימי חורף כשהכל רטוב ואפשר ליפול ולקבל מכה".
לטענת אסולין היא פנתה לראש העיר בנושא וטרם קיבלה תגובה. "אני מבינה שמדובר בבניה ישנה ולפני חוק הנגישות, אבל צריך לראות מה כן ניתן לעשות. אולי שביל עוקף או רמפה".
בעירייה אומרים שניתן להיכנס דרך גן חרצית, שם יש מדרגות בודדות. 
"זה היה נכון לפני שהיה את השיפוץ, עכשיו שמו בין הגנים שער שהוא נעול. על מנת להיכנס צריך להפריע לגן ליד, שהסייעת תפתח את השער ולפעמים היא ממהרת וזה לא תמיד נעים, במיוחד כשמגיעים מאוחר. בנוסף, מדובר באוכלוסייה שונה, הגן שלהם דתי ושלנו חילוני ולא תמיד נעים להיכנס עם הלבוש שלי לגן שלהם".

מלשכת דובר העירייה נמסר: "מדובר על מתחם גנים הכולל את גן חרצית וגן כרכום. בין הגנים מפריד שער משותף כאשר בכניסה של גן חרצית ישנן 2 מדרגות צרות. לצד זאת נדגיש כי בהתאם להנחיית ראש העיר רמי גרינברג, המתחם המדובר עבר לאחרונה שיפוץ בעלות כוללת של כרבע מיליון ש"ח. במסגרת השיפוץ הוקם דשא סינטטי, ריצוף חדש, הוסדרו תשתיות המים והביוב, הותקנו מתקני חצר והצללות חדשים ועוד. כמו כן, במסגרת העבודות מתוכננת לקום במהלך החודש הקרוב רמפה אשר תחליף את המדרגות בכניסה לגן כרכום. עיקר העבודות יתקיימו במהלך חופשת החנוכה כאשר התנועה על המדרגות תהיה דלה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר