מפגש טעימות של נציגי העירייה בלאנץ' טיים. צילום לשכת הדובר

מה יאכלו הילדים בצהרונים: כל ההחלטות והמנות שהיו ביום הטעימות

נציגי העירייה וועד ההורים קיימו מפגש טעימות עם חברת לאנץ' טיים המספקת ארוחת צהרים ל-80 אחוז מהצהרונים. בין הבקשות של ההורים: לחם מקמח מלא ויותר ירקות

פורסם בתאריך: 15.1.20 08:58

נציגי עיריית פתח תקוה וועד ההורים העירוני קיימו השבוע מפגש טעימות עם חברת האוכל 'לאנץ טיים', אשר מספקת את ארוחת הצהריים ל-80 אחוז מילדי הצהרונים בגני הילדים ובבתי הספר. המפגש התקיים במטרה להפוך את האוכל המוגש לבריא יותר. במפגש ביקשו הנציגים להחליף את הלחם הלבן ללחם מקמח מלא, להוסיף ירקות ולהמשיך להקפיד על סוגים שונים של חלבון ופחמימות המוגשים מידי יום במידה המותאמת והנדרשת לילדים. בנוסף, ביקשו שהאוכל המוגש לילדים אלרגיים, לא יהיה שונה מהאוכל שמוגש לכלל הילדים.

במפגש השתתפו מנהל מינהל החינוך רמי הופנברג ובכירי האגף. עוד השתתפו יו"ר הוועד העירוני אנה נבות, יו"ר ועד גני הילדים, לירון חביב, הדיאטנית העירונית אסנת בירנבאום, נציגת משרד הבריאות ונציגי ההורים. כל הנוכחים טעמו מהאוכל המוגש לילדים וסמנכ"לית החברה חדוה זמיר הדגישה בפני הנוכחים שחברת לאנץ' טיים המתמחה בבישול לילדים, עשתה בארבע השנים האחרונות מהפכה בריאותית באופן הבישול כאשר הפחיתה את כמויות המלח, הסוכר והחומרים המשמרים במזון, ובמקביל שמרה על איכות המזון וטעמו הטוב.

בין המנות אותן טעמו הנוכחים היה אורז, מנות ירק שונות כגון תירס, גזר גמדי, שעועית, אפונה, וכן קינואה, ספגטי בולונז עם גלוטן וללא גלוטן, קציצות עוף, קציצות בשר, חזה עוף ועוד.

בנוסף, נציג ההורים האלרגיים, עמוס קראדי, קיבל מהשף ארז סממה – מנהל המטבח האלרגי בלאנץ' טיים, הסברים וטעימות. קראדי ביקש מהחברה שהמנות המוגשות לילדים האלרגיים, יהיו מסונכרנות מידי יום עם כלל המנות. לדוגמא, אם באותו יום אוכלים אורז, שעועית ומנת בשר, שכל הילדים יקבלו את אותה מנה ואם המנה היא פסטה בולונז, אז כלל הילדים יקבלו באותו יום פסטה בולונז, מותאמת לאלרגיה.

מפגש טעימות של נציגי העירייה בלנץ טיים. צילום לשכת הדובר

ממלא מקום ראש העיר וראש מינהל החינוך רון כץ אמר כי מינהל החינוך ימשיך לעקוב ולוודא שהאוכל שיוגש לילדים יהיה בריא איכותי והכי חשוב טעים לילדים. ראש העירייה רמי גרינברג אמר: "תזונת הילדים המבלים יום שלם במסגרות החינוך חשובה לנו עד מאוד. אין ספק כי תזונה טובה ומאוזנת חשובה לגדילת הילדים ולהתפתחותם. נמשיך להקפיד על איכות האוכל המוגש לילדים ועל המגוון העשיר. השנה מיניתי דיאטנית עירונית אשר חלק מתפקידה הוא גם לפקח על איכות האוכל במסגרות החינוך ולספק מענה בנושאי תזונה ושמירה על אורח חיים בריא".

מפגש טעימות של נציגי העירייה בלנץ טיים. צילום לשכת הדובר

נבות וחביב הוסיפו: "התרשמנו מהאוכל המגוון והטעים ונמשיך לעקוב אחר איכות האוכל והמנות המגוונות המוגשות לילדים, תוך התחשבות בילדים האלרגיים. ביקשנו מהספק להחליף את הלחם הלבן המוגש ללחם מלא ולהוסיף לתפריט מגוון עשיר יותר של ירקות. נמשיך לעקוב אחר האוכל המוגש בצהרונים תוך הקפדה על תפריט בריא, עשיר ומגוון. בשבועות הקרובים, ניפגש עם שאר חברות האוכל המספקות לצהרונים בעיר, על מנת לוודא את איכות האוכל המוגש לילדים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר